user icon
user icon

Ook Vietnam heeft speciale oranje tribune voor fans Max Verstappen

  • Gepubliceerd op 16 jan 2020 16:26
  • comments 23
  • Door: Bjorn Smit

De Grand Prix van Vietnam krijgt een tribune speciaal voor Nederlandse fans. Tribune C26, die de naam Ha Long draagt, wordt de 'oranje tribune' en biedt plaats aan 600 fans.

De organisatie van de Vietnamese Grand Prix presenteerde donderdag al het pitgebouw van het circuit, dat inmiddels opgeleverd is. Met nog een krappe drie maanden tot de race heeft de organisatie ook de namen van de negen tribunes onthuld. Die zijn vernoemd naar bekende provincies in Vietnam, zoals Nha Trang, Saigon en dus ook Ha Long.

Die laatste tribune zal tijdens de eerste editie van de Vietnamese Grand Prix dienst doen als een Nederlandse tribune. De populariteit van de Formule 1 is in de afgelopen jaren explosief gegroeid door de opkomst van Max Verstappen en daar wil Vietnam een graantje van meepikken. Op de website van de Vietnamese GP zijn de kaarten voor de oranje tribune, die gesitueerd is bij de bochten 2, 3 en 4, te koop.

De organisatie van de Grand Prix heeft ook een aantal verrassingen in petto voor mensen die hun plek op de tribune vroeg aanschaffen. De eerste honderd mensen die een ticket voor drie dagen kopen, krijgen daarbij een gratis toegangspas voor de pitwalk op donderdag. Daarnaast ligt er voor alle ticketkopers een oranje t-shirt en een oranje petje klaar om tijdens de kwalificatie en de race aan te trekken. Wel moeten zij bij aanschaf van de tickets de code 'OGS2020' invoeren.

Vietnam wordt niet de eerste Grand Prix waar fans van Verstappen een eigen tribune krijgen. De afgelopen jaren trok een groeiend aantal fans naar bijvoorbeeld België en Oostenrijk, waar ook zogenaamde 'Verstappen-tribunes' langs het circuit staan.

Reacties (23)

Login om te reageren
  • Joeppp

    Posts: 2.220

    Mooi gebouw maar ik dacht dat er echt een race kwam door de straten van Hanoi zoals ze in Singapore doen. Dit lijkt meer op wat ze in Valencia deden, buiten de stad in een verlaten gebied.

    • + 0
    • 16 jan 2020 - 16:55
  • Love him or hate him. Zelden een rijder meegemaakt die zoveel los maakt. En nee niet alleen in Nederland. Het talent van Senna en de reputatie van Schumacher. Je zal het maar hebben. Gelukkig niet dat ´nagemaakte´ van een Prost/Hamilton.

    • + 1
    • 16 jan 2020 - 17:05
    • het talent van Bruno Senna, en de reputatie van Ralf Schumacher

      • + 7
      • 16 jan 2020 - 17:21
    • Klopt...het enige nagemaakte van Max zijn die zogenaamde schijtlollige filmpjes waarin hij leuk en geestig probeert over te komen......probeert.
      Voor de rest heeft nog helemaal niets.

      • + 2
      • 16 jan 2020 - 22:16
    • Audi

      Posts: 208

      Het gaat om McLaren flappie....

      • + 0
      • 16 jan 2020 - 22:22
    • Gisteren een filmpje van Hamilton gezien voor Gran Turismo. Daar komt ie heel normaal over.

      • + 1
      • 17 jan 2020 - 08:46
  • Volgens mij is GPT0d@y abuis.
    Op de web-site van de Vietnamese GP staat:

    Book here your 2 or 3 days Orange Grandstand Vietnam ticket via the official Formula 1 Vinfast Vietnam Grand Prix web-site. From Turn 3 we will support Carlos Sainz with the McLaren Orange Racing fans!

    Ongelooflijk wat een fout....

    • + 3
    • 16 jan 2020 - 18:08
    • Hopelijk valt Sainz dag vroeg dit jaar. Sommige worden al nerveus blijkbaar.
      Ik kijk vooral reikhalzend uit naar de volgende editie, dat de eerste snel mogen komen.
      PS, @Clemenza, ik distantieer me van enige organisatorische activiteit rondom deze festiviteit, dus zul je die dag de muzikale omlijsting zelf moeten regelen.

      • + 1
      • 16 jan 2020 - 18:35
    • TJ.

      Posts: 736

      Hahaha, serieus!?!?!🤣

      • + 0
      • 16 jan 2020 - 18:47
    • Ik denk vooral dat het hoog tijd wordt voor de presentaties en wintertests. We beginnen allemaal erg melig te worden hier ;)

      • + 1
      • 16 jan 2020 - 22:25
    • @Marly,
      Je staat al ingepland om 20.00 op het hoogtepunt van het feest, Marly & The Wailers,
      We verwachten dat jullie o.a. de volgende nummers ten gehore brengen,
      No Sainz, No Cry
      Sainz it up
      Could You Be Sainzed
      Is This Sainz
      Sainz is Shining

      • + 2
      • 17 jan 2020 - 08:11
    • Nu staat er het volgende, wel voor Max:
      Are you READY for MAXimum ORANGE during the F1 Vinfast Vietnam Grand Prix in 2020?!

      This is a joint and official initiative between the Orange Grandstand Vietnam team and the organizer of the Formula 1 Vinfast Vietnam Grand Prix (VGPC)

      Book here your 2 or 3 days Orange Grandstand Vietnam ticket via the official Formula 1 Vinfast Vietnam Grand Prix website. From Turn 3 we will support Max Verstappen with the Orange Racing fans!

      Expect a great orange atmosphere, excellent track view, and seating in front of large TV screen not to miss any action on track!

      The first 100 people ordering a 3 day ticket will be awarded a free Pit Lane Walk on Thursday evening.

      Great you are joining us during the very first Hanoi F1 and see you in April!

      --- The Orange Grandstand Vietnam team and Vietnam Grand Prix LLC ---

      • + 1
      • 17 jan 2020 - 08:24
    • Denk dat ze gewoon op meerdere paarden wedden.. :)

      • + 0
      • 17 jan 2020 - 08:25
    • Als ik Three Little Sainz mag toevoegen aan de playlist ga ik overstag,

      • + 2
      • 17 jan 2020 - 08:32
    • absoluut, deal!!

      • + 0
      • 17 jan 2020 - 08:43
  • Een Max tribune voor slechts 600 Olanje fans?

    • + 1
    • 16 jan 2020 - 22:36
  • meister

    Posts: 2.202

    Vietnam is toch van de frase
    S***! S***! Five Dolla!

    • + 1
    • 16 jan 2020 - 23:04
  • Allemaal leuk en aardig, maar staat bij die tribune ook een loempiakraam?

    • + 0
    • 17 jan 2020 - 07:31
    • LOEMPIAKLAAM bedoel je;-)

      • + 1
      • 17 jan 2020 - 11:26
    • Ik en @Bill staan er sowieso met onze bittelballentent. En voor al onze trouwe Hollandsche klanten is elk 3e balletje gratis, oftewel 33% korting is de Max!

      • + 1
      • 17 jan 2020 - 19:07
    • Dan komen we toch echt niet uit met onze marge Schwantz.
      En ik ga geen goedkope zooi verkopen.
      ff rekenen hmmmhuhummm %+:=
      Das dan 6 euro per bitterbal.
      Mwah dat is nog gangbare prijs bij een GP
      Klodder mosterd €3,- ?

      • + 0
      • 17 jan 2020 - 22:34

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Gerelateerd nieuws

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    02:00 - 03:30

    Vrije training 3

    04:00 - 05:00

    Race

    06:10 - 08:10

  • Vrije training 2

    06:00 - 07:30

    Kwalificatie

    07:00 - 08:00

    Snelste ronde

     

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    02:00 - 03:30

    Vrije training 2

    06:00 - 07:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    04:00 - 05:00

    Kwalificatie

    07:00 - 08:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    06:10 - 08:10

    Snelste ronde

    06:10 - 08:10

Geef je mening

Heeft Max Verstappen verstandig gekozen door tot en met 2023 bij Red Bull Racing te blijven?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 948
  • Podiums 31
  • Grand Prix 102
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (22)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar