user icon


Hamilton bedankt jonge, zieke fan met trofee en Formule 1-bolide

  • Gepubliceerd op 14 mei 2019 07:43
  • comments 29
  • Door: Bjorn Smit

Lewis Hamilton heeft zijn zege tijdens de Grand Prix van Spanje opgedragen aan de doodzieke Harry. Als bedankje stuurde de Mercedes-coureur zijn trofee uit Spanje en een Formule 1-bolide naar hem toe om het jongetje een hart onder de riem te steken.

De vijfjarige Harry heeft een Ewingsarcoom, een vorm van botkanker, en nog maar een aantal dagen te leven. Voorafgaand aan de race in Spanje stuurde hij een videoboodschap naar Hamilton, waarin hij hoopt dat Hamilton de race gaat winnen. De vijfvoudig wereldkampioen zag de videoboodschap, raakte geïnspireerd, won vervolgens de race en droeg daarna de zege aan het jongetje op.

Dat deed Hamilton volgens Sky Sports met gebroken stem. "Vandaag was ik supergeïnspireerd door dit kind dat me een bericht had gestuurd. Hij was mijn engel." Na de gewonnen race besloot Mercedes om een aantal monteurs met een Formule 1-bolide en de trofee van Hamilton uit Spanje naar het huis van Harry te sturen. Daarnaast heeft het team geld gedoneerd aan de inzamelingsactie van de familie om onderzoek naar de ziekte te kunnen bekostigen.

James, de vader van Harry, stelt dat de actie van Hamilton en Mercedes het jongetje goed gedaan heeft. "Het heeft ons een enorme boost gegeven en een grote lach op ons gezicht, in een ontzettend moeilijke tijd in ons leven. Harry denkt nu dat Lewis zijn beste vriend is. En dat is voor een jongetje van vijf ongelooflijk."

 


Reacties (29)

Login om te reageren
  • beerkuh

    Posts: 1.602

    geweldig mooi en zonder alle toeters en bellen erbij te halen! deze actie kan ik als mens enorm waarderen! hoe gweldig moet het voor die kleine jongen zijn , dit is gewoon erg goed

    • + 6
    • 14 mei 2019 - 08:07
    • De meningen zijn verdeeld over Lewis maar dit laat toch wel de beste kant van hem zien.

      • + 5
      • 14 mei 2019 - 08:32
    • Je kunt inderdaad vinden van Hamilton wat je wilt vinden, maar dit is echt een prachtig gebaar. Zelf ben ik niet de grootste Hamilton fan, maar ik vind hem wel een heel groot kampioen en een heel groot rijder. Na vorig seizoen kwam bij mij het besef dat wat Lewis allemaal doet en presteert heel bijzonder is.

      • + 5
      • 14 mei 2019 - 08:44
    • Kubica

      Posts: 2.979

      Amen ...

      • + 3
      • 14 mei 2019 - 08:47
    • Ik sluit me hier bij aan! Top coureur en gewoon een top actie. Ook Mercedes niet vergeten, die maken dit mogelijk!

      • + 3
      • 14 mei 2019 - 08:56
    • doe es rustig mensen

      • + 0
      • 14 mei 2019 - 09:01
    • Senninha, dit soort liefdadigheid doet Lewis al jaren, maar wordt niet breed uitgemeten.

      • + 2
      • 14 mei 2019 - 10:12
  • Top gebaar!

    • + 0
    • 14 mei 2019 - 08:10
  • WOW....gaaf en onwijs leuk.

    • + 3
    • 14 mei 2019 - 08:16
  • Numnum

    Posts: 1.749

    Wat een afgrijselijke trofee. Die zou ik ook meteen weggeven.
    Wel een mooie actie

    • + 1
    • 14 mei 2019 - 08:34
    • haha, leek idd wel een handenarbeid stukje van een of andere basisschool

      • + 1
      • 14 mei 2019 - 08:35
  • jd2000

    Posts: 2.595

    Mooie actie van Lewis, hulde.

    • + 2
    • 14 mei 2019 - 08:36
  • Dit is nog eens een bijzonder gebaar! Toch wel mooi dat zulk soort dingen ook nog gedaan worden!

    • + 2
    • 14 mei 2019 - 09:06
  • London

    Posts: 607

    Dit plaatst alles wel weer lekker in perspectief. De een is op zoek naar 1 tiende de ander vecht voor het leven van zijn kind. Super mooie actie, mlet geweldig zijn voor die jongen!

    • + 7
    • 14 mei 2019 - 09:07
  • Dit raakte mij oprecht wel... En ik wordt thuis weleens "iceman" genoemd door mijn kimi achtige stoïcijnse houding... Dat zegt wat ;)

    • + 3
    • 14 mei 2019 - 09:11
    • Snork

      Posts: 4.534

      Bij mij hetzelfde. Natte oogjes bij het lezen. Echt geweldig wat hij heeft gedaan.

      • + 1
      • 14 mei 2019 - 09:54
    • erik1

      Posts: 205

      Amen. Dit is heel erg bijzonder. Toen ik las 'een f1-bolide naar zijn huis gebracht' dacht ik aan een schaalmodel. Nee, gewoon the real deal! Ik vind het heel bijzonder dat Lewis ruimte over heeft in zijn hoofd om naast zo te presteren zich zo bezig te houden met wat er in de wereld gebeurt. Zowel op het gebied van feestjes ( ;) ) als op maatschappelijk vlak. Een parel voor de sport.

      • + 0
      • 14 mei 2019 - 12:45
  • rice

    Posts: 1.768

    Geweldig gebaar van Mercedes en Hamilton. Mercedes was dit weekend ook goed bezig voor fans op het circuit, ze hadden 6 paddock kaarten beschikbaar voor toegang tot de "tribune" die achterin in de pitbox van Mercedes staat en deelde ze tijdens de vrije trainingen en kwali uit aan willekeurige Mercedes fans die ze tegenkwamen.

    • + 3
    • 14 mei 2019 - 09:16
  • mediF1

    Posts: 2.470

    Geweldige actie van Lewis. Het is makelijk om te roepen dat doe ik maar Lewis heeft het ook inderdaad gedaan . Met 1 woord geweldig Lewis en ik ga er daarom ook niets achter zoeken dit keer .

    • + 3
    • 14 mei 2019 - 09:32
  • Wauw, kippenvel. En een dikke brok in Mn keel. Diep respect voor dit mooie menselijke gebaar.

    • + 3
    • 14 mei 2019 - 09:36
    • Iedereen zeurt altijd over "slijmbal" Lewis, maar hij maakt het ook waar

      • + 3
      • 14 mei 2019 - 09:42
  • Dit siert Lewis toch echt wel. Geen Lewis-fan maar acties als deze geven wel weer aan dat de man een goed hart heeft.

    • + 1
    • 14 mei 2019 - 09:44
  • SEN1

    Posts: 478

    Het gaat hier natuurlijk om een replica bolide... wel een erg mooi gebaar!

    • + 0
    • 14 mei 2019 - 09:47
  • Respect

    • + 0
    • 14 mei 2019 - 10:18
  • d@nny

    Posts: 1.589

    Heb met die foto met tranen in mijn ogen bekeken. Wat een ontzettende trieste situatie voor dat gezin maar mooi dat deze actie het jongetje een moment van geluk heeft kunnen bezorgen.

    • + 1
    • 14 mei 2019 - 10:29
  • Carrinthe

    Posts: 645

    Sterk spul hé, die f,...

    Nee, echt een topactie van Lewis en Mercedes.

    • + 1
    • 14 mei 2019 - 13:50
  • sailor

    Posts: 8.491

    Fantastisch

    • + 1
    • 14 mei 2019 - 15:51
  • Hockenheim

    Posts: 2

    Bij deze neem ik al het negatieve wat ik ooit over Lewis heb gezegd terug! Prachtig gebaar!

    • + 0
    • 14 mei 2019 - 20:02
  • Leven is niet altijd eerlijk he... zo triest....

    • + 0
    • 15 mei 2019 - 00:09

Gerelateerd nieuws



HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's


Test kalender

Circuit de Catalunya - Test

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Maakt de FIA de Formule 1 kapot door voor alles regels en straffen te bedenken?


WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 1.782
  • Podiums 74
  • Grand Prix 93
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (34)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 66 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel


Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar