user icon
user icon

Montoya hoopt over enkele jaren op nieuwe F1-strijd tussen Montoya en Schumacher

  • Gepubliceerd op 28 jan 2020 14:20
  • comments 14
  • Door: Bjorn Smit

De Formule 1 krijgt op termijn mogelijk niet alleen een nieuwe editie van Verstappen tegen Schumacher, want mogelijk voegt de naam Montoya zich ook bij dat rijtje. Dat is in ieder geval waar Juan Pablo Montoya op hoopt voor zoonlief Sebastian.

Sebastian Montoya is momenteel hard aan de weg aan het timmeren om zijn eigen racecarrière op poten te zetten. Komend jaar debuteert de 14-jarige Colombiaan in het Italiaans Formule 4 en dat doet hij met de begeleiding van vader Juan Pablo, de CART-kampioen van 1999 en tweevoudig winnaar van de Indianapolis 500. Tegenover Auto Bild sprak hij over de eerste stappen van Sebastian in de autosport.

"Hij wordt bijna vijftien en dit seizoen begint hij in de Formule 4 in Italië", vertelt Montoya senior over Sebastian, die tot en met 2019 actief was in de karts. "We hebben samen veel plezier op de circuits, maar het is aan hem om te bepalen wat hij echt wil bereiken in de sport. Hij heeft enorm veel potentie en hij is echt ongelooflijk goed."

Montoya hoopt op strijd tussen 'zonen van'

Montoya probeert zijn zoon zo goed mogelijk voor te bereiden op een toekomst in de autosport en staat hem dan ook bij als een soort mentor. Het doel is vooralsnog de Formule 1 en de zevenvoudig Grand Prix-winnaar verwacht dan een strijd tussen Sebastian Montoya en Mick Schumacher. "Waarschijnlijk wel. Sebastian is nog wat jonger dan Mick, maar die jongens gaan elkaar over een jaar of vier tegenkomen. Daar kijk ik naar uit."

Zelf reed Montoya tussen 2001 en 2006 in de Formule 1 voor BMW Williams en McLaren. Als rookie kende hij geen ontzag voor grote namen en al tijdens zijn derde race in Brazilië ging hij met het nodige ellebogenwerk voorbij aan Michael Schumacher. Montoya leek op weg naar de zege, totdat een achterblijver met een crash een einde maakte aan zijn race: dat was Jos Verstappen, vader van Red Bull-coureur Max...

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Montoya/Schumacher/Verstappen. Binnenkort nog even Barichello/Massa en Hakkinen hun zonen erbij en het feest kan beginnen.

    • + 0
    • 28 jan 2020 - 14:25
    • 1 Massa was meer dan genoeg... voor een race-liefhebbende kartende zoon zijn die eerste 3 namen als vader de meest gewenste achternamen naar mijn mening. Montoya zelf barst van het talent en racecraft.

      • + 0
      • 28 jan 2020 - 21:45
    • Jack Doohan, de zoon van Moto GP legende Mick, komt er stiekem ook nog wel bij ;)

      • + 0
      • 28 jan 2020 - 22:50
  • mario

    Posts: 5.835

    "Hij heeft enorm veel potentie en hij is echt ongelooflijk goed."
    Hij zou geen goede vader zijn als hij het tegenovergestelde zou beweren in een interview.... 😁

    Verder zou ik het wel gaaf vinden, zeker als hij ook het temperament van z'n pa heeft.... 😋

    • + 0
    • 28 jan 2020 - 14:29
    • Roy

      Posts: 2.110

      "Hij zou geen goede vader zijn als hij het tegenovergestelde zou beweren in een interview.... "

      Dat hangt af van feiten, nietwaar?

      Als iemand er echt geen pepernoot van kan, dan kun je ook als vader zijnde hem juist in bescherming nemen.

      • + 0
      • 28 jan 2020 - 14:36
    • mario

      Posts: 5.835

      Maar dan zeg je het niet in een interview..... ;)

      • + 0
      • 28 jan 2020 - 14:49
    • Roy

      Posts: 2.110

      Mwoah, zelfs dat he.... Ik bedoel, je kan wel roepen dat je zoon het zo geweldig doet, maar als dat alles behalve zo is.

      Maar goed, als Montoya Jr. maar heeeel iets op zijn vader lijkt, dan zie ik hem graag in de F1. Haha!

      • + 1
      • 28 jan 2020 - 14:57
    • Als hij ongelooflijk goed is, waar blijven dan de goede resultaten? In ieder Europees en Wereldkampioenschap eindigt hij ergens in de achterhoede.

      • + 0
      • 28 jan 2020 - 15:20
    • mario

      Posts: 5.835

      "Maar goed, als Montoya Jr. maar heeeel iets op zijn vader lijkt, dan zie ik hem graag in de F1. Haha!"

      Mee eens @Roy!!! 😎

      • + 2
      • 28 jan 2020 - 15:26
    • Montoya was lang een van mijn favorieten, jammer dat hij de overstap naar McLaren maakte waar hij niet uit de verf kwam en z'n motivatie verloor.
      Het was altijd mooi om hem te zien strijden aan het front tegen Schumacher

      • + 0
      • 29 jan 2020 - 07:43
    • mario

      Posts: 5.835

      Montoya paste beter bij Williams dan bij het toenmalige McLaren, dat is zeker waar....

      • + 0
      • 29 jan 2020 - 08:38
  • Aiii

    Posts: 586

    Toch fijn dat je even uitlegt dat Jos de vader is van Max, was het bijna vergeten.

    • + 0
    • 28 jan 2020 - 15:11
  • Tot dusver heeft Mick Schumacher nog onvoldoende laten zien in de F2 . Dit jaar zal het erom spannen of de F1 voor hem weggelegd is. Zelfs een Schumacher zal zich in de hoogste klasse moeten waarmaken.

    • + 0
    • 28 jan 2020 - 21:41
    • Mischien bedoeld Pablo de kinderen van Ralf ? ;) Mick wordt straks alweer 21... Ter vergelijking tot Norris heeft hij dan nog weinig laten zien naar mijn mening.

      • + 0
      • 28 jan 2020 - 21:49

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Race

    20:10 - 22:10

  • Vrije training 2

    21:00 - 22:30

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

    Snelste ronde

     

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 2

    21:00 - 22:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    20:10 - 22:10

    Snelste ronde

    20:10 - 22:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Hoeveel Grands Prix zullen er dit jaar verreden worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land CO
  • Geb. datum 20 sep 1975 (44)
  • Geb. plaats Bogotá, Colombia, CO
  • Gewicht 0 kg
  • Lengte 1,68 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar