user icon

Pirelli verwacht lange stints in Duitsland

  • Gepubliceerd op 24 jul 2019 14:30
  • comments 10
  • Door: Tom van Hooft

Mario Isola, Pirelli, zegt dat de eisen en krachten op het gebied van banden in balans zijn op het circuit van Hockenheim. Isola zegt dat er geen bijzondere verrassingen zijn op het Duitse-circuit, afgezien van de camber in de twaalfde en dertiende bocht. De Italiaan geeft ook toe dat het Motodrom-gedeelte aan het einde van de ronde een heel andere uitdaging is dan de rest van het circuit.

"Hockenheim is geen baan waar we echt veel ervaring hebben, mede doordat de Grand Prix werd afgewisseld met de Nürburgring", verklaarde hij.

"Toch is er niets aan het circuit dat bijzonder verrassend is, omdat de eisen en krachten op de banden in evenwicht zijn. Een uitzondering is de Motordrom-sectie."

Isola zegt dat de geringe slijtage en degradatie in het verleden op de Hockenheimring zou betekenen dat er in 2019 waarschijnlijk een aantal lange stints op elk van de bandencompounds worden gereden. Pirelli heeft voor de Grand Prix van Duitsland haar C2, C3 en C4-band ter beschikking gesteld aan de teams.

"Slijtage en degradatie is over het algemeen laag, dus in het verleden hebben wij lange stints gezien. Zoals we vorig seizoen hebben ervaren is het weer in Hockenheim altijd moeilijk te voorspellen en dat kan van invloed zijn op de strategie die de teams willen voeren", sloot hij af.

Reacties (10)

Login om te reageren
  • walteij

    Posts: 1.427

    Als er lange stints verwacht worden (zelfs op de zachtere compound), hebben ze toch gewoon de verkeerde compounds geselecteerd voor de race?
    Of zie ik het weer te makkelijk :)

    • + 1
    • 24 jul 2019 - 14:50
    • Dat zie je denk ik te makkelijk. Ook op geel zijn er lange stints mogelijk. ik denk : Rood-geel of geel-rood-rood. O heel misschien een rood-hard maar ik verwacht dat ze daar te veel snelheid mee verliezen. Ik zou voor geel-rood-rood gaan. Maarja wie ben ik :p

      • + 0
      • 24 jul 2019 - 15:59
    • Een slappe ouwehoer

      • + 1
      • 24 jul 2019 - 23:37
  • walter33

    Posts: 698

    Welk compounts gebruiken ze dit weekend?Iemand?

    • + 0
    • 24 jul 2019 - 15:26
    • Staat in de tekst. C2, C3 & C4.

      • + 0
      • 24 jul 2019 - 15:34
    • Waarom maakt Pirelli eigenlijk de banden keuze ?
      Zou het niet leuker, cq , spannender worden als de coureurs zelf het type band mogen kiezen uit de complete serie en niet enkel uit de 3 door Pirelli geselecteerde type band ?
      Lijkt mij leuker, zeker als ze dan ook diezelfde 3 kleuren aanhouden zodat de teams van elkaar niet kunnen zien welke band het eigenlijk is.

      • + 1
      • 24 jul 2019 - 16:40
    • @hennie013, dat heeft met fabricage en transporttijd te maken. Als Pirelli de teams de vrije hand gaat geven hierin, kost het Pirelli een hoop centjes extra. Zitten ze uiteraard niet op te wachten.
      Wel een leuk voorstel qua dezelfde kleuren en verschillende compounds, maar ik denk dat de teams dat erg snel door hebben en dat de fans er net zoals voorgaande jaren er niet zoveel van begrijpen.
      Dat de fans er voorgaande jaren er niet zoveel van begrijpen, is niet mijn mening. Dat heb ik gelezen ;)

      • + 0
      • 24 jul 2019 - 16:47
  • “"Hockenheim is geen baan waar we echt veel ervaring hebben, mede doordat de Grand Prix werd afgewisseld met de Nürburgring", verklaarde hij.”
    Lol, laatste keer Nürburgring was 2013. Hebben ze wel 2x met Pirelli’s gereden. Hockenheim 4x. :)

    • + 0
    • 24 jul 2019 - 16:23
  • Zoals het nu lijkt rijden ze vooral op regenbanden

    • + 1
    • 24 jul 2019 - 16:45
    • walteij

      Posts: 1.427

      Wat mij betreft dan de vrije trainingen en de kwalificatie droog en dan in de 15e ronde ofzo de regenbanden nodig hebben.
      Lijkt me erg leuk, niemand ervaring met de juiste instelling voor de regen, dan gebeurd er misschien nog eens wat spannends en komen de echte racers naar boven.

      • + 0
      • 25 jul 2019 - 07:16

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Krijgen we dit jaar een titanenstrijd tussen Lewis Hamilton en Max Verstappen te zien?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

  • Team naam Pirelli
  • Basis Milan, Italië
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar