user icon

Valtteri Bottas spaarde motor in slotfase race

  • Gepubliceerd op 01 sep 2019 17:00
  • comments 16
  • Door: Rutger Lauvenberg

Valtteri Bottas beleefde een enigszins eenzame race. De Fin zag Lewis Hamilton en racewinnaar Charles Leclerc wel vlak voor zich rijden, maar Bottas was niet snel genoeg om het zijn teamgenoot en Leclerc lastig te maken. Door de uitvalbeurt van Max Verstappen, wist Bottas wel zijn tweede plek in het kampioenschap te verstevigen. De Fin heeft nu maar liefst 22 punten voorsprong op de Nederlander.

Bottas was na de race echter niet heel uitgelaten: "De racepace voelde goed, zoals we verwachtten. Lewis en Charles waren echter net te snel. Ik hoopte op het einde nog op een gevecht, maar we kwamen echt niet dichtbij genoeg. Ik heb alles geprobeerd, maar uiteindelijk hebben we gekozen om de motor en de vernsnellingsbak te sparen."

Reacties (16)

Login om te reageren
  • Snork

    Posts: 12.527

    Tsja, er was ook geen enkele reden om nog volle bak te gaan. Snap het wel.

    • + 0
    • 1 sep 2019 - 17:21
  • -Baron-

    Posts: 3.091

    Volgens mij spaart hij al het hele seizoen z'n motor.....

    Net zoals de vorige 2 seizoenen.

    • + 6
    • 1 sep 2019 - 17:24
    • Oh en was jij niet 1 van de velen die hem bestempelde met 2.0? Dan spaar je niet de motor. Maar goed...je moet je chagrijn toch even kwijt.

      • + 3
      • 1 sep 2019 - 17:54
    • Bottas2.0 werkte een paar races. Daarna werd het weer Captain Slow in de races.

      • + 0
      • 2 sep 2019 - 16:26
  • sailor

    Posts: 10.753

    Ik mis bij hem de drive om er vol voor te gaan en hij haalt het niveau gewoon niet van Hamilton.

    • + 0
    • 1 sep 2019 - 17:29
    • Bottas is ook gewoon niet van het absolute topniveau als Hamilton, simple as that. Ook Max gaat hem in de races na Monza nog wel van die 2e plaats in het WK afrijden.

      • + 0
      • 1 sep 2019 - 17:38
    • Dan moet die Honda bak en Max wel beter gaan starten.
      Anders is P2 in kampioenschap echt niet haalbaar op de manier...

      • + 3
      • 1 sep 2019 - 17:46
    • sailor

      Posts: 10.753

      Hamilton pakt die titel , daar is geen twijfel meer over , maar die 2 plek , dat blijft spannend , ook Vettel is nu een serieuze kandidaat voor die 2 plaats , heeft slechts 12 punten minder dan Max , je kunt er helemaal niks van zeggen

      • + 0
      • 1 sep 2019 - 17:47
  • Lekker belangrijk....
    Laten we het eens over Gasly hebben.
    WTF
    Zit in een Toro Rosso en laat opeens weer fighting spirit zien.
    Wat is er toch met die jongen.....
    Is het dan echt alleen maar de druk die hem nekt?

    • + 2
    • 1 sep 2019 - 17:43
    • mario

      Posts: 8.753

      Misschien wel he..... Misschien was Gasly er toch nog niet klaar voor om voor de hoofdmacht te rijden.... Bij RBR heb je natuurlijk wel meer druk om te presteren dan bij STR.... Zou ook zomaar kunnen dat ie er over een jaar of misschien twee jaar wel klaar voor is.... Maar dan ben ik bang dat het te laat is voor Gasly....

      • + 0
      • 1 sep 2019 - 17:49
    • Denk het wel ja, is ook niet echt makkelijk. Moet zeggen dat Albon goed met die druk om kan gaan, puike race. Vooral die laatste move op Perez half op het gras.

      • + 0
      • 1 sep 2019 - 17:49
    • Helmut is/was Gasly zijn probleem...

      • + 0
      • 1 sep 2019 - 17:55
    • 919

      Posts: 1.831

      Die jongen hoort gewoon niet in de Formule 1, Kvyat reed hem de snot voor de ogen.

      • + 0
      • 1 sep 2019 - 17:57
    • Gasly? Laten we het over Albon hebben, wat een top wedstrijd die jongen heeft laten zien! Ga er maar aan staan in je 1e seizoen. Ik ben in elk geval al sinds het begin van het jaar fan van hem. Als ie zo doorgaat staat ie volgend jaar gewoon naast Max in de garage.

      • + 1
      • 1 sep 2019 - 18:01
    • 919

      Posts: 1.831

      Albon? Laten we het over Kvyat hebben, met de Toro Rosso van 19 naar 7 slechts 8 seconden achter Albon met een Red Bull.

      Beide heren hebben top gereden.

      • + 1
      • 1 sep 2019 - 18:23
    • 919,
      Kvyat was veel beter idd maar Gas reed weer met passie.
      Heb ik dit jaar nog niet gezien. Silverstone was we aardig maar ook niet heel bijzonder imo.
      Het gaat meer om het feit dat Gas een betere coureur lijkt in een andere auto dan de RB15.

      • + 0
      • 1 sep 2019 - 20:09

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar