user icon
user icon

Ook Vietnam heeft speciale oranje tribune voor fans Max Verstappen

  • Gepubliceerd op 16 jan 2020 16:26
  • comments 23
  • Door: Bjorn Smit

De Grand Prix van Vietnam krijgt een tribune speciaal voor Nederlandse fans. Tribune C26, die de naam Ha Long draagt, wordt de 'oranje tribune' en biedt plaats aan 600 fans.

De organisatie van de Vietnamese Grand Prix presenteerde donderdag al het pitgebouw van het circuit, dat inmiddels opgeleverd is. Met nog een krappe drie maanden tot de race heeft de organisatie ook de namen van de negen tribunes onthuld. Die zijn vernoemd naar bekende provincies in Vietnam, zoals Nha Trang, Saigon en dus ook Ha Long.

Die laatste tribune zal tijdens de eerste editie van de Vietnamese Grand Prix dienst doen als een Nederlandse tribune. De populariteit van de Formule 1 is in de afgelopen jaren explosief gegroeid door de opkomst van Max Verstappen en daar wil Vietnam een graantje van meepikken. Op de website van de Vietnamese GP zijn de kaarten voor de oranje tribune, die gesitueerd is bij de bochten 2, 3 en 4, te koop.

De organisatie van de Grand Prix heeft ook een aantal verrassingen in petto voor mensen die hun plek op de tribune vroeg aanschaffen. De eerste honderd mensen die een ticket voor drie dagen kopen, krijgen daarbij een gratis toegangspas voor de pitwalk op donderdag. Daarnaast ligt er voor alle ticketkopers een oranje t-shirt en een oranje petje klaar om tijdens de kwalificatie en de race aan te trekken. Wel moeten zij bij aanschaf van de tickets de code 'OGS2020' invoeren.

Vietnam wordt niet de eerste Grand Prix waar fans van Verstappen een eigen tribune krijgen. De afgelopen jaren trok een groeiend aantal fans naar bijvoorbeeld België en Oostenrijk, waar ook zogenaamde 'Verstappen-tribunes' langs het circuit staan.

Reacties (23)

Login om te reageren
  • Joeppp

    Posts: 2.960

    Mooi gebouw maar ik dacht dat er echt een race kwam door de straten van Hanoi zoals ze in Singapore doen. Dit lijkt meer op wat ze in Valencia deden, buiten de stad in een verlaten gebied.

    • + 0
    • 16 jan 2020 - 16:55
  • Love him or hate him. Zelden een rijder meegemaakt die zoveel los maakt. En nee niet alleen in Nederland. Het talent van Senna en de reputatie van Schumacher. Je zal het maar hebben. Gelukkig niet dat ´nagemaakte´ van een Prost/Hamilton.

    • + 1
    • 16 jan 2020 - 17:05
    • het talent van Bruno Senna, en de reputatie van Ralf Schumacher

      • + 7
      • 16 jan 2020 - 17:21
    • Klopt...het enige nagemaakte van Max zijn die zogenaamde schijtlollige filmpjes waarin hij leuk en geestig probeert over te komen......probeert.
      Voor de rest heeft nog helemaal niets.

      • + 2
      • 16 jan 2020 - 22:16
    • Audi

      Posts: 299

      Het gaat om McLaren flappie....

      • + 0
      • 16 jan 2020 - 22:22
    • Gisteren een filmpje van Hamilton gezien voor Gran Turismo. Daar komt ie heel normaal over.

      • + 1
      • 17 jan 2020 - 08:46
  • Volgens mij is GPT0d@y abuis.
    Op de web-site van de Vietnamese GP staat:

    Book here your 2 or 3 days Orange Grandstand Vietnam ticket via the official Formula 1 Vinfast Vietnam Grand Prix web-site. From Turn 3 we will support Carlos Sainz with the McLaren Orange Racing fans!

    Ongelooflijk wat een fout....

    • + 3
    • 16 jan 2020 - 18:08
    • Hopelijk valt Sainz dag vroeg dit jaar. Sommige worden al nerveus blijkbaar.
      Ik kijk vooral reikhalzend uit naar de volgende editie, dat de eerste snel mogen komen.
      PS, @Clemenza, ik distantieer me van enige organisatorische activiteit rondom deze festiviteit, dus zul je die dag de muzikale omlijsting zelf moeten regelen.

      • + 1
      • 16 jan 2020 - 18:35
    • TJ.

      Posts: 746

      Hahaha, serieus!?!?!🤣

      • + 0
      • 16 jan 2020 - 18:47
    • Ik denk vooral dat het hoog tijd wordt voor de presentaties en wintertests. We beginnen allemaal erg melig te worden hier ;)

      • + 1
      • 16 jan 2020 - 22:25
    • @Marly,
      Je staat al ingepland om 20.00 op het hoogtepunt van het feest, Marly & The Wailers,
      We verwachten dat jullie o.a. de volgende nummers ten gehore brengen,
      No Sainz, No Cry
      Sainz it up
      Could You Be Sainzed
      Is This Sainz
      Sainz is Shining

      • + 2
      • 17 jan 2020 - 08:11
    • Nu staat er het volgende, wel voor Max:
      Are you READY for MAXimum ORANGE during the F1 Vinfast Vietnam Grand Prix in 2020?!

      This is a joint and official initiative between the Orange Grandstand Vietnam team and the organizer of the Formula 1 Vinfast Vietnam Grand Prix (VGPC)

      Book here your 2 or 3 days Orange Grandstand Vietnam ticket via the official Formula 1 Vinfast Vietnam Grand Prix website. From Turn 3 we will support Max Verstappen with the Orange Racing fans!

      Expect a great orange atmosphere, excellent track view, and seating in front of large TV screen not to miss any action on track!

      The first 100 people ordering a 3 day ticket will be awarded a free Pit Lane Walk on Thursday evening.

      Great you are joining us during the very first Hanoi F1 and see you in April!

      --- The Orange Grandstand Vietnam team and Vietnam Grand Prix LLC ---

      • + 1
      • 17 jan 2020 - 08:24
    • Denk dat ze gewoon op meerdere paarden wedden.. :)

      • + 0
      • 17 jan 2020 - 08:25
    • Als ik Three Little Sainz mag toevoegen aan de playlist ga ik overstag,

      • + 2
      • 17 jan 2020 - 08:32
    • absoluut, deal!!

      • + 0
      • 17 jan 2020 - 08:43
  • Een Max tribune voor slechts 600 Olanje fans?

    • + 1
    • 16 jan 2020 - 22:36
  • meister

    Posts: 2.424

    Vietnam is toch van de frase
    S***! S***! Five Dolla!

    • + 1
    • 16 jan 2020 - 23:04
  • Allemaal leuk en aardig, maar staat bij die tribune ook een loempiakraam?

    • + 0
    • 17 jan 2020 - 07:31
    • LOEMPIAKLAAM bedoel je;-)

      • + 1
      • 17 jan 2020 - 11:26
    • Ik en @Bill staan er sowieso met onze bittelballentent. En voor al onze trouwe Hollandsche klanten is elk 3e balletje gratis, oftewel 33% korting is de Max!

      • + 1
      • 17 jan 2020 - 19:07
    • Dan komen we toch echt niet uit met onze marge Schwantz.
      En ik ga geen goedkope zooi verkopen.
      ff rekenen hmmmhuhummm %+:=
      Das dan 6 euro per bitterbal.
      Mwah dat is nog gangbare prijs bij een GP
      Klodder mosterd €3,- ?

      • + 0
      • 17 jan 2020 - 22:34

GB F1 70th Anniversary Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

GB F1 70th Anniversary Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie maakt het meeste kans op het wereldkampioenschap?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (22)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar