user icon

Michael Schumacher voorziet loterij in Maleisië

  • Gepubliceerd op 07 apr 2011 16:46
  • comments 26
  • Door: Rob Veenstra
Mercedes GP-coureur Michael Schumacher gelooft dat de Maleisische Grand Prix op een loterij uitdraait als de verwachte regen zondag tijdens de race daadwerkelijk uit de hemel valt. Vandaag begon het rond 16.00 uur plaatselijke tijd, ook het aanvangstijdstip voor de wedstrijd op zondag, in elk geval hard te regenen in Sepang.

Schumacher: “Een loterij is tegenwoordig iets makkelijker omdat een race in deze omstandigheden gewoon van start kan gaan. Ik denk dat we dan achter de safety car de wedstrijd aanvangen en dan wordt de keuze voor de banden al voor je gemaakt. Mocht de race onder normale omstandigheden van start gaan, dan moet je beslissingen nemen en dat vergroot de loterij. De voorbereiding is moeilijk aangezien ik in de winter weinig op een natte baan getest heb. Alleen in de laatste week in Barcelona, maar daar lag zoveel water dat rijden weinig zin had. Ik weet dus weinig over de verschillen tussen de intermediates en de regenbanden, maar dat zal bij veel van mijn collega's het geval zijn. Het wordt een interessante ervaring en een leuke loterij. Laten we kijken wie er als winnaar uit de bus tevoorschijn komt.”

Reacties (26)

Login om te reageren
  • Dan ben ik benieuwd welk lot hij heeft gekocht...waarschijnlijk het noodlot.

    • + 0
    • 7 apr 2011 - 16:49
    • Tony

      Posts: 989

      Ha-ha en daar begint het gebash weer.

      En dat van een Alonso fan.
      Correct me if i\'m wrong maar volgens mij was de laatste race waar regen te vinden was in Spa 2010. En we weten allemaal hoe dat afliep. Dus wat voor lot heeft hij gekocht?

      • + 0
      • 7 apr 2011 - 17:40
    • Rodawa

      Posts: 2.418

      Volgens mij was de laatste regenrace van 2010 in Korea en we weten allemaal hoe dat afliep. :) Pff, en dat zeg ik als niet-Alonso fan, hehe. Sorry, gewoon leuk intikkertje. :p

      • + 0
      • 7 apr 2011 - 17:51
    • Noem jij dat bashen? Man, lul toch niet zo dom, het was gewoon een woord speling. Het had net zo goed een andere coureur kunnen zijn.

      • + 0
      • 7 apr 2011 - 21:57
  • Ik denk dat Schumacher gelijk gaat krijgen. Al moet ik ook nog maar eens zien of de race wel normaal gereden kan worden zonder uitstellingen, safetycar gedoe...

    • + 0
    • 7 apr 2011 - 16:50
    • Ja hou maar op. Mogen we weer een uur wachten voordat ze gaan zeggen dat er niet meer gereden gaat worden.

      • + 0
      • 7 apr 2011 - 20:32
  • ik ben benieuwd !

    • + 0
    • 7 apr 2011 - 16:50
  • Np-F1

    Posts: 917

    Regen, dat wordt in ieder geval weer lachen!

    Ik vind alleen die foto wel een beetje raar geplaatst, of Schumacher moet tegenwoordig de bovenkant van zijn hoofd daadwerkelijk missen.. ;)

    • + 0
    • 7 apr 2011 - 17:13
    • Zou best kunnen toch, zo rijdt hij de laatste tijd anders wel. :P

      • + 0
      • 7 apr 2011 - 21:20
    • BMW POWER

      Posts: 358

      @Formula Zero:

      Iedereen rijdt weleens \"zonder de bovenkant van zijn hoofd\". Een voorbeeld daarvan is, Canada 2008, in de pitstraat.

      • + 0
      • 8 apr 2011 - 11:40
  • BramG44

    Posts: 424

    die foto idd lol
    maar droog beginnen en daarna een flinke bak regen zou erg mooi zijn
    in Maleisie dan he :-)

    • + 0
    • 7 apr 2011 - 17:31
  • ik heb lot nummer 1111111 en kleurtje Goud, ik denk dat ik win :D

    • + 0
    • 7 apr 2011 - 17:39
  • Heeft hij ook eens een keer kans om te winnen.

    • + 0
    • 7 apr 2011 - 18:12
  • turbof1

    Posts: 1.804

    Dat gaat Red Bull niet leuk vinden: de regen is altijd een factor die de vaardigheden van de coureurs naar voren brengt en de vaardigheden van de auto meer op de achtergrond.

    • + 0
    • 7 apr 2011 - 18:35
    • Bij RBR maken ze zich geen zorgen hoor, met Vettel in huis. Rijdt zelfs in de regen bij iedereen weg ;)

      • + 0
      • 7 apr 2011 - 20:33
    • idd Vettel is ook heel goed in de regen

      • + 0
      • 7 apr 2011 - 21:46
    • Wedje leggen dat dit jaar een herhaling van 2004 wordt? maar dan met een andere hoofdrolspeler?

      • + 0
      • 7 apr 2011 - 22:59
    • Dennoow

      Posts: 962

      Vettel is inderdaad ook een uitstekende regenrijder. De beste coureurs worden vaak gezien in Alonso en Hamilton, maar onderschat even niet de pure snelheid waarmee Vettel tekeer kan gaan hoor. Hij won z\'n eerste race met een Toro Rosso in de regen, \'nough said?

      • + 0
      • 7 apr 2011 - 23:14
    • De Red Bull gaat toch juist altijd geweldig in de regen?

      Alleen willen de coureurs er nog wel eens afkeilen. Vettel vloog er in Maleisie 2009 bijvoorbeeld nog vanaf en Webber onlangs nog in Korea.

      • + 0
      • 8 apr 2011 - 14:51
  • gp

    Posts: 4.323

    en McLaren heeft het meeste ervaring met de Pirelli regenbanden

    • + 0
    • 7 apr 2011 - 19:31
  • Michael

    Posts: 1.434

    Als het regent en de red bulls vallen uit wint:
    www.ad.nl/ad/nl/10(...)len-Red-Bulls.dhtml

    • + 0
    • 7 apr 2011 - 21:39
  • bertje

    Posts: 249

    MS heeft gesproken, dus het zal allemaal wel zo gebeuren. Die man heeft altijd gelijk. Toch?????? Lauda is er ook zo een.

    • + 0
    • 8 apr 2011 - 00:21
    • Inderdaad. Want Schumi is tenslotte een mens. En de mens denkt ook dat ie altijd gelijk heeft. :P

      • + 0
      • 8 apr 2011 - 01:57
    • szixxx

      Posts: 4.754

      @Kenny uit Simpelveld(127) Vandaag om 01:57:

      Vroeger zeiden ze nog dat ie een robot was maar achteraf blijkt hij toch menselijke trekjes te hebben ;-)

      • + 0
      • 8 apr 2011 - 11:09
  • bertje

    Posts: 249

    Menselijke trekjes?? Kom op. Hij heeft 50% kans dat hij gelijk krijgt. Zo\'n uitspraak kan ieder mens wel doen. Zo een uitspraak voegt totaal niks toe. Maar in de training is hij redelijk goed bezig tot nu toe in dit weekend.

    • + 0
    • 8 apr 2011 - 23:44

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    13:00 - 14:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    13:00 - 14:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar