Ex Formule 1-coureur Jolyon Palmer analyseert elke week na de Grand Prix de race. De Britse coureur laat zijn Formule 1-kennis los op de Grand Prix van het weekend ervoor. Dit keer was dat de Grand Prix van Hongarije.
Video: Jolyon Palmer analyseert de GP van Hongarije
- Gepubliceerd op 24 jul 2020 07:48
-
17
- Door: Brick van Boxtel
Trending nieuws
-
Uitslag Grand Prix van Oostenrijk: Russell slaat aanval Verstappen af en pakt belangrijke zege
De zege op de Red Bull Ring is gegaan naar George Russell. In de Grand Prix van Oostenrijk kwam hij als winnaar over ...
28 jun 2026 16:30 -
Mercedes-coureurs onthullen flink probleem aan Verstappen
Mercedes-coureurs George Russell en Andrea Kimi Antonelli hebben een zeer zware Grand Prix van Oostenrijk achter de r...
28 jun 2026 17:10 -
Verstappen dik tevreden met tweede plaats: "Heel positief voor ons"
Max Verstappen heeft zijn tweede podiumplaats van het seizoen weten binnen te slepen. De Nederlander kwam in de Grand...
28 jun 2026 16:43 -
Russell dolgelukkig na overwinning: "Het is alweer een tijdje geleden!"
George Russell heeft de Grand Prix van Oostenrijk gewonnen. De Mercedes-coureur heeft zijn auto van pole position naa...
28 jun 2026 16:50 -
Antonelli zelfkritisch na kostbare foutjes
WK-leider Andrea Kimi Antonelli haalde opgelucht adem na afloop van de Grand Prix van Oostenrijk. Hij had het niet ma...
28 jun 2026 16:54
Reacties (17)
Login om te reageren-
ik luister eigenlijk nooit naar al die zogenaamde kenners, sorry Jolyon (rare naam), ik luister alleen maar naar tommie coronel, de rest praat poep!
- + 4
- 24 jul 2020 - 08:06
-
Ik luister alleen nog maar naar Toto Wolff.
Dan is het tenminste nog spannend en pakt Merc met de hakken over de sloot de titel.- + 4
- 24 jul 2020 - 08:16
-
@Clemenza:
Die naam doet me altijd denken aan John Belucci vanwege zijn geweldige personage 'Joliet Jake Blues'.- + 0
- 26 jul 2020 - 12:10
-
Dit is wel een interessante video. Verstappen zocht dus wel de limiet op, niet zozeer alleen voor het vinden van de grip maar juist om de gearsink gesynchroniseerd te krijgen om niet in de eerste ronde 1 a 2 tienden te verliezen. Helaas zie je (volgens Palmer) dat Verstappen daardoor te laat remde, zelfs bijna later dan het droogweer rempunt. Alleen maar om die gearsink voor elkaar te krijgen.
Dat getuigt echt van letten op details om alles voor elkaar te krijgen om optimaal te presteren. Was het slim... Achteraf gezien is alles makkelijk praten, maar dit leek me niet een al te slimme zet van hem.- + 1
- 24 jul 2020 - 08:17
-
Net zoals het dom is van mij om gearsink te schrijven ? *gearsync
- + 4
- 24 jul 2020 - 08:21
-
@M@x "Achteraf gezien is alles makkelijk praten, maar dit leek me niet een al te slimme zet van hem." stichting "open deuren". Max heeft zich gewoon verkeken op de lengte van dat enige rechte stukje waar dat nog mogelijk was, mede door de wheelspin aan het begin van dat stuk kwam hij uiteindelijk lengte te kort. Heeft niks met slim te maken maar met miscalculatie
- + 1
- 24 jul 2020 - 08:38
-
"Dat getuigt echt van letten op details", behalve dat ene detail dat het rempunt heet :)
- + 0
- 24 jul 2020 - 08:47
-
aan de andere kant, dus waarschijnlijk heeft Max als enige geprobeerd om toch die 8e versnelling te sync-en, dat zegt ook wel iets over zijn gedrevenheid.
- + 1
- 24 jul 2020 - 10:09
-
M@x. Dat zijn allemaal zwakke excuses voor Max, Max maakte gewoon een achterlijke fout en klaar. Limieten opzoeken doe je niet als je naar de start grid gaat en mensen trappen in die excuses ook nog SMH
- + 0
- 24 jul 2020 - 11:28
-
@Frankie, jij hebt dus een volstrekt andere mening als Jolyon, dat mag. Maar ik denk dat ik toch meer waarde hecht aan de mening van Jolyon.
- + 5
- 24 jul 2020 - 11:44
-
Interessant hoe iemand het per se een achterlijke fout wil noemen ten opzichte van een niet al te slimme zet. Beide betekent het gewoon fout natuurlijk. Als je het sec gaat bekijken deed ie het fantastisch! Want de gearsync is gelukt EN hij is gestart ;-)
- + 3
- 24 jul 2020 - 12:19
-
Blijkt dus dat de "experts" van Ziggo dus ook maar wat lullen , voor mij is het wel duidelijk dat Max er af ging bij het sync-en van zijn achtste versnelling op het enige rechte gedeele waar dat zou kunnen en dat achteraf net te kort was in deze natte omstandigheden en niet omdat hij de limiet opzocht.
- + 2
- 24 jul 2020 - 08:18
-
Ja precies, las net ergens anders dat Horner dit ook heeft aangegeven dat dat de reden was.
- + 2
- 24 jul 2020 - 10:58
-
Volgens andere bronnen had Max z'n USB stikkie op de grond laten tieften....
- + 0
- 24 jul 2020 - 11:26
-
Goede en duidelijke analyse van Palmer, dat moet gezegd.
- + 5
- 24 jul 2020 - 11:53
-
Zoals vrijwel altijd. Ik heb geen hoge pet op van de coureur Palmer, maar zijn analyses en technische kennis zijn een enorm interessant
- + 1
- 24 jul 2020 - 14:21
-
uiteindelijk heeft die gearsync er wel mede voor gezorgd dat die uiteindelijk 2e werd.. dus niet zo dom als onze kenners hier beweren . feit is wel dat hij hierdoor te laat reageerde op de omstandigheden die dus uitmonden in een crash.
- + 0
- 24 jul 2020 - 19:42
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land GB
- Geb. datum 20 jan 1991 (35)
- Geb. plaats Horsham, GB
- Gewicht 78 kg
- Lengte 1,79 m
2 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Jolyon Palmer

Posts: 6.669
@Frankie, jij hebt dus een volstrekt andere mening als Jolyon, dat mag. Maar ik denk dat ik toch meer waarde hecht aan de mening van Jolyon.