user icon
user icon

McLaren: "Veertien man in quarantaine door Coronavirus"

  • Gepubliceerd op 13 maa 2020 07:19
  • comments 32
  • Door: Brick van Boxtel

Het team van McLaren besloot om zichzelf terug te trekken uit de Formule 1-race van Australië. Alle teams kregen steekproefgewijs tests, waarbij McLaren minimaal één positief was. Hierdoor volgde al snel het statement dat het team dit weekend niet op de grid zou staan.

Vervolgens werd de Grand Prix onzeker. Er was een spoedvergadering en het was inmiddels al 5:00 en nog steeds geen antwoord, maar dan halverwege de nacht in Nederland, kwam het verlossende antwoord naar buiten: Geen Grand Prix door het Coronavirus.

Veel sportevenementen zijn vervallen. In veel landen besluiten ze om grote evenementen niet door te laten gaan, maar -zoals Lewis Hamilton ook al vertelde: "overal gaat alles niet door, maar hier racen wij lekker." Uiteindelijk krijgt de Brit en veel fans die vertelde dat dit de juiste oplossing was, toch hun zin. Sebastian Vettel en Kimi Raikkonen vlogen om 22:30 Australische tijd al terug naar hun land, zo was te zien op de boardinginfo die GPToday.net wist te bemachtigen.

Door de positieve test bij McLaren zijn er nu veertien teamleden in quarantaine gezet, het is niet bekend of de teamleden ook echt het virus hebben. In de paddock gaan gerichten dat minimaal vijf tests positief waren. McLaren laat in het statement weten dat ze het personeel een hart onder de riem steken. 

Reacties (32)

Login om te reageren
  • mario

    Posts: 5.987

    Goede beslissing van McLaren om zich terug te trekken... En hoe jammer ik het ook vind, ook de juiste beslissing om het gehele GP-weekend af te gelasten!!!

    • + 2
    • 13 maa 2020 - 07:39
    • Audi

      Posts: 243

      Ik ben het er ook mee eens, hoe jammer het ook is voor iedereen.

      Teamleden en vooral de coureurs hebben flink wat regels over wat ze wel en wat ze niet mogen doen, dit in de naam van hun gezondheid.
      Dan zouden ze wel het risico nemen om dit snel verspreidende virus op te lopen.

      • + 1
      • 13 maa 2020 - 07:47
    • meister

      Posts: 2.344

      Dank aan HAM ook die begin te janken dat het überhaupt nog doorging.
      Is hij nog wel een racingdriver?

      • + 3
      • 13 maa 2020 - 08:15
    • Audi

      Posts: 243

      Meister
      Hij wordt gezien als de beste ooit, dus ja het antwoord op je goed doordachte vraag: ja.

      • + 4
      • 13 maa 2020 - 08:31
    • mario

      Posts: 5.987

      meister heeft weer een puntje gevonden om z'n gal over te spuwen....
      En dat noemt zich dan meister..... ik zou hem eerder bestempelen als een kleine peuter die z'n zin niet krijgt....

      • + 4
      • 13 maa 2020 - 08:33
    • @Mario leuk dat jij je zin krijgt maar zou je willen stoppen met andere forumleden uitschelden? Of ken je na bijna 6000 postnde huisregels nog steeds niet?
      Echt onbeschaamd hoe onverdraagzaam jij bent voor een ander geluid. Bijt desnoods je tong af voordat je dingen als 'kleine kleuter' typt AUB!

      • + 1
      • 13 maa 2020 - 08:56
    • masf1

      Posts: 6.224

      Kleine kleuter heftige uitspraak zeg.

      • + 3
      • 13 maa 2020 - 09:15
    • mario

      Posts: 5.987

      @Bullshit: Iemands gedrag vergelijken met dat van een kleine peuter (moet je wel correct zijn he.... ik had het helemaal niet over "kleuter") is niet iemand uitschelden hoor!!!
      En wie zou ik dan, volgens jou, allemaal hier uitschelden??? Volgens mij ben jij compleet met het verkeerde been uit bed gestapt.... Of ben je nog gefrustreerd van gisteren dat ik zei dat ik punt 3 van wat jij aanhaalde geen problemen mee zou hebben??? Dat was een reactie omdat jij iemand anders zat te bedreigen dat ie jou niet "dom" in jou gezicht zou durven zeggen.... Dat is pas beschamend om iemand uit te dagen in jou gezicht en dat je hem dan wel eens een lesje zou leren... Zeker beschamend omdat je dat vanaf je toetsenbord doet....

      En daarbij zeg ik ook helemaal niet dat ik mijn zin heb gekregen, ik zeg alleen dat het verstandig is.... En dat is heel wat anders kerel....

      Voortaan eerst ff nadenken voor je iets zegt a.u.b. en natuurlijk mij wel correct citeren.... Peuter i.p.v. kleuter, is toch een wezenlijk verschil.
      Zou jij zo vriendelijk willen zijn om gewoon niet meer op mijn reacties te reageren??? Dan hoeven we dit soort onzin discussies niet meer te voeren.

      • + 3
      • 13 maa 2020 - 09:20
    • mario

      Posts: 5.987

      @Masf1: 🤣🤣🤣 En het was peuter en niet kleuter....

      • + 0
      • 13 maa 2020 - 09:21
    • Kubica

      Posts: 3.585

      @bullshit, wat een bullshit.... kleine peuter is nou echt niet zo erg en zeker niet als het in een vergelijking wordt gebruikt.

      • + 2
      • 13 maa 2020 - 09:56
    • NicoS

      Posts: 11.121

      Maakt niet uit wat je gebruikt, ook kleine kleuter is kinderachtigheid ten top.
      Verschillende meningen behoren op een normale manier te worden behandeld, ook al ben je het er niet mee eens.

      • + 3
      • 13 maa 2020 - 10:08
    • Mario heel goed, dan gaan we jouw uitspraken wel even onder de aandacht brengen bij @GPTODAY dan nemen die wel even de huisregels door met jou.

      • + 2
      • 13 maa 2020 - 10:33
  • Kevin

    Posts: 4.527

    Heel jammer, maar de enige juiste beslissing. Wat mij betreft wordt het hele seizoen geannuleerd. Volgend jaar zien we wel weer verder.

    • + 1
    • 13 maa 2020 - 08:02
    • NicoS

      Posts: 11.121

      Dan is er voor een aantal teams ook geen volgend jaar meer.......geen inkomsten, dus falliet......

      • + 2
      • 13 maa 2020 - 08:12
    • Samsonait

      Posts: 571

      Beetje overdreven. Maar ik denk dat ene boel Europese races wel een issue gaan worden. Ik hoop dat her snel warmer wordt dan is de kans op verspreiding ook kleiner. En ik hou mijn hard vast voor de Grand Prix of The Netherlands.

      • + 0
      • 13 maa 2020 - 08:13
    • neeuuh

      Posts: 306

      Waarom moeten mensen meteen zo overdrijven en dramatisch doen?

      • + 2
      • 13 maa 2020 - 08:15
    • elders is te lezen:

      With Australia and China already called off, F1 insiders are no longer expecting any racing whatsoever until at least June in Baku.

      After the McLaren team member tested positive for coronavirus in Melbourne on Friday, 14 of his teammates are now in quarantine for two weeks.

      It is just one reason why Bahrain will not happen, and it is understood that Vietnam’s cancellation is already set in stone as well.

      But also Zandvoort, Barcelona and Monaco are now unlikely to take place.

      “Based on the latest information we have, the grand prix is still scheduled for its original date,” a spokesman for the Automobile Club de Monaco is quoted as saying.

      However, almost no one else is that confident.

      Insiders are reporting that Liberty Media and the FIA have essentially acknowledged that the season for now is on hold until June 7.

      Dr Helmut Marko confirmed that, saying the August break could then be used to make up some lost races.

      • + 1
      • 13 maa 2020 - 08:22
    • F1jos

      Posts: 763

      Volgend jaar komt het virus weer terug.

      • + 0
      • 13 maa 2020 - 08:42
    • Snork

      Posts: 6.951

      Zie je ook bij veel artiesten. Ze verdwijnen van het podium en doen dan een comeback. ;-)

      • + 1
      • 13 maa 2020 - 09:01
    • Elk nadeel zijn voordeel Bill.

      Helmut heeft nu alle tijd om op zijn zolderkamertje Red Bull zijn eigen DAS variant te ontwikkelen:-)

      • + 0
      • 13 maa 2020 - 09:10
    • @Br,
      Doet die ouwe aan wurgs*x dan? ;-)

      • + 0
      • 13 maa 2020 - 09:17
  • Frank-84

    Posts: 632

    Dagelijks sterven er duizenden mensen aan een normale griep, duizenden van de honger, en ga zo maar door. Het enige verschil is dat hier geen woord over wordt gerept in de media. Living in a fucked up world with fucked up people.

    • + 3
    • 13 maa 2020 - 08:18
    • F1jos

      Posts: 763

      Sterven hoort bij het leven, we gaan uiteindelijk allemaal dood.

      • + 1
      • 13 maa 2020 - 08:45
    • Probleem bij dit virus is dat 20% vd mensen op de intensive care komt.
      Daar is in alle landen niet genoeg capaciteit voor.
      In Italië moeten ze al kiezen wie ze helpen en wie ze dood laten gaan.
      Met behandeling is het inderdaad goed te overleven maar in deze aantallen is niet iedereen te helpen.
      Dat het alleen maar gevaarlijk is voor ouderen is allang achterhaald.

      • + 1
      • 13 maa 2020 - 11:35
    • Arran

      Posts: 987

      Dat is oud nieuws, en dus niet interessant voor de media.
      Corona is Hot news, en om te scoren word het enigzins aangedikt en overdreven om zo smeuïge koppen te krijgen.

      Iets wat we al eigenlijk gewent zijn Anno 2020 qua berichtgeving, en neem daarbij de belachelijkheid van SocialMedia erbij de noodzaak van de media van een klein issue een groots iets te maken, kan je voorstellen als iets grootst gebeurd als CoronaVirus, dit gelijk word opgeblazen tot Bijbelse proporties en einde van de Wereld is daarmee zowat aangebroken.

      Soms denk ik wel de mensheid graag in paniek wil zijn..

      • + 1
      • 13 maa 2020 - 14:34
  • jd2000

    Posts: 3.325

    Vraag me alleen af, voor wie het is afgelast. De fans stonden namelijk al met duizenden voor de kassa.

    • + 4
    • 13 maa 2020 - 08:20
    • Idd een enorme blunder.
      Feitelijk had het nu net zo goed door kunnen gaan hoewel ook daar veel kritiek op zou komen.

      • + 2
      • 13 maa 2020 - 08:25
    • De angst regeert. Ik vermoed dat Liberty en de FIA tot het laatste moment door wilden maar dat de teams stukje bij beetje bezweken onder de druk en afvielen.

      • + 0
      • 13 maa 2020 - 09:00
    • Snork

      Posts: 6.951

      Probleem was het te beperkte aantal teams (slechts 4 teams) dat nog wel wilde racen, waardoor het dus afgeblazen is.

      • + 0
      • 13 maa 2020 - 09:02
    • chassis

      Posts: 286

      Ik had ook zoiets van alles wat nu door elkaar loopt lekker door elkaar Laten lopen. Die hebben toch al contact met elkaar. Publiek naar huis sturen en de teamleden alleen op het circuit en hotel laten, een soort van quarantaine op twee plaatsen. Maar zo’n kan circuit kan natuurlijk niet afgesloten worden. Moet natuurlijk bevoorraad worden ed. Ik snap echt niet dat iedereen zo paniekerig doet, maar wel allemaal in een vliegtuig springt. Ik zal het wel niet begrijpen...

      • + 2
      • 13 maa 2020 - 09:10
  • RBH2019

    Posts: 1.964

    Maar het is dan toch ondenkbaar dat volgende week wel geracet wordt? Dan hebben we nu al precies dezelfde situatie als in Melbourne. Hak gewoon knopen door en geef iedereen duidelijkheid.

    • + 0
    • 13 maa 2020 - 09:56
    • John6

      Posts: 3.812

      De volgende GP zal nog wel even duren, als ze verstandig zijn kijken ze volgende week even aan hoe het allemaal verloopt in de wereld, voor nu heeft datums prikken geen zin.

      • + 0
      • 13 maa 2020 - 10:49

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 16:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Rijdt Sebastian Vettel in 2021 nog in de Formule 1?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar