user icon

Daniel Ricciardo: "Renault is niet het derde team in de F1"

  • Gepubliceerd op 05 maa 2020 11:37
  • comments 18
  • Door: Rob Veenstra

Daniel Ricciardo weet niet zeker of zijn Renault RS20 in Australië op het podium kan staan. De Australiër heeft echter in feite de derde snelste tijd neergezet van de zes dagen voorafgaand aan het seizoen tijdens de testsessies in Barcelona. De goedlachse coureur blijft echter ook realistisch in zijn vooruitblik op het seizoen.

"We zijn zeker niet zo snel als Mercedes", meldde de 30-jarige, die een beslissend tweede seizoen van een tweejarig Renault-contract in 2020 tegemoet gaat. Ik moet toegeven dat als ik niet zo snel was geweest met de zachtste banden, ik teleurgesteld zou zijn geweest. Het was een goede ronde en het is positief dat we zo'n tijd kunnen rijden."

"Ik ben echter te lang actief in de autosport om te geloven dat ik derde zal zijn in Melbourne. Onze auto heeft wel tempo dat we kunnen gebruiken. Misschien had ik nog één of twee tienden eraf kunnen halen, maar een gemakkelijke 1.15 zoals Mercedes reed, die had ik niet kunnen rijden", voegde Ricciardo toe.

Nieuwe Renault is betrouwbaar

Na een teleurstellend 2019 geeft hij echter toe dat de nieuwe Renault RS20 beter is dan zijn voorganger, de RS19. "De balans is beter, de achterkant is rustiger, dus ik kan eerder op het gas trappen. We hebben nu ook betrouwbaarheid, daar wilden we echt wat aan doen. Tot nu toe verloopt alles goed. Wat het allemaal waard is, komen we te weten in Melbourne."

Teambaas Cyril Abiteboul klinkt ook vrolijk en vertelt de Franse Auto Hebdo: "We zijn blij dat het gedrag van de auto overeenkomt met onze berekeningen. Het impliceert ook dat toekomstige innovaties zullen werken, omdat we geen problemen meer hebben met correlatie."

Reacties (18)

Login om te reageren
  • roelie77

    Posts: 287

    Denk eerder het 6e team..

    • + 1
    • 5 maa 2020 - 11:42
    • Machdag

      Posts: 191

      Ik denk dat het middenveld zo groot is(dichtbij elkaar ligt) dat het elk circuit weer anders kan zijn.

      • + 4
      • 5 maa 2020 - 12:01
    • Pappous

      Posts: 846

      Misschien kunnen we beter afwachten wat er van dit seizoen terecht komt en gewoon van wedstrijd tot wedstrijd bekijken hoe de verhoudingen echt liggen.

      • + 0
      • 5 maa 2020 - 12:07
    • Om precies deze reden denk ik dat Alfa & Haas echt volledig door de mand gaan vallen. McLaren, Racing Point en Renault maar ook Alpha Taura lijken dusdanige stappen te zetten dat ze alleen maar (met grote stappen) verder weglopen van Alfa & Haas. Exit Haas na dit jaar ben ik bang, en dat is heel slecht voor de F1.

      • + 2
      • 5 maa 2020 - 12:23
    • RBH2019

      Posts: 2.930

      Exit Haas verwacht ik ook, maar dan koopt iemand anders dat team wel. Williams zal het enorme gat ook niet zomaar gedicht hebben. Ik denk dat McLaren gezien de problemen bij Ferrari echt gaat strijden om P3.

      • + 1
      • 5 maa 2020 - 12:31
    • Ik denk dat we komend seizoen 3 verschillende races binnen de race gaan hebben. Ten eerste de strijd tussen Mercedes, Ferrari en Red Bull waarbij mijn gevoel zegt dat Ferrari het 3e team is en het vooral tussen Mercedes en Red Bull zal gaan. Dan de sub-top die nog closer zal zijn dan vorig seizoen met Renault, McLaren en een hernieuwt Racing Point waarbij die laatste gedurende het seizoen weg gaat zakken, maar wel sterk gaat beginnen en een achterveld met Haas, Williams, Torro Rosso (ja sorry die nieuwe naam kan ik nog niet aan wennen...) en Alfa Romeo. Williams heeft hopelijk daar de aansluiting gevonden en gaat gedurende het seizoen steeds sterker worden terwijl Alfa en Haas door gebrek aan doorontwikkeling en geen focus vanuit Ferrari terug gaan vallen. TR kan daar dan de winnaar zijn in dat groepje, zeker wanneer Gasly weer zijn draai gevonden heeft en ik hoop stiekem op een leuke strijd tussen Russel en Gasly die dan wellicht wat punten kunnen rapen voor hun teams.

      • + 2
      • 5 maa 2020 - 12:34
    • @Rogier, ik ga een heel eind met je mee,. Ik denk echter dat je Alpha Tauri te laag inschat. Ik verwacht bv nog helemaal geen gevechten tussen een Williams en een A.T., die gaan in het middenveld meedoen.

      • + 0
      • 5 maa 2020 - 14:01
    • NicoS

      Posts: 12.632

      @Papous,
      Jij vult de lotto cijfers ook pas na de trekking in?......;)

      • + 2
      • 5 maa 2020 - 18:56
  • Waaaaaat.

    • + 0
    • 5 maa 2020 - 12:06
    • Hier kun je zowel !!!! of ???? achterzetten.

      • + 1
      • 5 maa 2020 - 12:15
    • mario

      Posts: 7.853

      Ik zou het afwisselen:

      Waaaaaat!?!?!?!?!?!?!?!?

      • + 0
      • 5 maa 2020 - 12:52
  • Joeppp

    Posts: 4.338

    Wel 1 van de mooiste ontwerpen qua auto. De kleustelling vind ik nog niet echt top maar de voorkant van de auto is fantastisch om te zien. Bijna een jaren 90 neus.

    • + 0
    • 5 maa 2020 - 12:32
  • StevenQ

    Posts: 6.967

    Ze mogen blij zijn als ze voor het eerst in jaren weer hun klantenteam kunnen verslaan, maar McLaren ziet er op dit moment nog beter uit.

    • + 1
    • 5 maa 2020 - 12:33
  • Renault gaat niet eens in Q3 komen in Melbourne denk ik. Als ze opnieuw 5e worden in 2020 dan mogen ze hun handen dichtknijpen. Mclaren wordt 4e met Racing Point daar vlak achter denk ik alhoewel Stroll een onzekere factor is qua punten sprokkelen. In RIC-OCON heeft Renault in iedergeval een zeer sterke lineup voor een midfield team.

    • + 0
    • 5 maa 2020 - 13:54
    • Ik denk dat Racing Point gaat afzakken gedurende het seizoen en dat Renault er per saldo voorbij gaat. Ik hoop dat Renault en McLaren het Ferrari af en toe (op specifieke circuits) lastig kunnen maken.

      • + 0
      • 5 maa 2020 - 16:37
  • Goh, wat een wijsheid.

    • + 0
    • 5 maa 2020 - 14:22
  • Wil dat T shirt wel hebben.
    Waar te krijgen?

    • + 0
    • 5 maa 2020 - 18:19
  • DBGates

    Posts: 2.491

    Wel gaaf dat iedereen er een mening over heeft. Ik ga mijn wekkertje zetten want ik kan niet wachten totdat we beginnen.
    En of nu RBR, Mercedes, Ferarri of wie dan ook gaat winnen, ik hoop vooral op mooie gevechten en clean en eerlijke racing

    • + 0
    • 5 maa 2020 - 20:34

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 917
  • Podiums 23
  • Grand Prix 125
  • Land Australië
  • Geb. datum 1 jul 1989 (31)
  • Geb. plaats Perth, Australië
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov