user icon

Barrichello tot zijn grote opluchting aangekomen in Melbourne

  • Gepubliceerd op 24 maa 2011 15:33
  • comments 23
  • Door: Rob Veenstra
De reis van Williams-coureur Rubens Barrichello naar Melbourne liep uit op een groot avontuur. De Braziliaan kreeg te maken met een gesloten vliegveld in Buenos Aires, wilde per boot naar Uruguay om van daaruit verder te reizen, maar kon uiteindelijk toch weer een vlucht vanuit Argentinië pakken, zij het wel na een wachttijd van 15 uur. Barrichello kwam vandaag pas aan in Australië.

De Williams-coureur verhaalt: “Ik ben er eindelijk. Ik vloog met mijn eigen vliegtuig naar Buenos Aires en het plan was om daar de Qantas-vlucht naar Australië te pakken. Ik zat al in mijn pyjama in het vliegtuig, maar na drie uur wachten kregen we de opdracht om onze spullen te pakken en uit het vliegtuig te stappen. Er was een probleem met de controletoren en in de bus terug naar het vliegveld zei iemand dat het minstens twaalf uur zou duren. Wat een nachtmerrie!”

“Ze sloten het vliegveld af en ik kon niks. Daarop besloot ik om de boot naar Uruguay te nemen, een trip van drieënhalf uur, dan te vliegen naar Santiago en vervolgens hierheen te gaan. Ik nam de taxi naar de haven, maar kreeg toen te horen dat het vliegveld weer open ging en dus liet ik me terug brengen. Ze vertelden gelukkig dat het niet langer dan 24 uur zou duren en uiteindelijk heb ik 15 uur moeten wachten.”

“Toen ik eindelijk in het vliegtuig zat heb ik dertien uur aaneen geslapen. Ik had deze race voor geen goud gemist, desnoods had ik het stuk gezwommen. Afgelopen nacht heb ik aardig geslapen, al was het maar vijf uurtjes, dus ik voel me een beetje raar. Maar zondag is alles in orde. Na negentien jaar kan ik wel met jetlags omgaan. Vandaag voel ik me wel moe, maar het komt allemaal goed. Het enige positieve is dat ik de promotie-activiteiten van gisteren heb gemist.”

Reacties (23)

Login om te reageren
  • \"Het enige positieve is dat ik de promotie-activiteiten van gisteren heb gemist.” Zullen je sponsoren er ook zo overdenken? Maldonado heeft nog niet jouw bekendheid en aantrekkingskracht...

    • + 0
    • 24 maa 2011 - 15:46
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Dat je het woord \'aantrekkingskracht\' en de naam \'Maldenado\' al in 1 zin durft te noemen... ;-)

      • + 0
      • 24 maa 2011 - 15:52
    • szixxx

      Posts: 4.754

      *Maldonado that is...

      • + 0
      • 24 maa 2011 - 15:52
    • F1-2009

      Posts: 562

      Ja daar moest ik ook aan denken...niet echt een handige opmerking.

      • + 0
      • 24 maa 2011 - 15:57
    • @ szixxx & F1-2009: Waarom zou Maldonado geen aantrekkingskracht hebben? Over een paar seizoenen heeft hij ook de bekendheid als F1 vedette. Dan heeft hij ook de commerciële aantrekkingskracht die Barrichello nu al heeft...

      • + 0
      • 24 maa 2011 - 16:21
    • ives

      Posts: 1.238

      Binnen een paar jaar weten enkel een paar die-hard F1 volgers nog wie Maldonado was. Beetje zoals een Alex Yoong...

      • + 0
      • 24 maa 2011 - 16:31
    • @ ives: Ten eerste Maldonado kun je niet vergelijken met Yoong. Ten tweede is Maldonado met talent en geld een blijvertje, net als Perez.

      • + 0
      • 24 maa 2011 - 16:39
    • szixxx

      Posts: 4.754

      @M4U Racing(486) Vandaag om 16:39:

      Ik hoop dat hij inderdaad goed genoeg is want tot nu toe heeft hij weinig indruk op me gemaakt in de GP2 en ervoor. Misschien is hij briljant in de F1, dat weet je inderdaad niet maar misschien zien we hem na dit seizoen niet eens meer terug. Als ik Williams nu moet geloven is hij heel goed want ze zetten Hulkenberg uit de auto voor een Rookie, als je het niet doet voor het geld is het vreemde keus als je het mij vraagt.

      • + 0
      • 24 maa 2011 - 16:59
    • @ szixxx: De GP2 kampioen 2009 zonder geld vervangen voor de GP2 kampioen 2010 met heel veel geld. Lijkt mij een goede deal! Hulkenberg was ook niet geweldig in zijn eerste seizoenshelft maar legde al wel zijn eisenpakket op tafel. Weber heeft zijn handen overspeeld en verloren, jammer voor Hulkenberg. Ik mis hem voor geen seconde.

      • + 0
      • 24 maa 2011 - 17:53
    • M4U .... ik ben mans genoeg te zeggen dat u het wat betreft Maldonado helemaal bij het rechte eind heeft. Dat mensen het niet kunnen begrijpen dat ze Hulkenberg de laan uit sturen vind ik onbegrijpelijk. die wil zelfs salaris...dat neemt Maldonado zelf wel mee. en is gewoon denk ik net zo snel. als Hulk.

      • + 0
      • 24 maa 2011 - 21:11
    • Overigens heeft Rubens een aardig gevoel voor humor en hij zal dit opzeker met een wink in zijn oog verteld hebben

      • + 0
      • 24 maa 2011 - 21:13
  • Robbert89

    Posts: 305

    Dacht dat meeste coureurs al wel een dag of 3 tot 4 aanwezig waren voordat het hele weekend losbarst. Dus als op Donderdag al wat activiteit is dat een coureur er Maandag of zelfs Zondag al wel is.

    • + 0
    • 24 maa 2011 - 15:47
  • Vandaag voel ik me wel moe, maar het komt allemaal goed. Het enige positieve is dat ik de promotie-activiteiten van gisteren heb gemist.”

    xD!! Juist, schijnbaar houd die er niet zo van.

    • + 0
    • 24 maa 2011 - 15:47
    • Dart doe me denken aan Kimi.Hij hield ook niet van dat soort dingen.

      • + 0
      • 24 maa 2011 - 15:53
    • hahaa idd, alleen zou kimi dit niet zeggen denk ik XD niet zo letterlijk

      • + 0
      • 24 maa 2011 - 16:22
  • szixxx

    Posts: 4.754

    \"Het enige positieve is dat ik de promotie-activiteiten van gisteren heb gemist.”

    LOL! Humor heeft ie nog wel die kleine!

    • + 0
    • 24 maa 2011 - 15:51
  • hup

    Posts: 26

    Vreemde passage in de tekst:
    \"Ik zat al in mijn pyjama in het vliegtuig\"
    Knuffel en voorleesboek erbij.

    • + 0
    • 24 maa 2011 - 16:02
    • @ hup: Wat dacht je dan? Slapen in zijn racepak?

      • + 0
      • 24 maa 2011 - 16:25
  • ach zondag de race winnen en alles is weer goed. go barichello!!

    • + 0
    • 24 maa 2011 - 16:10
  • felix50

    Posts: 5.792

    Wat een Drama Queen is het toch

    • + 0
    • 24 maa 2011 - 16:30
    • de Waal

      Posts: 137

      Wat is dit nou weer voor onzinreactie?

      • + 0
      • 24 maa 2011 - 16:55
    • george75

      Posts: 164

      het zit hem toch altijd tegen!!!

      • + 0
      • 24 maa 2011 - 20:11
  • F1Freak

    Posts: 201

    Ben echt blij dat hij het heeft gehaald :-). Ik zal ff Randstad bellen dat hij elke week promotie-activiteiten moet gaan voeren voor hen.

    • + 0
    • 24 maa 2011 - 17:23

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar