user icon
user icon

Alonso geschokt door tragische gebeurtenissen in Japan

  • Gepubliceerd op 12 maa 2011 18:37
  • comments 16
  • Door: Danny Sosef
Dat de Formule 1 niet blind is voor ontwikkelingen in de ‘gewone’ wereld, blijkt wel uit de woorden van Fernando Alonso. De Ferrari-coureur nam bij de test in Barcelona tijd om stil te staan bij de aardbeving en tsunami in Japan. “Geconfronteerd met de tragedie in Japan staan de Formule 1 en banden, vleugels en motoren bij lange na niet bovenaan de prioriteitenlijst. Mijn gedachten gaan uit naar de slachtoffers en hun families.”

De Spanjaard evalueerde ook even een onbelangrijk onderwerp op een moment als dit, de stand van zaken van Ferrari in de voorbereiding op 2011. “De auto is betrouwbaar en dat is altijd goed nieuws. De updates voor deze test hebben het gedrag van de wagen verbeterd en we waren deze week in staat om een racesimulatie uit te voeren, met aardige rondetijden. Waar we staan ten opzichte van anderen? De waarheid ontdekken we in Melbourne. Er zijn bij de tests teveel variabelen in het spel en die kunnen voor grote snelheidsverschillen zorgen. Vanaf het begin hebben we ons geconcentreerd op onze eigen opdracht om de auto te verbeteren. Hoe slim we daarin geweest zijn vinden we over twee weken uit.”

Reacties (16)

Login om te reageren
  • bertje

    Posts: 249

    Welk fatsoenlijk mens is niet geschokt. Daar hoef je geen Alonso voor te heten. Pietje en Klaasje, Marie en Truus zijn dat ook.

    • + 0
    • 12 maa 2011 - 20:01
  • Robbert89

    Posts: 305

    Is dit een stuk medeleven of een update over de auto?

    • + 0
    • 12 maa 2011 - 21:04
  • johan_sb2

    Posts: 508

    @bertje tuurlijk vind iedereen dit erg. waarschijnlijk eeft een journalist hem hier een reactie op gevraagd en voila: nieuws want alonso zegt het.

    • + 0
    • 12 maa 2011 - 23:05
  • Net als weet ik veel hoeveel anderen.

    Stop de persen, Alonso heeft ook een mening erover, maakt het vast minder erg,

    Sarcasme uit

    • + 0
    • 13 maa 2011 - 02:23
    • felix50

      Posts: 5.792

      Doe niet achterlijk man met je stop de persen .Hij toont zijn bezorgheid en dat dioet hij voor dat hij het over de wage heeft.Je kunt beter de gene aanpakken die de vragen steld.

      • + 0
      • 13 maa 2011 - 10:17
  • haha, nouja tussen al die Blaaskaak en sarcasme grappen toch maar even een bedankje voor je medenleven Fernando. (maar massa gaat je nog steeds pakken in 2011)

    • + 0
    • 13 maa 2011 - 03:35
  • PSmulders

    Posts: 144

    @Felix
    Als ik jou was zou ik me druk maken om de kosten voor een cursus Nederlandse Taal bij de LOI :-)

    • + 0
    • 13 maa 2011 - 10:37
    • Ben je nu grappig?

      • + 0
      • 13 maa 2011 - 11:17
    • Kwalonso

      Posts: 105

      \"Smulders\" heeft gelijk. Wat een ongeletterde aap! :-D

      • + 0
      • 13 maa 2011 - 15:03
  • tvdbosch

    Posts: 72

    Mensen waar maken jullie je druk om. Het is toch niet meer dan netjes dat Alonso er IETS over zegt? Of hem dat nou gevraagd is of niet. Het is toch ook gewoon heel erg wat daar gebeurd is?

    • + 0
    • 13 maa 2011 - 11:22
  • PSmulders

    Posts: 144

    Nee hoor, gewoon kritisch omdat het niveau hier qua taal soms bijzonder laag is. Sorry dat ik jou daarmee op je kinderschoentjes trap.

    • + 0
    • 13 maa 2011 - 12:28
  • Stel je niet zo verschrikkelijk aan Felix...
    (er stond toch niet voor niks bij: sarcasme uit...)

    Het is toch normaal dat Alonso bezorgd is, je steigert toch ook niet omdat de andere coureurs nog geen steunbetuiging hebben gedaan via de media?

    Hoezoe is Alonso\'s bezorgdheid meer waard dan zoals bertje al stelde?

    Pietje en Klaasje, Marie en Truus zijn ook geschokt... dus is het een nieuwswaarde van niks, ik ga er wel in mee met je dat journalisten betere vragen zouden moeten stellen en niet van die vragen waar ze zelf al een antwoord op weten of zelf ook zouden kunnen bedenken.

    • + 0
    • 13 maa 2011 - 21:46
    • felix50

      Posts: 5.792

      Ik maak over zulke zaken geen geintjes en ben daarover helemaal niet sarcatisch .Ik vind dat zo iets niks met de f1 te maken heeft.Alle alonso haters moeten altijd boven op die jongen springen al spreekt hij alleen maar zijn bezorgtheid uit .Zelfs dat is voor sommige al genoeg om hatelijk te zijn.Natuurlijk over de rug van een ander.Jij reageert alleen maar omdat massa als een natte krant vorig jaar gereden heeft en om zijn oren is gereden en dat zal dit jaar weer gebeuren.Jij kunt beter scuderia bij je naam weghalen want je valt indirect ook ferarri af.

      • + 0
      • 14 maa 2011 - 09:25
  • Sprokkel

    Posts: 517

    Dit lijkt me meer een actie vanuit de redactie om de dagelijkse berichtenquota te behalen.

    Lijken me weinig coureurs te zijn die het niets interesseert wat er in Japan gebeurd.
    Tjah... en met het aantal coureurs op de grid kun je zo als redactie nog wel even doorgaan met je berichtgeving

    • + 0
    • 14 maa 2011 - 10:32
  • @Felix uit Groningen

    Kalm aan man, ik ben helemaal niet hatelijk over Alonso in deze kwestie, loop ook niet met hem weg, dat is wat anders,maar hatelijk, dat maak jij ervan.

    Helemaal jammer dat je Massa\'s matige seizoen 2010 erbij haalt, ik zeg het niet graag, maar ik kan heus wel relativeren dat Alonso de betere van de twee was.

    Mijn standpunt is en blijft dat ik Alonso\'s steunbetuiging niet meer waard vind dan een gemiddeld persoon die het ook erg vind en denkt aan de slachtoffers in Japan, dit gaat veel verder of ik Fernando wel of niet moet.

    Om hiervoor Scuderia bij mijn naam weghalen, gaat me wel erg ver hoor en slaat in mijn ogen ook nergens op?

    Ik maak ook wel eens kanttekeningen bij Di Montezemelo\'s plannen voor drie auto\'s per team te doen, of zijn regelmatige kritiek op de nieuwe teams, Ja, ik ben een Ferrari fan, zeker waar, maar hoef toch niet in alles wat ze doen, zeggen er voor de volle 100% achter te gaan staan?

    • + 0
    • 16 maa 2011 - 02:20

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 132
  • Podiums 0
  • Grand Prix 78
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
13 - 15 nov
Turkije
27 - 29 nov
Bahrein
10 - 13 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
13 - 15 nov
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov
10 - 13 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar