user icon

Nieuwe pitcomplex Interlagos in volle aanbouw

  • Gepubliceerd op 07 aug 2019 16:26
  • comments 34
  • Door: Danny Sosef

Op 17 november zal de Grand Prix van Brazilië plaatsvinden op het circuit van Interlagos. Sinds 1990 wordt er onafgebroken geracet op het circuit in de stad Sao Paolo, maar het was nodig toe aan een upgrade van de faciliteiten. Op dit moment wordt er hard gewerkt aan een nieuw pitcomplex.

De pitboxen zullen dieper, hoger en breder worden zodat de F1-teams makkelijker kunnen werken als voorheen. De pitboxen op Interlagos stonden bekend als krap en klein met weinig werkruimte, maar daar komt nu dus verandering in. Hieronder in het fotoalbum zijn diverse foto's te vinden!

Reacties (34)

Login om te reageren
  • Ziet er mooi uit en Jean Todt gaat morgen naar Mexico
    om een nieuw drie jarig contract te ondertekenen.

    Staat op hun twitter account.

    • + 0
    • 7 aug 2019 - 16:52
    • Jean todt?

      Is dat niet die man met die hele grote snor van Liberty media die daar over gaat?

      • + 1
      • 7 aug 2019 - 17:10
    • DRS-zone

      Posts: 241

      Dat zou mooi zijn, want dat zijn 25 punten voor Max ;-) Of 26 misschien wel ;-)

      • + 1
      • 7 aug 2019 - 17:10
    • @M@ximumOverdrive

      "Het nieuws werd bevestigd voor de burgemeester van Mexico-Stad Claudia Scheinbaum. "Ik zou graag goed nieuws delen. De Formule 1 blijft in Mexico", zei ze in een video op sociale media. "De president van de FIA is hier morgen om het contract te tekenen. "

      Staat inmiddels op alle sites.

      • + 0
      • 7 aug 2019 - 17:22
    • erikworld

      Posts: 908

      het gaat toch over de pitbox in Brazilië niet in Mexico?

      • + 4
      • 7 aug 2019 - 17:30
    • @erik

      Die pitboxen zien er inderdaad errug mooi uit , ook mooie staalconstructies etc

      @pietje bell

      Ik twijfel niet aan jouw nieuws dont get me wrong , maar ik vind t n beetje apart dat voorheen chase carey van liberty overal die contracten tekende en nu ineens de FIA bij monde van Jean Todt

      • + 0
      • 7 aug 2019 - 17:37
    • @MO, nee jôh, daarom quote ik het ook niet hoor.
      Ik vond het zelf nl ook heel vreemd dat snorremans het niet gaat ondertekenen, maar de burgemeester zei Jean Todt, dus dat zal dan wel kloppen.

      • + 0
      • 7 aug 2019 - 17:55
    • Ik las het ook al eerder vandaag dat Jean Todt gaat tekenen en was net zo verbaasd als jullie, Chase heeft misschien ook gewoon vakantie denk ik.

      • + 0
      • 7 aug 2019 - 18:39
    • Mojito

      Posts: 4.475

      @Pietje

      Fake news over Mexixo. Chase gaat over de contracten, niet Todt.

      • + 0
      • 7 aug 2019 - 19:32
    • Het staat op alle binnenlandse en buitenlandse sites Mojito en dan zou het fake news zijn?!

      Ook het circuit zelf heeft het getwitterd. Claudia Sheinbaum, de burgemeester vertelt het hier zelf.

      Tweet

      • + 0
      • 7 aug 2019 - 21:46
    • De link van de aankondiging op twitter blijft hangen. Hier alvast de tekst:

      "However, negotiations have led to an agreement between the race organisers and F1 that will lead to a new contract being signed for the grand prix on Thursday with FIA president Jean Todt.

      The news was confirmed by Claudia Sheinbaum, the mayor of Mexico City, in a video posted to Twitter on Wednesday morning."

      • + 0
      • 7 aug 2019 - 22:03
  • Kijk Jan Lammers, zo moet dat....

    • + 3
    • 7 aug 2019 - 17:04
    • Zou mooi zijn als Zandvoort een soortgelijke verbouwing zou kunnen ondergaan..

      • + 0
      • 7 aug 2019 - 17:47
    • Zandvoort heeft dezelfde hoeveelheid ruimte als Monaco...
      alleen niet het aanzien en de prestige.

      • + 0
      • 7 aug 2019 - 19:17
    • Breaking nieuws ,, Circuitpark Zandvoort heeft zojuist 20 afgekeurde zeecontainers gekocht die dienst gaan doen als pitboxen .....

      • + 2
      • 7 aug 2019 - 19:47
    • Reno

      Posts: 1.253

      @bschuit. Van de MS Zoë? Liggen dicht bij de kust. Logistiek goed gezien!!!

      • + 1
      • 7 aug 2019 - 23:30
    • bschuit, volgens mij ben je uitgeloot voor de beschikbare kaarten , gezien je zure reakties over Zandvoort . Kan het niet anders lezen.

      • + 0
      • 8 aug 2019 - 09:51
  • Ziet er mooi uit.. Fantasie hebben ze ook wel met de concepttekeningen, rijden onder een tropisch zwembad met glazen bodem door, haha..

    • + 0
    • 7 aug 2019 - 17:45
    • moet er geen truck onderdoor rijden met zijn takel te hoog zoals in Baku geloof ik.

      • + 0
      • 7 aug 2019 - 18:36
    • Even opletten je kijkt naar alle foto's van vandaag, die foto hoort bij het nieuws item over saoedi arabie en niet over de verbouwing op interlagos. En zeg niet dat iets in het midden oosten een fantasie is anders spoor je ze alleen maar aan om het groterder en bijzonderder te maken...

      • + 0
      • 8 aug 2019 - 10:41
  • Hebben ze die overkapping gejat uit Maleisië ofwat?

    • + 0
    • 7 aug 2019 - 18:37
  • Gaat Interlagos niet rap van de kalender verdwijnen ? Dacht dat er een andere locatie opgekrikt werd in Brazil ter vervanging van dit Autódromo José Carlos Pace circuit

    • + 0
    • 7 aug 2019 - 18:54
    • Dat RIO geblaaskaak is iets van die media geile president daar. Zou belachelijk wezen als Sao Paulo zich zo verbeterd, dat er dan nog een compleet nieuw complex gebouwd moet worden met een flut tilke Layout.

      • + 0
      • 7 aug 2019 - 23:31
  • Ziet er goed uit en was ook echt nodig. Aan de pitmuur hingen de kabels van electra en communicatie gewoon los met tyewraps vorig jaar. Bij dat vergeleken was de pitstraat van Zandvoort hypermodern.

    • + 0
    • 7 aug 2019 - 19:36
    • Sterk hoor , tiewraps... ;)

      • + 0
      • 7 aug 2019 - 19:48
    • Wikipedia:
      A cable tie (also known as a hose tie, or zip tie, and by the brand names Ty-Rap) is a type of fastener, for holding items together, primarily electrical cables or wires.

      • + 1
      • 7 aug 2019 - 22:45
  • Dat ziet er heel erg fraai uit... Maar ja , de maquette van een zoveelste triest vinex wijkje meestal ook...

    • + 0
    • 7 aug 2019 - 19:45
  • Sun-Tzu

    Posts: 2.074

    Wat is er met het plan gebeurd om het nieuwe pitscomplex na de Senna S te plaatsen? Heb ik een bericht gemist dat men toch een vernieuwde pits gaan maken oo de plek van de huidige pits?

    • + 0
    • 7 aug 2019 - 20:31
    • Beter toch dit? Dan blijft start-finish ook waar die nu is.

      • + 0
      • 7 aug 2019 - 22:00
    • Sun-Tzu

      Posts: 2.074

      Ja daar ben ik het zeker mee eens Jimi!

      • + 0
      • 7 aug 2019 - 22:43
  • sailor

    Posts: 8.981

    Zo te zien kunnen de bezoekers tijdens de wedstrijd ook gebruik maken van de achtbaan , leuk bedacht !

    • + 0
    • 7 aug 2019 - 21:58
  • En nu maar hopen dat het er allemaal nog steeds staat, wanneer het bewuste raceweekend plaatsvind. Zelfs een scheet wordt daar nog uit je onderbroek gejat.

    • + 0
    • 7 aug 2019 - 22:50
  • Interlagos is een mooie historische baan. Hopelijk blijft hij nog heel lang op de F1 kalender.

    • + 0
    • 8 aug 2019 - 08:38

Gerelateerd nieuws

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Yas Marina Circuit - Bandentest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Moet de Braziliaanse Grand Prix naar Rio de Janeiro verplaatst worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
-
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
-
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar