Video: Carlos Sainz richt dankwoord aan McLaren-familie
- Gepubliceerd op 15 mei 2020 07:30
-
14
- Door: Rob Veenstra
Trending nieuws
-
'Red Bull zet alles op alles en doet Verstappen astronomische aanbieding'
De toekomst van Max Verstappen bij Red Bull Racing blijft de gemoederen bezighouden. In aanloop naar de Grand Prix va...
22 jun 2026 14:09 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09 -
'Williams wil niet wachten op Sainz en Albon: Pérez mogelijk naar Britse renstal'
Williams houdt de ontwikkelingen op de rijdersmarkt nauwlettend in de gaten. De renstal uit Grove zou serieuze intere...
22 jun 2026 15:24 -
Haas geeft Le Mans-winnaar de kans in Oostenrijk
Het team van Haas geeft aankomend weekend in Oostenrijk reservecoureur en Le Mans-winnaar Ryo Hirakawa de kans in de ...
22 jun 2026 14:47 -
Verstappen kan recordjacht voortzetten in Oostenrijk
Max Verstappen geldt niet als de topfavoriet voor de zege op de Red Bull Ring, maar de cijfers zullen hem wel een goe...
22 jun 2026 13:22
Reacties (14)
Login om te reageren-
Tja, als ie het zo presenteert is er geen reden te bedenken waarom hij weg zou moeten willen...
- + 0
- 15 mei 2020 - 08:36
-
Wacht maar tot hij volgend jaar naast een volledig ingebedde en nog meer ervaren Charles terechtkomt en opeens een “Nono” is geworden die netjes de tweede rijder uit mag hangen. Dat zal hem nog flink gaan tegenvallen en bij hem de vraag opwerpen: “waarom deed ik dit nou ook alweer?”
Hoe positief je ook over Carlos bent, het is gewoon een feit dat Carlos nooit de pace van Max, Lewis of Charles kan evenaren en zich daarom als Ricciardo bij RBR zal gaan voelen.
Daarom is het des te ironischer dat diezelfde Ricciardo nu snel het zitje, waar hij wel alle kansen kreeg, heeft overgenomen.
Ik voorspel in 2021 dan ook de wederopstanding van Ricciardo en de definitieve teloorgang van Sainz, en dat is iets waar de nu euforische familie Sainz onvoldoende rekening mee heeft gehouden.- + 1
- 15 mei 2020 - 08:47
-
dan rest niets anders dan een 'Rubens Barrichello achtige loopbaan'..
Maar toch, dat is Sainz zijn enige kans op overwinningen en podiums.
Dat is zo'n beetje de ambitie van iedere coureur.
En McLaren is niet de plek om races te winnen, en dat zie ik in de nabije toekomst (ook niet met Mercedes power) veranderen, daar komt Ricciardo ook nog wel achter, want ook hij wil winnen..
Eerst maar zien hoe het een race of 4 á 5 gaat met die 2 naast elkaar, ik zou m'n geld op Charles zetten, maar hoop dat ze aan elkaar gewaagd zijn, beetje strijd tussen die 2- + 0
- 15 mei 2020 - 08:53
-
Ik weet zeker dat Carlos het goed doet maar ik weet nog zekerder dat Charles gewoon echt een maatje te groot is en icm zijn absolute en onaantastbare nummer 1 status (ze werkten gewoon een 4WK schaamteloos de deur uit!) is dat voor Carlos onbegonnen werk.
Daniël trok dat al niet en kijk eens naar Bottas, die is mentaal gebroken en zal voor altijd als die net niet courier de boeken in gaan.
Massa, Barichello idem dito. Hebben races gewonnen maar zullen altijd in de schaduw staan.
Voor Carlos, die nog jong is, is het veel te vroeg om nu al de handdoek in de ring te gooien. Hij gaat intern geen vuist maken daar, hij gaat geen teamorders negeren en hij kan en mag niet kritisch zijn in de media. Carlos is vrijwillig gekooid en heeft zich onderworpen aan broekie Charles.
Het probleem met Carlos, dat had hij ook al bij RBR, is een misplaatst gevoel van goed zijn. Hij denkt echt dat hij Charles kan pakken op pure snelheid en kwaliteit en ook nog dat hij eerlijke kansen krijgt van Ferrari.
Terwijl Ferrari nota bene al aangegeven heeft Sainz boven Ricciardo te kiezen omdat ze denken dat hij meegaander is en minder problemen geeft. Oftewel, een makker lammetje is dan Daniël zou zijn.
Dat alleen al zegt alles over waar Carlos zich in begeven heeft.- + 1
- 15 mei 2020 - 09:05
-
Rimmer, Leclerc heeft toch wat fouten begaan afgelopen seizoen terwijl Sainz een zeer solide en consistent seizoen afgehandeld heeft.
Wie weet dat Leclerc een paar foutjes/pech heeft de eerste paar races en Sainz niet, dan kunnen de kaarten anders geschud worden. Ik denk dat Sainz daar ook op hoopt. Dan erbij is de kans op podia en overwinningen groter bij Ferrari dan bij McLaren.
De tijd zal het leren ie de beste keuze heeft gemaakt, vooralsnog ben ik geneigd te zeggen dat McLaren het beste uit de stoelendans is gekomen.- + 1
- 15 mei 2020 - 09:24
-
Alles kan Marly maar ik vrees toch echt dat Carlos spijt gaat krijgen.
En Charles heeft fouten gemaakt maar hij heeft ook laten zien van een buitencategorie te zijn.
Dat is Carlos niet. Hij was stabiel en maakte weinig fouten maar offerde daarvoor wel snelheid op.
Lando kende heel veel pech in zijn rookie seizoen maar werd uiteindelijk vooral op ervaring verslagen en deed in snelheid al helemaal niks meer voor Carlos onder. En dat als rookie.
Nee Carlos is een fijne vent maar hij gaat Ferrari niet naar zijn hand zetten. Dat gaan ze ook niet toestaan en Charles zal dat ook niet laten gebeuren.- + 0
- 15 mei 2020 - 09:36
-
Rimmer, JA Carlos gaat denk ik spijt krijgen dat hij tekort komt op Charles en 2e viool moet spelen, maar aan de andere kant, als hij deze kans niet zou grijpen en dan over 10 jaar terug denkt aan zijn carriere dan zal hij met spijt terug denken dat hij hier niet voor is gegaan.
Ik denk namelijk dat Carlos zelf ook wel weet dat hij in Lewis, Max en Charles de meerdere moet erkennen en dat zou ook zo zijn als hij bij McLaren zou zijn gebleven. Nu heeft hij tenminste nog een kans datde druk van 1 coureur bij Ferrari te vroeg komt voor Leclerc en hij daar garen bij kan spinnen.- + 0
- 15 mei 2020 - 09:42
-
Elke coureur zal de kans om bij een van de 3 topteams te rijden aangrijpen. Als McLaren aansluiting zou kunnen vinden bij de topteams en zelf ook een topteam zou worden dan zou hij wellicht blijven maar ik snap heel goed dat Carlos dit avontuur wil aangaan, want McLaren kan hem naar verwachting die topauto (nog) niet bieden. En voor Ricciardo is de verkassing naar McLaren weer een step up tov Renault. Het was duidelijk dat Vettel niet lekker zat bij Ferrari. Goed dat er beweging kwam. Nog benieuwd of Vettel naar Mercedes gaat, lijkt me wel tof. Bottas zal ik niet missen.
- + 1
- 15 mei 2020 - 11:53
-
Oja, over de video van Carlos. Ik vind um wel tof! En ik snap de timing ook wel. Het is een manier om ondanks je beslissing te verkassen je team nog te motiveren en te laten weten dat je je priorities straight hebt. Goed signaal!
- + 0
- 15 mei 2020 - 11:55
-
Dat is zeker een goed signaal, maar volgend seizoen is Carlos Moondust.
- + 0
- 15 mei 2020 - 17:58
-
Je moet het willen als tweede rijder te rijden, al zal uiteraard niemand het zeggen in het team, andere kant om te rijden voor Ferrari dat willen de meeste wel, paar daar gelaten.
- + 0
- 15 mei 2020 - 08:45
-
Seizoen is nog niet eens begonnen en er word van alle kanten iedereen bedankt,lijkt erop dat er niet meer gereden word????
- + 0
- 15 mei 2020 - 08:46
-
Dat dacht ik dus ook. Lijkt wel alsof de coureurs er dit jaar niet meer in geloven dat er nog gereden gaat worden.
- + 0
- 15 mei 2020 - 08:54
-
Meestal worden rijders na een half seizoen een contract aangeboden,misschien bakt Sainz er dit seizoen wel niets van?vanwaar die haast?
- + 0
- 15 mei 2020 - 09:01
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Williams
- Punten 1.343
- Podiums 29
- Grand Prix 239
- Land ES
- Geb. datum 1 sep 1994 (31)
- Geb. plaats Madrid, ES
- Gewicht 66 kg
- Lengte 1,78 m
42.436 reacties op Williams
4 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Carlos Sainz jr
Team profiel
- Team naam McLaren
- Basis Woking, Groot Brittannië
- Jenson Button 1
- Lewis Hamilton 1
- Fernando Alonso 1
- Niki Lauda 1
- Stoffel Vandoorne 2
- Lewis Hamilton 2
- Lewis Hamilton 2
- Gerhard Berger 2
- Daniel Ricciardo 3
- Jenson Button 3
- Lewis Hamilton 3
- Kimi Räikkönen 3
- Mika Häkkinen 3
- Lando Norris 4
- Lewis Hamilton 4
- Jenson Button 4
- Kimi Räikkönen 4
- Jenson Button 5
- Sergio Perez 6
- Kimi Räikkönen 6
- Kimi Räikkönen 6
- Niki Lauda 8
- Alain Prost 8
- Kimi Räikkönen 9
- Fernando Alonso 14
- Kevin Magnussen 20
- Jenson Button 22
- Lewis Hamilton 22
- Gerhard Berger 28
- Stoffel Vandoorne 47
- Carlos Sainz jr 55
- Oscar Piastri 81
305.570 reacties op McLaren
163 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over McLaren

Posts: 13.329
Wacht maar tot hij volgend jaar naast een volledig ingebedde en nog meer ervaren Charles terechtkomt en opeens een “Nono” is geworden die netjes de tweede rijder uit mag hangen. Dat zal hem nog flink gaan tegenvallen en bij hem de vraag opwerpen: “waarom deed ik dit nou ook alweer?”
Hoe ... [Lees verder]