Horner blijft geheimzinnig over KERS: "Ik ga niet alles vertellen"
- Gepubliceerd op 26 maa 2011 14:57
-
16
- Door: Robin Smeets
Teams gingen na afloop van de kwalificatie gissen waarom Vettel en Webber geen enkele keer gebruik maakten van KERS in de sessie. Daarbij werd gezegd dat Red Bull Racing KERS alleen bij de start van de race gebruikt waardoor het lichter en kleiner is dan bij andere teams. Dit scheelt ook een hoop gewicht vanwege het ontbreken van koelingssystemen.
"Het was een strategische beslissing om KERS niet te gebruiken in de kwalificatie", vertelde Horner tegen Autosport. "Maar ik ga je niet vertellen waar jij naar wil vragen. Je zult moeten wachten en dan zie je het morgen vanzelf. Ik wil je dat stukje spanning niet ontnemen."
Verder vertelde Horner dat het goed mogelijk is dat Webber de tweede startpositie is kwijtgeraakt aan Hamilton in de slotfase van de kwalificatie doordat hij geen KERS gebruikte. "Voor alles wat we doen hebben we een goede reden en doen we niet voor niets", aldus Horner.
Trending nieuws
-
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 1.480
- Podiums 56
- Grand Prix 161
- Land DE
- Geb. datum 3 jul 1987 (38)
- Geb. plaats Heppenheim, DE
- Gewicht 62 kg
- Lengte 1,75 m
281.401 reacties op Aston Martin
57 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Sebastian Vettel
Team profiel
- Team naam Red Bull Racing
- Basis Milton Keynes, Leafield, Oostenrijk
- Liam Lawson
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Daniel Ricciardo 3
- Sebastian Vettel 5
- Isack Hadjar 6
- Pierre Gasly 10
- Sergio Perez 11
- Sebastian Vettel 15
- Yuki Tsunoda 22
- Daniil Kvyat 26
- Max Verstappen 33
908.726 reacties op Red Bull Racing
687 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Red Bull Racing

Reacties (16)
Login om te reagerenPosts: 10.089
Geniaal.. nu maar kijken hoe het uitpakt
Posts: 66
Die jongens bij Red-bull blijven mij maar verbazen, die hun auto\'s zijn echt zo op de limiet van het reglement gemaakt!
Ik zou me niet verbazen dat hier een rechtszaak van komt.
Het is toegestaan om KERS te gebruiken, maar KERS is Kinetic Energy Recovering System.
Alleen, dit systeem hergebruikt juist niks, dit haalt gewoon energie uit het stopcontact en laat ze bij de start los op de aandrijving.
Dit gaat nog een héél lange staart krijgen! :)
(BTW: Schiet me niet af als ze achteraf zeggen dat het maar een roddel was, ik baseer me ook maar op deze artikels.)
Posts: 1.408
Het zal wel weer gewoon een maas in het net van regeltjes zijn. Als er expliciet in de regels zou staan dat je het systeem op moet laden tijdens de race zouden ze het wel doen.
Wellicht gebruiken ze een variant die de energie wel uit de auto haalt (en dus niet uit het stopcontact), maar die maar zeer beperkt bruikbaar is omdat er geen koeling is? Dus 1x gebruiken en dan loskoppelen dat systeem (weer een extra knopje op het stuur).
Posts: 58
na vorig jaar vertrouw ik dat stel bij red bull niet meer denk dat ze nog steeds illegale dingen op de auto hebben zitten
Posts: 2.091
Als ik jou zou hoor zal ik dan geen 1 team meer vertrouwen. Net alsof Ferrari en Mclaren van die betrouwbare teams zijn...
Beide hebben het nodige boter op t hoofd.
Posts: 1.408
Ieder team zoekt de grens in de reglementen op. Red Bull is daar uiteraard geen uitzondering op, maar er zit een verschil tussen de grens opzoeken en je auto vol illegale dingen hebben zitten.
Ik vind het eerder schokkend dat de FIA nog altijd niet in staat is om de reglementen zo duidelijk op te stellen dat het voor iedereen duidelijk is hoever je kunt gaan in de interpretatie van die regels.
Posts: 962
Niemand kan ooit regels opstellen die zo duidelijk zijn dat ze niet voor interpretatie vatbaar zijn. Dat is het mooie aan mijn vakgebied (rechten), zodra iemand een regel bedenkt, hebben anderen alweer iets gevonden waardoor de regel aangepast moet worden. Dat spelletje heb je in alle rechtsgebieden. Dat is wat het zo leuk maakt ook!
Posts: 58
het is altijd dat er opeens iets verschijnt op de auto en dan weer weg is en dan zit er weer iets anders op waar niemand iets van af weet net als vorig met dat groen spul niemand weet nog steeds wat dat is geweest
Posts: 18.535
Groen spul?? Bedoel je die verf die teams tijdens de test gebruiken? Want dat is al lang gekend.
Posts: 2.567
Verder vertelde Horner dat het goed mogelijk is dat Webber de tweede startpositie is kwijtgeraakt aan Hamilton in de slotfase van de kwalificatie doordat hij geen KERS gebruikte.
HAMILTON HEEFT OOK NIET GEBRUIKTE!
Posts: 711
Het gaat er ook niet om of hamilton het heeft gebruikt, het gaat er om dat webber hem niet heeft gebruikt. Als hij dat wel had gedaan had hij er waarschijnlijk voor gestaan!
Als dat zo was kon je daarna zeggen dat hamilton hem heeft verloren door kers niet te gebruiken, maar dat is nu niet het geval.
Posts: 640
REDBULL is geniaal en takties super ze halen alles uit heden en verleden , dat ontbreekt bij vele top teams drie jaar geleden kochten ze informatie en kennis van toenmalige TWR bedrijven (walkinshaw)de curator verkocht ze aan redbull door , daarvoor de geweldige mechanischegrip en strategies mislijden ze elke team zo als test , ferrari is er weer in getrapt , zogeweldig is adrian newey ook al niet ,de aerodynamica is goed maar niet super kijk maar naar verleden van newey heel onbetrouwbaar en gevaarlijk (dood van senna)
Posts: 2.852
Probeer jij nu de dood van Senna gedeeltelijk op Newey af te schuiven?
Het is een beetje raar dat je zegt dat Newey gevaarlijke auto\'s bouwt.
Posts: 27
Als ze hun KERS maar één keer kunnen gebruiken bij de start, is het te hopen voor ze dat er morgen geen herstart of safety car situatie is.
Posts: 22
Hi, lijkt mij dat P1 en P3 uiteindelijk wel wenselijk was voor RBR daar het de schone kant betreft en ze zodoende beter weg zullen komen met die fake KERS.
Posts: 66
@ AirJan:
Dus jij denkt dat ze tijdens de formatieronde energie opwekken, tijdens de start loslaten om dan vervolgens het systeem volledig buiten werking stellen tijdens de race.
Dat is eigenlijk nog niet zo gek!
het systeem kan klein zijn omdat het maar eenmalig gebruikt word en dus amper hitte afgeeft waardoor er niet gekoeld moet worden, en het gewicht zit mooi centraal in de wagen.
Deze onthoud ik!