Van der Zande: "Mijn agenda wordt op korte termijn op z'n kop gezet"
- Gepubliceerd op 04 apr 2011 16:35
-
17
- Door: Robin Smeets
"Ik kan er niet heel veel over zeggen, maar ik heb gisteren berichten gekregen die mijn agenda voor de komende tijd flink op z'n kop gaan zetten", vertelde Renger van der Zande aan RaceXpress.com. "Je moet het me maar niet kwalijk nemen dat ik zo geheimzinnig doe, maar ik kan wel al vertellen dat ik meteen al ergens anders moet opdraven." Op de vraag wanneer we meer duidelijkheid krijgen, vertelde Van der Zande: "Waarschijnlijk zullen er deze week nog officiële berichten naar buiten worden gebracht en die zullen voor veel mensen waarschijnlijk tot de verbeelding spreken. Ik kan je in ieder geval zeggen dat ik een gelukkig mens ben."
Van der Zande was door de FIA uitgenodigd om verschillende GT3-auto's te testen zoals een Ferrari 458, een Aston Martin DBRS9 en vele andere top bolides. De volgende test op Paul Ricard gaat voor de Nederlander ook niet door, maar daarop vertelde hij: "Dat is jammer, maar je kunt niet alles hebben in het leven. Ik krijg er iets geweldigs voor terug en daar verheug ik me heel erg op."
Trending nieuws
-
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Mercedes
- Basis Brackley, Duitsland
- Michael Schumacher 3
- Nico Rosberg 4
- Nico Rosberg 6
- Michael Schumacher 7
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 9
- Lewis Hamilton 10
- Andrea Kimi Antonelli 12
- Lewis Hamilton 44
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
636.174 reacties op Mercedes
59 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Mercedes

Reacties (17)
Login om te reagerenPosts: 380
gaat hij GP2 rijden ofzo... ik kan weinig anders verzinnen wat zo fantastisch voor hem zou moeten zijn
Posts: 567
Ja, GP2 zou idd wel een leuke optie zijn en volgens mij ook de logische optie, maar zitten alle team sniet al vol?
Dan toch DTM? Dat zou ook nog kunnen alleen daar liggen de stoeltjes ook niet voor het oprapen!?
Verder zou ik het zo niet weten....???
Posts: 39
kan best, er zijn nog zo\'n 4 plaatsen over op de startgrid
en morgen begint de gp2 test (en ik ben jarig!!!!!!!!) op Silverstone.
Posts: 1.265
Hij wordt toch gemanaged door GR8? Die brengen een persbericht uit bij iedere scheet terwijl er nog niks vast staat? Ik hoop dat hij een goed stoeltje kan krijgen na het desastreuze GP3 seizoen.
Posts: 235
misschien Superleague Formula...
Posts: 39
ik ga deze zomer naar sf in assen dus dat zou wel cool zijn
Posts: 699
Dat wordt dus DTM, kan niet anders.
Posts: 587
Ik hoop GP2.
Ik schat hem toch net iets hoger in dan vd Garde en GP2 is nu eenmaal de manier om in de F1 te komen.
Posts: 96
vervanger van Massa bij Ferrari?? XD
neh... maar k hoopt wel
Posts: 10.412
haha zou te gek zijn idd.:P
Posts: 395
Hij is een groot talent, dus ik zou er niet raar van opkijken als hij idd iets in dtm of gp2 zou hebben gevonden. Is overal bloedsnel, maar had veel pech vorig seizoen.
Posts: 898
lijkt me niet slim om een officiele fia test te skippen
zal dus een goed team zijn, gp2 of toch dtm
Posts: 2.418
Zou vet zijn voor hem als hij GP2 gaat rijden. En voor ons, dat verdubbelt de kansen dat er een Nederlander in de F1 komt, met 2 in de GP2. :P Maar wel leuk voor hem natuurlijk. Hij heeft volgens mij nooit echt veel geld gehad, maar hij schopt het toch nog ver. Vorig jaar in de GP3 was hij volgens mij altijd 1 van de betere coureurs, maar hij had heel veel pech toch? Nou ja, ik gun hem in ieder geval een mooi stoeltje, ben benieuwd.
Posts: 5
Wat dacht je van test en reserve rijder bij Mercedes GP
Posts: 5
Mercedes GP Reserve en Testrijder
Posts: 2.418
Hmm, niet eens zo slecht gedacht. :P Hij was al bezig met Mercedes voor de DTM, dus wie weet. Misschien GP2 + Testcoureur bij Mercedes? Anders kan ik me niet voorstellen dat hij het druk krijgt. :)
Posts: 1.887
Zorg maar eerst dat je een handtekening onder een contract hebt gezet, voor je gaat roepen dat je agenda op de kop wordt gezet.
Ik word een beetje moe van alle coureurs die zeggen dat ze bijna rond zijn met een bepaald team / klasse en uiteindelijk hoor je niks meer van ze.