Grosjean: "Het plan is om in 2012 in de Formule 1 te racen"
- Gepubliceerd op 20 apr 2011 17:36
-
16
- Door: Robin Smeets
Grosjean werd in 2009 door Renault aangesteld als vervanger van de ontslagen Nelsinho Piquet. In de laatste zeven races van het seizoen wist de Fransman echter niet te imponeren en moest meteen weer het veld ruimen. Na een jaar afwezigheid zal Grosjean komend seizoen weer in de GP2 Series racen. Hij behoort hierbij meteen tot één van de kanshebbers op de titel.
Zijn plannen voor de toekomst zijn duidelijk: "Het doel is om volgend jaar in de Formule 1 te racen", vertelde Grosjean. "Als dat niet lukt zal het moeilijk worden om ooit nog in de Formule 1 actief te zijn. Verder ben ik blij dat ik nu al derde coureur ben bij Renault, want je bent altijd aanwezig en blijft op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in de sport."
Grosjean hoopt dat hij dit jaar nog enkele malen in actie kan komen op de vrijdag. "Dat zou geweldig zijn. Als het na het GP2-seizoen is, wat in september zal eindigen, zal ik die kans zeker grijpen. Het duurt namelijk weer een tijdje tot de volgende test weer zal plaatsvinden."
Trending nieuws
-
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land FR
- Geb. datum 17 apr 1986 (40)
- Geb. plaats Geneve, FR
- Gewicht 71 kg
- Lengte 1,8 m
3 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Romain Grosjean
Team profiel
- Team naam Renault
- Basis Enstone, Frankrijk
- Fernando Alonso 1
- Daniel Ricciardo 3
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 7
- Romain Grosjean 8
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 8
- Pastor Maldonado 13
- Jenson Button 15
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
236.937 reacties op Renault
26 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Renault

Reacties (16)
Login om te reagerenPosts: 975
Vindt het renault toe erg incorrect om Heidfeld in de R31 te zetten IPV Grosjean. Deze jonge rijdt het GP2 veld dit jaar waarschijnlijk weer helemaal zoek. Heidfeld was in China weer de heidfeld die ik verwachte geen strijd gewoon kleurloos een race rijden.Hij heeft nu een top auto maar wordt gewoon 12de dat is gewoon schandalig helemaal als ziet dat Petrov gewoon keurig 9de wordt (achter de 4 topteams, dus best of the rest). Denk dat Romain veel meer kan doen met R31 dan Nick.
Posts: 358
Ik denk niet dat Grosjean zelfs een halve seizon Kub aan zou kunnen. Beter gezegd, Kub rijdt hem helemaal stuk. Heidfeld in tegendeel, kelurloos of gekleurd, heeft Kub in 2006, 2007 en 2009 verslagen. Dus ja...
Posts: 2.323
ja dus echt niet
in het seizoen dat die mee reed kon die echt niks doen. Piquet was nog wel beter
Posts: 74
Grosjean is niet de rijder die je in je F1 wagen wil. Hij is zeer wisselvallig. Je zal wel zien dit seizoen.
Posts: 880
Waaraan dan?
Posts: 2.885
Wellicht zie je dat aan zijn resultaten?
Posts: 880
Nee. Want DIT seizoen moet nog beginnen.
In de Asia-series was hij absoluut niet wisselvallig.
Posts: 2.885
We zullen zien. Ik volg de beste man niet, ik gaf slechts antwoord op een vraag.
Posts: 19.803
Heidfeld is dé beste keuze van Lotus Renault geweest, laat dat nou eens duidelijk zijn. Heidfeld is redelijk onder gewaardeerd. Hij is absoluut niet van de categorie Vettel/Hamilton/Alonso maar is toch redelijk snel en betrouwbaar. Als ik Heidfeld een cijfer moest geven dan zou ik hem een 7,5 als coureur geven.
Grosjean daarentegen heeft bar weinig ervaring, waar hij overigens weinig aan kan doen. Maar daardoor is Grosjean niet dé man naast Petrov.
Ik vind wel dat Grosjean in de toekomst een 2e kans verdient. En dan moet hij hem ook echt pakken!
Posts: 1.508
Ik vindt dat Nick wel een 8 heeft verdient.Hij rijdt goed en solide.En hij wordt zeer onderschat.Ik zie hem wel in een Mercedes komen.Grosjean komt net wat klasse tekort.Misschien is Grosjean wel een goede voor Force India.Ik heb zo\'n idee dat het een keer exit Sutil is.
Posts: 3.471
Heidfeld gaat niet naar Mercedes, want Schumacher rijdt daar nog, en Rosberg gaat daar ook niet weg. Stop eens met die domme geruchten!
Posts: 1.508
Het zal eens tijd worden dat Schumacher gaat stoppen.Zijn prestaties zijn ondermaats en zet zichzelf steeds meer voor schut (een coureur van zijn kaliber hoort opzijn minst zijn teamgenoot voor te blijven,en dat lukt hem al niet)
En geruchten blijf je altijd houden,in welke tak van sport dan ook.
Posts: 1.265
Als Schumacher stopt denk ik eerder dat Di Resta in die wagen wordt gegooid. Mercedes heeft niet voor niets Force India korting gegeven op KERS om Di Resta in die wagen te krijgen.
Posts: 3.471
Ik denk dat Mercedes eerder Hulkenberg wil hebben ipv Di Resta.
Posts: 962
Heidfeld was inderdaad zonder twijfel de beste keuze voor Renault. Ik moet wel zeggen dat ik vind dat Grosjean daar veel te vroeg buiten is gegooid voor het geld. Grosjean was, evenals Hülkenberg, een klasse beter dan Petrov in de Gp2. Ook Kobayashi had niets tegen hem in te brengen. Hij had het lef om half in het jaar zonder te testen in een wagen waar zelfs Alonso geen potten mee kon breken in te stappen en deed het niet eens zo slecht! Hij is een goed talent, maar z\'n lef zou hem wel eens duur kunnen komen te staan.
Posts: 16
Als Grosjean terug komt dan zal Button wel erg blij zijn.
Ik zeg alleen maar 1e ronde Spa 2009