Nick Heidfeld komt door schade aan R31 niet richting punten
- Gepubliceerd op 27 maa 2011 22:15
-
18
- Door: Robin Smeets
"Vandaag was een zware race", vertelde Heidfeld. "Het is natuurijk erg teleurstellend dat ik geen punten heb kunnen scoren, maar dat zat er vandaag gewoon niet in. Zeker niet toen ik in de eerste ronde een tik had gekregen. Erg jammer want ik ging in de eerste bocht van de achttiende naar de twaalfde plaats. Ik had schade aan het bodywork, sidepod en motorkap aan de rechterkant van m'n auto."
"Het was dus zeker geen sterke race van mij, maar ik ben blij voor het team en Vitaly met zijn resultaat vandaag. Het laat zien dat we zeker een competitieve auto hebben waar we goed mee kunnen strijden."
Trending nieuws
-
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (18)
Login om te reagerenPosts: 631
Ik ben benieuwd of hij nog wat kan doen de volgende races. Ben bang dat als hij niet snel beter dan Petrov gaat presteren ze een ander zoeken. Of ze geven Senna een kans..
Maar het is nog maar de eerste race, dus ik vertrouw maar niet te veel op dit resultaat.
Posts: 180
ze mogen niet teveel coureurs gebruiken per auto. Volgens mij maximaal 3. Dus mocht Senna een kans krijgen, dan MOETEN ze hem echt laten rijden, of Heidfeld weer terug nemen. Ik neem namelijk aan dat Renault voor Kubica een plek vrij houdt!
Posts: 5.397
Ik ben blij dat zijn slechte prestatie een oorzaak heeft. Volgende race beter.. Vreemd dat men op tv dat incident niet heeft laten zien. Bij een Ferrari of McLaren zouden we het wel te zien gekregen hebben.
Posts: 1.745
Weet je nu wel wie Heidfeld is?
Posts: 2.885
Of bij een Mercedes...
Posts: 227
www.gettyimages.co.uk/detail/110930477/AFP
Tsjah, dat ziet er niet al te gezond uit voor je wagen.
Posts: 121
Dat ziet er inderdaad niet erg gezond uit. Begrijp gelijk waarom hij zo tegenviel in de race.
Posts: 18.535
Als hij zo heeft moeten rijden, dan verklaart dat natuurlijk een hele boel. Knap dat hij de race heeft kunnen uitrijden met zo een auto, als je ziet dat Rosberg haast direct moest stoppen.
Posts: 135
Zeker, ik begon me al zorgen te maken!
Posts: 174
Het zal wel een lastige geweest zijn om zo de race uit te rijden.
toch vind ik dat heidfeld hier weer een uitvlucht zoekt voor zijn slechte prestatie. hij heeft vooral een slechte uitslag doordat hij geen goeie kwalificatie had. (waar hij trouwens ook weer een uitvlucht voor had)
ik heb kimi nog weten een goed resultaat neerzetten met een losgekomen uitlaat...
Hopelijk kan hij in sepang tonen wathij werkelijk waard is zonder al die uitvluchten.
Posts: 2.885
Zal ik het hele riedeltje over waarom Heidfeld allang bewezen heeft wat hij waard is maar weer herhalen, of ga je daar toch niets van geloven?
Posts: 174
Net zoals jij man.
Doe waar je zin in hebt...
Posts: 932
@Renaat, dit is geen uitvlucht of slecht excuus. Dit is de rede waarom het niet lekker liep. Een uitvlucht zoek je als er geen redenen zijn en daar is nu geen sprake van. ik weet niet of je de foto\'s hebt gezien, maar zijn auto was behoorlijk beschadigd. In in de quali kon hij maar 1 tijd neerzetten, 1 snelle ronde werd hij geblokt door Schumacher en de middelste sessie kon hij niet rijden door problemen. Dus dit zijn geen uitvluchten maar feiten.
Posts: 4.764
Waar is onze grootste Heidfeld fan (Red-Stripe)eigenlijk gebleven. Heb al even geen reactie meer van hem gezien hier..
Posts: 2.852
Dat vroeg ik me ook af laatst maar als je goed zoekt vind je onder het raceverslag een reactie van hem :)
(Red-Stripe moet toch wel vereerd zijn als hij dit leest, we missen hem:p)
Posts: 2.885
Ja, inderdaad. :-P
Vervelende bijkomstigheid als ik reageer, is dat onze grote vriend ook reageert. Die reageert op mij. GRRR! Dus ik houd me wat gedeisd...
Ik ben in elk geval blij dat ik weet waarom Heidfeld zo onmogelijk langzaam was in de race. Hij is ook echt niet in beeld geweest - geen regisseur die de schade heeft gezien, kennelijk.
Posts: 4.764
@Red-Stripe(2006) Vandaag om 10:59:
Aahh daar ben je weer Red! :-P
Ja zonde voor Heidfeld. Hoop dat hij de volgende races kan laten zien dat hij wel mee kan komen. Waarschijnlijk zien we dan het ware potentieel van de Renault.
Posts: 4.764
-Dubbel-