user icon
user icon

Ricciardo strijdt liever tegen agressief racende coureurs als Max Verstappen

  • Gepubliceerd op 31 okt 2019 12:11
  • comments 24
  • Door: Bjorn Smit

Max Verstappen kreeg na de Grand Prix van Mexico de nodige kritiek te verwerken op zijn manier van rijden, vooral door toedoen van Sebastian Vettel en Lewis Hamilton. Daniel Ricciardo is het daar niet mee eens.

Het is over het algemeen redelijk bekend dat Verstappen ervan houdt om op een stevige manier te racen. De coureur van Red Bull Racing heeft er geen problemen mee om iemand van ver uit te remmen of op het laatste moment een gewaagde actie in te zetten. Af en toe loopt dat verkeerd af en de concurrentie heeft dat ook gezien. Hamilton betoogde in Mexico dat hij Verstappen altijd meer ruimte geeft in gevechten.

Ricciardo vindt dat eigenlijk nergens op slaan. De Australiër vertelde in Hollywood aan Sky Sports News dat hij helemaal niets verkeerd vindt aan de manier waarop Verstappen zich gedraagt in duels. "Ik hou van de manier waarop Max racet. Hij racet hard en ik neem het liever op tegen iemand zoals hij dan tegen iemand die minder graag verdedigt of aanvalt, of daar minder in geïnteresseerd is."

Volgens de Renault-coureur, die drie jaar lang Verstappens teamgenoot was, weet je niet altijd met welke coureur je in duel bent. "Soms weet je tegen wie je racet, soms ook niet. Er zijn momenten dat je zo gefocust bent op de strijd dat je niet weet tegen wie je het eigenlijk opneemt. Bij de start weet je misschien welke coureurs er om je heen rijden en dan ben je misschien wat voorzichtiger, maar ik weet het niet echt."

'Verstappen agressieve coureur en dat is prima'

Valtteri Bottas was na afloop van de Mexicaanse Grand Prix nog wel kritisch op de inhaalactie die Verstappen bij hem waagde op het Autodromo Hermanos Rodriguez, maar hij vindt ook dat de heisa op dit moment wat overdreven is. "Het is wat overdreven. Hij heeft zeer, zeer goede races en goede inhaalacties gehad door hard, maar fair te racen."

"En soms kan een ding zoals dit ervoor zorgen dat de verhalen groter worden dan ze zijn. Hij is een agressieve coureur en dat is prima. Natuurlijk gedraagt iedere coureur zich verschillend en behandel je iedere coureur op de baan op een iets andere manier. Dat is prima - het zou zelfs saai zijn als we allemaal hetzelfde waren."

Reacties (24)

Login om te reageren
  • RBH2019

    Posts: 2.495

    Nou gelukkig krijgt hij ook nog wat steun van zijn collega's. Ik denk overigens niet dat Verstappen wakker ligt van wat kwijlkoning Hamilton over hem zegt.

    • + 13
    • 31 okt 2019 - 12:16
    • Fretznet

      Posts: 266

      We weten allemaal dat Hamilton dit laat uitvergroten om de druk op Verstappen te verhogen. Het is gewoon een geduchte tegenstander en dat zien Hamilton, Bottas en Vettel maar al te goed. Het is een psychisch steekspelletje, want allemaal respecteren ze elkaar.

      • + 3
      • 31 okt 2019 - 12:21
    • snailer

      Posts: 3.822

      Deze keer snap ik de fuzz niet eigenlijk van al die negatievelingen. Alle twee de incidenten had Max naar mijn idee geen schuld aan. Anders dan dat hij daar reed en net als alle andere betrokkenen niet van het gas ging.
      Tweede incident met Bottas vermoed ik opzet van Bottas. Hij heeft namelijk te vaak dat hij tegen een achterwiel tikt nadat hij is ingehaald.

      Dat Max ruig rijdt is duidelijk. Daarom ben ik fan van hem. Dat bloemencorso rijden hou ik niet van. Zeg maar achter elkaar aan rijden zonder enoige poging tot inhalen, wat de top 5 samenvatte nadat Max was teruggevallen door de lekke band. Ik snap dan ook niet dat men het een geweldige wedstrijd vond. Al na een paar rondes werd duidelijk dat het een strategische race werd zonder dat ook maar iemand een inhaalactie ging proberen.

      • + 3
      • 31 okt 2019 - 13:01
    • RBH2019, bij heel veel reacties die jij over Hamilton schrijft moet je hem uitschelden voor van alles en nog wat.
      Dat maakt jou 'n grote trol.

      • + 4
      • 31 okt 2019 - 15:22
  • Gelukkig is niet iedereen zo saai als Bottas.

    Bottas: "En soms kan een ding zoals dit ervoor zorgen dat de verhalen groter worden dan ze zijn. Hij is een agressieve coureur en dat is prima. Natuurlijk gedraagt iedere coureur zich verschillend en behandel je iedere coureur op de baan op een iets andere manier. Dat is prima - het zou zelfs saai zijn als we allemaal hetzelfde waren.""

    • + 1
    • 31 okt 2019 - 12:31
  • Totalia

    Posts: 890

    De laatste race was voor Max een diepte punt ondanks van 20 naar 6 rijden. Hij had moeten winnen als hij z’n grote Verstappen mond had gehouden en gewoon gezegd had dat hij rekening met de gele vlag heeft gehouden ( of dat nu in zijn hoofd of op de baan was) was er niets gebeurd. Dom gedrag van deze jonge...... teveel Jos gehalte deze ene keer. Al met al had hij de race moeten winnen en dat weet Max ook. Ben nog steeds Max fan maar hij moet meer zijn hersens gaan gebruiken en zeker niet kakkie worden

    • + 1
    • 31 okt 2019 - 12:32
    • John6

      Posts: 4.463

      Dan had het later uitgekomen, als Lewis niet gewonnen had dan had je hem ook niet gehoord. Max is met de race van zondag bezig voor de rest niets anders.

      • + 3
      • 31 okt 2019 - 12:38
    • Wat ben jij aan het doen??? Geen baan en alleen zeuren om andere still AUB

      • + 0
      • 31 okt 2019 - 12:44
    • Laptom

      Posts: 167

      Dit slaat echt nergens op.
      1. Max had de gele vlag niet gezien, alleen dat Bottas naast de baan stond.
      2. Waarom moet hij zeggen dat hij rekening mee hield? Besef je niet dat er honderden sensoren op zijn auto zitten? De stewards hoefden gewoon naar zijn data te kijken om te weten dat hij aan het liegen was.

      Om Max dom gedrag aan te rekening zou ik niet zeggen, hij was gewoon eerlijk en in deze situatie was dat misschien niet zo handig..

      Wat is kakkie worden?

      • + 1
      • 31 okt 2019 - 14:58
    • @Messi.who.else

      Aritz Aduriz.

      • + 0
      • 31 okt 2019 - 14:58
    • Dat is de kracht en charme van Max..hart op de tong.
      Of heb je liever media poppetjes zoals Leclerc

      • + 0
      • 31 okt 2019 - 16:13
    • chao

      Posts: 972

      Dieptepunt?
      Eindigde met een lekke band op 1 minuut van de winnaar.
      Hamilton in dezelfde situtatie ( lekke band ) eindigde op 2 minuten achter Max, 2 jaar geleden.
      Ja , hoe slecht moet Hamilton wel niet zijn....................

      • + 1
      • 31 okt 2019 - 16:35
  • MarcoDc72

    Posts: 113

    Nou daar zijn een heleboel mensen er het niet mee eens op deze site.
    Whahahaha ik ga er vast goed voor zitten wat de azijn zeurders hier over te melden hebben.
    Ric zal nu vast wel mee moeten met Max op cursus om normaal te leren treintje rijden.

    • + 2
    • 31 okt 2019 - 12:35
    • Integendeel, het schijnt dat Max en Ric gaan hun vliegbrevet gaan halen om hun dive bombs te perfectioneren...

      • + 2
      • 31 okt 2019 - 12:45
    • Allebei prima divebombers. Al was die van Max beter dan die van Ric dit weekend. Alleen wisy Perez netter om te gaan met dr sitiatie dan Bot. Bottas wilde te snel weer achterlangs kruisen m.i.

      • + 1
      • 31 okt 2019 - 17:05
  • Gelukkig dat er nog rijders zijn die de agressieve stijl appreciëren. Als het aan ham, vet en bot gaat dan wordt het treintje rijden en in de kwalificatie wordt bepaald wie de machinist is. O wee als je ontspoort..

    • + 3
    • 31 okt 2019 - 12:55
  • Pappous

    Posts: 846

    Kan ik me wat bij voorstellen, een beetje meer leven in de brouwerij is natuurlijk altijd welkom. Maar heeft hij die kans niet een beetje laten liggen met zijn overstap?

    • + 0
    • 31 okt 2019 - 13:13
    • er valt inderdaad voor Ricciardo niet veel meer met Max te vechten, maar geen nood, volgend jaar krijgt Daniël een leuke teammaat die ook niet vies is van een stevig potje racen!

      • + 0
      • 31 okt 2019 - 13:23
  • Snork

    Posts: 8.792

    Bij Hamilton zit Max in het hoofd. Dat is duidelijk. Ook Vettel schuit peuken voor Max. Max moet zelf vooral blijven wie hij is, maar wel meer proberen uit de problemen te blijven. Oftewel, rijden zoals hij in de eerste seizoenshelft deed.

    • + 1
    • 31 okt 2019 - 13:25
  • Ja dat was weer even de grote , ‘we zijn zo lief voorelkaar show‘... Maar ja het was dan ook een stukje west-coast show, Holywood, vooral handig als je in Miami wil gaan racen ,, :( mwhahahaha...

    • + 0
    • 31 okt 2019 - 14:33
  • Ja Ricciardo. Behalve toen in Baku.

    • + 0
    • 31 okt 2019 - 14:54
  • SpaceTime

    Posts: 142

    Heb zo'n vermoeden dat Ricciardo best terug zou willen naar RedBull volgend seizoen..

    • + 0
    • 31 okt 2019 - 19:11
  • k.w

    Posts: 644

    Het lijkt wel een charme offensief van Ric. naar zijn oude stekje.

    • + 0
    • 1 nov 2019 - 09:08

PT Grand Prix van Portugal

Lokale tijd 

PT Grand Prix van Portugal

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.110
  • Podiums 40
  • Grand Prix 114
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar