user icon

Red Bull wisselt terug naar andere neus voor Braziliaanse Grand Prix

  • Gepubliceerd op 14 nov 2019 15:30
  • comments 14
  • Door: Bjorn Smit

Red Bull Racing heeft een minieme update meegenomen voor de Grand Prix van Brazilië. De verandering bij het team concentreert zich op de neus, waar de opening van de S-duct weer anders gepositioneerd is.

Gedurende het grootste deel van het seizoen 2019 reed Red Bull Racing met een neus die aan voorkant voorzien was van een gat. Dit gat fungeerde als de opening van de S-duct, waarmee Formule 1-teams proberen 'vuile' lucht van onder de auto juist over de auto richting de luchtinlaten te laten stromen. 

Voor de race op het Autodromo José Carlos Pace grijpt Red Bull terug op een neus die het tijdens de Grands Prix van Canada en Frankrijk al gebruikte. Hierbij is het gat aan de voorkant van de neus gedicht en zijn de openingen van de S-duct iets verder onder de neus geplaatst. Red Bull verwacht hier waarschijnlijk een aerodynamisch voordeel mee te behalen op Interlagos, een circuit dat een aantal lange rechte stukken heeft.

 

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Ik wist het!
    Die neus was illegaal!

    • + 3
    • 14 nov 2019 - 15:33
    • Gewoon alle neuzen dezelfde kant op.

      • + 1
      • 14 nov 2019 - 15:41
    • flyineddy

      Posts: 112

      @TheStijg Tenzij Vettel weer eens spint. :P

      Eddy.

      • + 1
      • 14 nov 2019 - 15:45
    • Ik heb het nooit begrepen dat neusie. Maar ik ben dan ook geen newey. Het is eigenlijk maar een klein gaatje. Iemand een korte beschrijving waar dat gaatje eigenlijk nut voor heeft? Dat er lucht doorheengaat die dan onder de wagen komt begrijp ik wel maar waarom dan niet gewoon een rond gat ? Waarom steekt het uit en is het vierkant? Er zitten ook tralies in dat ding heb ik wel eens gezien.

      • + 0
      • 14 nov 2019 - 15:46
    • d07

      Posts: 583

      Illegaal gat in de neus.
      Ze zouden alle punten van Red-Bull af moeten nemen.
      Ferrari is hierdoor overwinningen door de neus geboord, zie Oostenrijk.
      Grote schande is het!

      • + 2
      • 14 nov 2019 - 15:53
    • was duidelijk zichtbaar dat verstappen een oneerlijk voordeel had tov Leclerc in Oostenrijk, ik riep het al eerder, dankzij die illegale neus

      • + 0
      • 14 nov 2019 - 15:56
    • Onderzoeken die handel. Iedereen ziet heel het jaar al die neus maar er blijkt wat in te zitten wat raket brandstof genereerd naar de s-tuck die weer in verbinding staat met de achtervleugel. Om het maar even simpel uit te leggen. Newey is op staande voet ontslagen en ze schijnen zelfs Max op non actief te willen zetten. Honda kapt er ook mee omdat ze al heel het jaar dat illegale neusie gewoon kunnen zien maar niet wisten waarom er nu eigenlijk een gat in zat.

      Marko heeft ook al gereageerd:´ We vonden het er gewoon mooi uitzien maar db07 DonClemenza en al die andere willen ons alleen maar terug pakken´

      • + 3
      • 14 nov 2019 - 16:02
    • Codenaam voor de neusupdate was dan ook Willem H. Illegaler dan dat wordt t niet

      • + 1
      • 14 nov 2019 - 17:12
    • "De neus" zal pissed zijn.

      • + 0
      • 14 nov 2019 - 23:55
  • Als je terugwisselt dan is het geen update........jeemig.

    • + 0
    • 14 nov 2019 - 15:51
  • Ja ja. Dat ding zit natuurlijk vol met rellenpoeier

    • + 0
    • 14 nov 2019 - 15:57
  • Snarf058

    Posts: 94

    Update? Downgrade!

    • + 0
    • 14 nov 2019 - 16:33
  • zorba

    Posts: 797

    Zeker illegaal! Een neus heeft altijd twee gaten

    • + 0
    • 14 nov 2019 - 19:36
    • Niet wanneer je met één vinger in de neus rondrijdt.

      • + 1
      • 14 nov 2019 - 23:02

Gerelateerd nieuws

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Yas Marina Circuit - Bandentest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Moet de Braziliaanse Grand Prix naar Rio de Janeiro verplaatst worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
-
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
-
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar