user icon

Honda looft vierde startplaats Verstappen: "Wederom een solide prestatie"

  • Gepubliceerd op 28 sep 2019 19:52
  • comments 19
  • Door: Bjorn Smit

Honda is wederom vol lof over Max Verstappen. De coureur van Red Bull Racing zette de vierde tijd neer tijdens de kwalificatie in Rusland en dat kon op de goedkeuring rekenen van technisch directeur Toyoharu Tanabe.

Het weekend op Sochi Autodrom is nog niet helemaal het weekend van Honda. De Japanse motorleverancier rustte alle coureurs van Red Bull en Toro Rosso uit met een nieuwe verbrandingsmotor, wat ze op een gridstraf komt te staan. In de kwalificatie wist bovendien slechts een bolide met een Honda-motor zich te plaatsen voor Q3: dat was Verstappen, die dus de vierde tijd neerzette in dat kwalificatiedeel.

"Het positieve is dat Verstappen wederom een solide prestatie neerzette deze middag", vertelde Tanabe op de website van Honda. "Hij was de nummer vier, maar met de straffen voor al onze coureurs start Max morgen als negende en staan de drie anderen nog verder achteraan op de grid. We denken nog steeds dat zij zich omhoog kunnen werken en een goede race kunnen hebben."

Oorzaak motorprobleem Kvyat nog niet bekend

Tevens zag Honda op zaterdagochtend een motor sneuvelen. De krachtbron van Daniil Kvyat gaf de geest, maar Honda weet nog niet precies wat de oorzaak is. "Kvyat had in VT3 een probleem met zijn krachtbron, dus die moesten wij nogmaals wisselen. Daarom nam hij niet deel aan de kwalificatie. We zullen nu een volledig onderzoek uitvoeren naar wat de oorzaak hiervan is geweest."

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Breakaway

    Posts: 224

    Niet zo vaak tevreden zijn!! Moeten meer naar voren!
    Maar jeetje wat is Ferrari weer bok snel ongelofelijk

    • + 0
    • 28 sep 2019 - 20:14
    • JV

      Posts: 2.056

      Na bok koud en bok vroren nu ook al bok snel, moet niet gekker worden (;

      • + 1
      • 28 sep 2019 - 21:51
  • FaradayEZ

    Posts: 143

    Ferrari moet wel weer iets flikken en ik denk dat dat in de hoek van de batterij, het opladen ervan en/of afgifteduur kan liggen. Vorig seizoen hadden ze ook een paar races opeens vreemd veel snelheid?

    • + 0
    • 28 sep 2019 - 20:34
    • Reno

      Posts: 1.575

      Zonder bewijzen geen argument.
      De FIA heeft ook vorig seizoen ingegrepen en was het "voorbij".

      • + 0
      • 28 sep 2019 - 20:37
    • Zoals Lewis na de kwali tegen Button zei: Mercedes heeft de ' Party mode', Ferrari heeft de 'Jet mode'....

      • + 0
      • 28 sep 2019 - 20:54
    • Schijnt dat Ferrari wat ideeen heeft gestolen uit ander duits kamp... Audi-Volkswagen. He wat? Hoe dat nou weer? Audi bouwt motoren van Ducati in de motogp... Ook daar is een giga verschil in top met Ducati en de rest en het schijnt hetzelfde elektronische software snufje te zijn.

      • + 0
      • 28 sep 2019 - 22:04
  • Al was het p12 zouden jullie schrijven dat jullie tevreden zijn.

    • + 1
    • 28 sep 2019 - 20:48
  • Snork

    Posts: 10.760

    Veel sneller kan het ook niet gaan voor Honda. Ferrari is een maatje te groot nu. Ik geloof dat Max het uiterste eruit stampt wat in deze RB15 met de Honda aan potentieel zit.

    • + 1
    • 28 sep 2019 - 21:05
    • Ik denk niet dat Honda alle registers open trekt in Rusland. Volgende race is Japan en dan willen ze kunnen kiezen tussen 2 spec 4 motoren, die goed voorbereid zijn. Na Japan zullen ze wel meer durven denk ik.

      • + 0
      • 28 sep 2019 - 21:26
    • Eens, Snork

      • + 1
      • 28 sep 2019 - 21:55
  • niet genoeg, wees niet blij met deze positie

    • + 0
    • 28 sep 2019 - 21:29
    • Ik krijg t idee dat Max ook een beetje zat begint te worden van dit seizoen. T gat naar Mercedes verkleind... en dan is er Ferrari nog die daar giga boven uit stijgt... Wetende dat de auto onder zn kont ook niet de superieure factor is en de motor 3de ranks (Renault 4de) en teamgenoten die het in een STR vrijwel net zo goed doen als in een RB... tja... Voor RB termen is deze auto gewoon t hele jaar al bagger. Doet me denken aan Senna bij Lotus.

      • + 3
      • 28 sep 2019 - 22:08
    • Tuurlijk is auto bagger.........nog steeds 0,7 sec achterstand op pole.....net als in australie.

      • + 0
      • 28 sep 2019 - 22:19
    • CTRA

      Posts: 3.564

      Max weet waar hij voor getekend heeft.
      Dus hij mag en kan niet zeuren.
      Wat hij i.m.o. ook niet doet.

      Niets is zeker in de F1 en RBR Honda draait gewoon een goed seizoen.

      Komend jaar zijn de kaarten opnieuw geschud en gaan we het weer beleven.
      Persoonlijk denk ik dat Mercedes het dan weer voor elkaar heeft en de opleving van Ferrari weer teniet gedaan is.
      Waar RBR Honda volgend jaar staat is me nog een raadsel.

      Ondanks dat het seizoen nog niet is afgelopen is, kijk ik al weer uit naar de tests in Barcelona.

      • + 0
      • 28 sep 2019 - 23:14
    • CTRA max kan op het moment nergens heen waar hij daadwerkelijk sneller van word. Dus nee... niet mee eens

      • + 0
      • 29 sep 2019 - 07:57
  • MisterT

    Posts: 1.924

    Die Red Bull is dit seizoen verre van goed.

    • + 2
    • 28 sep 2019 - 22:15
    • CTRA

      Posts: 3.564

      Wel apart dat Max er dan veel beter voor staat t.o.v. vorig seizoen.

      En dat met een nieuwe motorpartner.
      Mensen zijn met hun mening net als het weer.
      Je kan er geen pijl op trekken.

      • + 6
      • 28 sep 2019 - 23:17
    • NicoS

      Posts: 12.495

      Precies @CTRA, lees nu al dat Leclerc met twee vingers in de neus het WK 2020 gaat winnen....hoezo waan van de dag......
      Max staat op minder dan drie tienden van Hamilton, terwijl Mercedes al jaren op deze baan heerst......het is allemaal zo beroerd niet.
      Ferrari is ineens snel, dus niets is onmogelijk in de F1.
      In de race zelf zijn de verschillen kleiner, en zit RBR er gewoon goed bij.

      • + 1
      • 28 sep 2019 - 23:48
    • chassis

      Posts: 380

      Voor een overgangsjaar lijkt het prima te gaan. Maar als je dan ziet, waar de eerste red bull staat tov de tweede is het inderdaad niet goed. Ham wurmt zich met veel moeite op de tweede plek en onderscheid zich van zijn teammaat. Alleen zit bot er dichter bij. Zou mooi zijn als bij rb de tweede auto er ook eens bij zit. Dat dit niet het geval is, maakt dat ik niet zie waar rb nu staat en wat er volgend jaar verwacht mag worden.

      • + 0
      • 29 sep 2019 - 07:44

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar