user icon

Formule 1 zegt contracten met cameramensen formeel op

  • Gepubliceerd op 10 apr 2020 15:53
  • comments 15
  • Door: Rob Veenstra

De Formule 1 heeft de lopende contracten met camerapersoneel opgezegd, zo heeft Racefans.net ontdekt. Het is echter niet zo dat dit opgevat moet worden als teken dat het seizoen 2020 volledig is opgegeven. Het zou om een tijdelijke maatregel gaan.

Zodra meer duidelijk is over wanneer het seizoen van start kan gaan en welke races op de kalender komen, zal de Formule 1 de benodigde cameramensen weer in dienst nemen. In het geval van races achter gesloten deuren houdt Racefans rekening met minder camera's om de hoeveelheid personeel ter plaatse zo laag mogelijk te houden.

De eerste negen Grands Prix van het seizoen 2020 zijn reeds uitgesteld of geannuleerd. Sportief directeur Ross Brawn koestert nog de hoop om een jaargang bestaande uit achttien of negentien races af te werken, mits het racen in juli weer kan beginnen.

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Hebben de drie musketiers zelf al salaris ingeleverd? Of moesten deze mensen ontslagen worden om dat te voorkomen?

    • + 3
    • 10 apr 2020 - 15:57
  • John6

    Posts: 5.278

    Ross zei toch dat ze er sterker uit zullen komen, maar laten we eerst maar even een aantal lui op straat zetten. Zr weten zelf niet eens meer wat ze zeggen.

    • + 1
    • 10 apr 2020 - 16:08
    • z0mer

      Posts: 2.086

      Ja, stel je voor dat een bedrijf aan zijn inkomsten denkt. Wat een wereld, echt belachelijk.

      • + 2
      • 10 apr 2020 - 16:24
    • JM_K

      Posts: 932

      @zOmer idd ....stel je voor, dat kan toch niet in deze tijd. Besparen pfffff ?

      • + 0
      • 10 apr 2020 - 17:04
    • Het gaat hierover uitgaven niet inkomsten dus als je cynisch wil zijn en een poging tot grappig wil doen moet je het wel in juiste context zetten breezertje.

      • + 0
      • 12 apr 2020 - 12:48
  • Maw : "We willen jullie geen loon geven, als we zelf ook niks verdienen!! We bellen jullie wel als we jullie nodig hebben." Ik hoop van harte dat deze mensen snel ander (en beter) werk hebben. Ben ik blij met mijn baas zeg, die me doorbetaald om in zelf-isolatie te blijven. Om zijn woorden te gebruiken : "Blijf thuis en verzorg jezelf. Ik wil niet dat ik je straks moet vervangen omdat het te laat is."

    • + 2
    • 10 apr 2020 - 16:51
    • Arran

      Posts: 1.094

      Jij ook al, ik zit ook gewoon thuis doorbetaald, productie en nieuwe installaties leggen we voorlopig niet meer aan, we draaien alleen nog storingdiensten, maar we komen niet meer als monteur op kantoor, we werken puur vanuit huis, en halen alleen spullen bij een afhaalpunt dat we online moeten bestellen en worden klaargelegd in een locker waar verder niemand bij kan komen of komt.

      Heb alleen nog online contact met collega's, en mijn werkgever geeft aan we zelf het risico moeten inschatten, en achter ons staat als we besluiten ergens niet naar binnen gaan als we een gevaar zien voor besmetting, of geen voldoende bescherming aanwezig is, onze klanten word ook daarop gewezen, en om eerlijk te zijn, bijna iedereen waar ik kom werk gewoon netjes mee, hebben begrip ik geen Hand geef, op gepaste afstand blijf staan, handschoenen draag en mondkapje op heb.

      Helaas hebben we wel een collega verloren aan deze klote ziekte, en mijn werkgever doet er ook alles aan om herhaling hiervan te voorkomen

      • + 1
      • 10 apr 2020 - 19:21
    • M'n medeleven Arran. Nooit leuk om iemand van je naasten te verliezen :/

      • + 1
      • 10 apr 2020 - 21:42
  • Mijn complimenten aan Rob, voor het eerlijk vermelden van de bron. Iets dat goed gedaan wordt, mag ook wel eens benoemt worden.

    • + 0
    • 10 apr 2020 - 16:58
  • Ik ben benieuwd wanneer mensen gaan inzien dat het dit jaar gewoon niks meer gaat worden. Ik zou al blij zijn als het seizoen gaat beginnen in December/Januari. Vergeet heel dit seizoen nu maar. Alles meer is meegenomen maar ik ga er niet meer van uit.

    • + 0
    • 10 apr 2020 - 17:13
    • Ik maak me echt ongelooflijk zorgen over het voortbestaan van de F1. Ik hou me aan elke stohalm vast. Dus hopelijk juli. maar vrees er ook voor hoor.....

      • + 1
      • 10 apr 2020 - 23:56
    • Kevin

      Posts: 4.932

      Inderdaad Benetton. Als er in de zomer niet kan worden gestart met racen is dit het einde van de Formule 1. En zelfs als er wel gestart kan worden met racen, is de grote vraag hoeveel teams het einde van het seizoen halen.

      • + 0
      • 11 apr 2020 - 11:41
  • Misschien heeft Alonso wel zin om wat te zzp e-ren vanuit een strandstoeltje?

    • + 0
    • 10 apr 2020 - 21:10

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land GB
  • Geb. datum 23 nov 1954 (66)
  • Geb. plaats Ashton-under-Lyne, Lancashire, England, GB
  • Gewicht 0 kg
  • Lengte 0,00 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar