user icon

Jacques Villeneuve realistisch: "Voor september geen Formule 1-activiteiten"

  • Gepubliceerd op 11 apr 2020 12:09
  • comments 38
  • Door: Brick van Boxtel

Jacques Villeneuve stond er niet van te kijken dat bekend is gemaakt dat de Grand Prix van Canada wordt uitgesteld. Volgens de wereldkampioen van 1997 hebben we nog een lange weg te gaan. "We hebben de piek van de pandemie nog niet bereikt", aldus de Canadees, die vastzit aan de rand van Milaan.

In Italië zijn de maatregelen streng, want daar was de eerste brandhaard van Europa. De oud Formule 1-coureur zit momenteel in Milaan en mag alleen naar buiten voor het hoognodige. “We mogen naar buiten voor de basisbehoeften, maar de beperkte maatregelen zijn onlangs aangescherpt toen werd aangenomen dat de situatie verbeterde. Ik verlaat het huis alleen voor het absolute minimum, zo erg zelfs dat ik mijn hoofd schoor. Het wordt steeds moeilijker. Je kunt niet meer naar de kapper!”

Canada uitstellen meer dan logisch

Deze week werd bekend dat de Formule 1-race in Canada ook naar een andere datum verhuist, dat was volgens Villeneuve niet meer dan logisch. "Het was te voorzien dat de race in Montreal zou worden uitgesteld", vertelde hij aan Le Journal de Montreal. “Ik kan me nauwelijks voorstellen dat de activiteiten in de Formule 1 voor september worden hervat.”

Villeneuve heeft goede hoop, maar niet te vroeg

Desalniettemin hoopt Villeneuve dat hij op een gegeven moment weer achter het stuur kan kruipen - hij staat ingeschreven om te racen in de Nascar Euro-serie - maar hij is niet te optimistisch. "We zijn nu van plan het seizoen in Most, in Tsjechië, op 20 en 21 juni te starten, maar dat lijkt me wat vroeg.” 

Reacties (38)

Login om te reageren
  • Kheb tickets voor Spa!!

    • + 0
    • 11 apr 2020 - 12:39
    • Spa Rood, Spa Citroen, of Spa Intense. Twee halen een betalen bij de lokale Spar

      • + 3
      • 11 apr 2020 - 13:34
    • Niet je geld terug vragen: het circuit moet ook overleven!

      • + 0
      • 11 apr 2020 - 13:42
    • RBH2019

      Posts: 2.811

      Lekker met 40.000 man door het tunneltje!

      • + 1
      • 11 apr 2020 - 14:32
    • ringo

      Posts: 3.347

      vrees dat in belgie zoiezo de lockdown tot augustus zal duren.

      • + 0
      • 11 apr 2020 - 14:38
    • @BelF1Fanatic: Helaas, Spa staat op 30 augustus gepland, dus net 2 dagen te vroeg, en gaat dus ook niet door! ;)

      • + 0
      • 11 apr 2020 - 16:06
  • Wie bepaald of wat Sjaak zegt realistisch is?

    • + 2
    • 11 apr 2020 - 12:42
    • Taures

      Posts: 1.062

      Daar zit een kern van waarheid in.
      Hij heeft immers zijn haar geschoren, tegen de tijd dat zijn haar is weer gegroeid dat zijn we in de maand september.

      • + 0
      • 11 apr 2020 - 12:53
    • Wie dat bepaalt weet ik niet, dat staat er niet bij. Sjaak zelf zegt het niet, hij zegt dat hij het zich niet voor kan stellen. Dat vind ik dan wel weer begrijpelijk.

      • + 2
      • 11 apr 2020 - 13:15
  • sailor

    Posts: 10.268

    De formule 1 had van tevoren al een plan moeten hebben voor dit scenario , ze hadden nooit gedacht dat dit ooit zou gebeuren en dat is dom
    Nu schreeuwt iedereen maar wat door elkaar heen , niemand heeft echt een goed plan , en iets concreets is er niet.

    • + 0
    • 11 apr 2020 - 13:02
    • Snork

      Posts: 10.372

      En had jij dit dan wel voorspeld?

      • + 7
      • 11 apr 2020 - 13:12
    • Rimmer

      Posts: 8.227

      Dat mag je dan de hele wereld verwijten want niemand heeft een plan en niemand had dit voorzien. Beetje goedkoop om nu de F1 te verwijten dat ze dit niet zagen aankomen.
      Daarnaast schreeuwt er helemaal niemand maar geven diverse betrokkenen of ex-F1 mensen gewoon een hun visie of mening als ze daarnaar gevraagd worden.
      Op dit moment zijn er heel veel plannen en scenario’s die allen wachten op wat gaat komen. Ergens in de komende 8-12 weken zal blijken welk plan en welk scenario het beste is. Tot die tijd zullen mensen gewoon hun mening blijven geven.

      • + 3
      • 11 apr 2020 - 13:17
    • sailor

      Posts: 10.268

      Alsof een virus uitbraak nieuw is , kom op zeg

      • + 1
      • 11 apr 2020 - 13:18
    • LOL, Zullen we ook maar gelijk een plan maken voor als er een meteoriet op aarde stort? Of voor een 3e wereld oorlog. want de races moeten dan natuurlijk wel doorgaan.........

      zelden zulke onzin gelezen.

      • + 8
      • 11 apr 2020 - 13:50
    • sailor

      Posts: 10.268

      Nou , er zijn landen die echt wel geleerd hebben van virussen en dergelijke , daar is geen zooitje , als je maar leert van iets wat is geweest en je voorbereid op iets wat helemaal niet zo uitzonderlijk is als bijvoorbeeld meteoriet inslag dat wel is

      • + 0
      • 11 apr 2020 - 14:00
    • Meteoriet inslagen zijn zooooooo 2019 ;)

      • + 1
      • 11 apr 2020 - 14:06
    • Supersoft

      Posts: 985

      Kan ook nog een keer een vloedgolfje over Europa heen komen...
      Een oorlogje uitbreken met rare raketjes uit Noord Korea oid. Of een schildpaddenplaag op Zandvoort, etc.

      • + 2
      • 11 apr 2020 - 14:14
    • RBH2019

      Posts: 2.811

      Je kunt geen plan maken voor iets dat tienduizenden mogelijke scenario's heeft. Wat een onzin.

      • + 2
      • 11 apr 2020 - 14:26
    • ringo

      Posts: 3.347

      F1 kan het niks aan doen maar politiek schakelen ze verkeerd op een verkeerde versnelling. Denk wel dat politiek meer wereld nieuws ontvangen dan de gemiddelde mens. Wil je vroegtijdig aanpakken kost bakken met geld met je economie. En die filmpjes van trump moeten ze niemeer sturen want die wilt wereldwijd gratis proefkonijnen bepaalde producten kopen, dan kost het hun geen geld en risico...

      • + 0
      • 11 apr 2020 - 14:40
    • Supersoft

      Posts: 985

      Wat zeggie? Volg je niemeer...

      • + 0
      • 11 apr 2020 - 21:09
  • John6

    Posts: 5.102

    Als tegen zit breekt er een tweede golf uit in China, zou zomaar kunnen betekenen dat er eerst een vaccin moet komen voor ze veel evenementen en andere zaken weer vrij gaan geven. Ik denk dat er voorlopig niets gaat veranderen.

    • + 0
    • 11 apr 2020 - 13:08
    • ringo

      Posts: 3.347

      tegen die die tijd aks de vaccine er is, zijn de gevoelige doelgroep practisch verdwenen...

      • + 0
      • 11 apr 2020 - 14:41
  • Snork

    Posts: 10.372

    Meeste landen moeten hun piek aan slachtoffers en besmettingen per dag nog bereiken, of zitten daar nu net. Veel te vroeg om te voorspellen hoe de wereld er over 2-3 maanden uitziet.

    • + 0
    • 11 apr 2020 - 13:15
    • Precies, en dat Sjaak dan ook niet. Hij zegt alleen dat hij het zich niet kan voorstellen. En daar kan ik me wel aardig in vinden eigenlijk.

      • + 2
      • 11 apr 2020 - 13:17
    • Vooral Amerika is zwaar de Sjaak dankzij Trump die z'n harses in z'n kont heeft zitten.

      • + 0
      • 11 apr 2020 - 13:40
    • John6

      Posts: 5.102

      schwantz34
      Ze waren bijna allemaal te laat,ze dachten is maar een griepje, de werkelijke reden, bij Jensen staat een video op zijn site van David Icke de link te leggen tussen COVID-19 en 5G die video werd gelijk weggehaald door youtube. ik weet het ook niet precies allemaal.

      • + 0
      • 11 apr 2020 - 13:58
    • RBH2019

      Posts: 2.811

      Corona heerst ook in landen waar geen 5g palen staan, dus stop met dat soort belachelijke waanideeën te verspreiden. Man man man.

      • + 7
      • 11 apr 2020 - 14:27
    • John6

      Posts: 5.102

      RBH2019
      Ik plaats wat ik wil, ging erom waar het uitgebroken was, dat jij iedereen op zijn blauwe ogen gelooft moet jij weten.

      • + 0
      • 11 apr 2020 - 15:35
    • RBH2019

      Posts: 2.811

      Ik geloof zelden iemand op basis van een niet onderbouwde mening, en daarom geloof ik die 5G shit ook niet. Ieder mens met een iq boven de 70 gelooft die onzin niet. De feiten zijn bekend en die ontken je zonder enige reden. Te zot voor woorden echt.

      • + 5
      • 11 apr 2020 - 19:54
    • Tja, als Jensen je informatiebron is......

      Maar goed, laat de slimmeriken onder ons maar zendmasten afbranden zodat ze daarna kunnen klagen dat ze zo’n slecht bereik hebben...

      • + 3
      • 11 apr 2020 - 21:41
    • John6

      Posts: 5.102

      PallMall
      Ik keek Jensen om even die film te kijken, wat die man te zeggen had, ik zeg nergens dat ik alles geloof. Ik blijf graag op de hoogte van alles. Even een tip ik woon niet in Nederland maar stuur eens een paar vliegtuigen naar Azië toe om beschermende artikelen te kopen, en neem geld mee er is meer dan zat, alleen er moet wel voor betaald worden, gratis tip van mij.

      • + 0
      • 12 apr 2020 - 00:53
    • Goeie tip. Mijn vloot staat toch aan de grond dus kan ik wel een paar vliegtuigen die kant op sturen.
      Maar zonder gekkigheid, dat ze daar nu inmiddels voldoende pbm hebben is natuurlijk niet vreemd (al is het niet allemaal van een geweldige kwaliteit) aangezien China “de fabriek van de wereld” is tegenwoordig en ze veel productiecapaciteit hebben ingezet om pbm te produceren.
      In het begin van de uitbraak in China hadden ze daar ook een groot tekort en zijn er vanuit de hele wereld, ook Nederland, pbm en medische apparatuur naar China verzonden.

      In Nederland en de rest van Europa zie je nu ook steeds meer producenten hun productie omschakelen naar o.a. mondkapjes dus ik hoop dat de schaarste hier over enkele weken ook verleden tijd is.

      Als dit allemaal voorbij is denk ik dat we als Europa eens goed moeten nadenken over onze afhankelijk van China voor diverse (medische) producten en of we dat wel moeten willen.

      • + 1
      • 12 apr 2020 - 08:03
    • John6

      Posts: 5.102

      Eerlijk ook te zeggen dat je op zoiets ook niet echt voorbereid kan zijn, de zorg daar is al jaren op bezuinigd daar zijn alle kabinetten schuldig aan, en ook Nederland te laat ingegrepen, ze dachten ook zal wel mee vallen.
      Hier deden ze niet zoveel mee, maar goed dit zal later wel uitgezocht worden wat er fout ging, en wat er moet veranderen de volgende keer.

      Stond in een krant dit.

      Het coronavirus ging waarschijnlijk al voor carnaval rond in Nederland. Dat blijkt uit een enquête onder zorgmedewerkers van de Brabantse ziekenhuizen. Bij 7 van de 86 medewerkers met corona ontstonden al klachten voordat op 27 februari het coronavirus formeel voor het eerst werd vastgesteld.

      1353 medewerkers van de twee Brabantse ziekenhuizen lieten zich testen. 86 van hen hebben daadwerkelijk het coronavirus onder de leden (gehad) zo blijkt uit de resultaten die vrijdag gepubliceerd zijn. Bij de meesten ontstonden de eerste klachten pas in de eerste week van maart. Maar bij een handvol al voor of tijdens carnaval; de eerste al op 19 februari.

      • + 0
      • 12 apr 2020 - 09:34
    • Had ik ook gelezen ja, maar goed feit is dat er op dat moment bij 50 huisartsposten preventief getest werd en er geen besmettingen werden gevonden. Om überhaupt in te kunnen grijpen moet er ook draagvlak vanuit de bevolking zijn want je ziet nu al vaak dat het niet helemaal van harte gaat. Hadden ze toen, terwijl er hier nog niks aan de hand was, carnaval verboden zou daar helemaal geen draagvlak voor geweest zijn.

      Ik denk wel dat reizen naar Italië eerder afgeraden had moeten worden maar met de informatie die er toen was leek het virus niet heel besmettelijk. Iets van 60.000 besmettingen indertijd in een miljoenenstad als Wuhan leek erg weinig.
      Er waren destijds verhalen over “superverspreiders”, mensen die ongeveer 10 anderen besmet zouden hebben. Achteraf kan je stellen dat dat waarschijnlijk helemaal niet zo uitzonderlijk was.

      • + 0
      • 12 apr 2020 - 10:30
  • Luchtvaartmaatschappijen beginnen in mei alweer meer en meer te vliegen (als je ergens een virus wilt oplopen dan heb je de beste kansen in een vliegtuig ;-)) in juni komt dan alles echt op gang. Ik zou zeggen gaan in juli.....;-) en verderrrrrrr

    • + 0
    • 11 apr 2020 - 14:00
  • amx151

    Posts: 261

    Zonder vaccin ga je geen massa evenement meer verkocht krijgen ....
    Dan kunnen ze in de F1 nog roepen wat ze willen.
    F1 in Spa draait break even met +- 65000 verkochte tickets .
    Een wedrijd zonder publiek gaat nooit haalbaar zijn tenzij liberty voor
    de kosten gaat opdraaien.
    En da zie ik nie direct gebeuren.

    • + 0
    • 12 apr 2020 - 09:52
    • John6

      Posts: 5.102

      Op hoorde op radio ze verwachten eind dit jaar een vaccin, maar ja voordat het ook echt wereldwijd verspreid is daar gaat toch wel enige tijd overheen lijkt mij zo. wat ik eruit begreep uit het bericht van deze morgen. De rest van 2020 zal met de maatregelen zo'n beetje blijven hoe ze nu zijn, alleen met de jongere, dus scholen etc die zullen denk ik wel weer open gaan. Oudere zullen denk binnen moeten blijven, en voor de rest willen ze de 1.5 m regel denk ik overal hanteren. Evenementen, zoals Festivals, voetbal, F1, ik zou het niet weten hoe je dit zou moeten doen, lijkt mij onmogelijk de 1.5m te hanteren.

      • + 0
      • 12 apr 2020 - 10:03
  • Hoezo Jacques realistisch? Is hij dan weleens onrealistisch?

    • + 0
    • 12 apr 2020 - 14:16

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:00

    Vrije training 3

    11:00 - 12:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    14:30 - 15:30

    Kwalificatie

    14:00 - 15:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    11:00 - 12:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    14:30 - 15:30

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    14:00 - 15:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Canada
  • Geb. datum 9 apr 1971 (50)
  • Geb. plaats Saint-Jean-sur-Richelieu, Quebec, Canada, Canada
  • Gewicht 67 kg
  • Lengte 1,68 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit