user icon


Een rondje over het Grand Prix-circuit van Hanoi in Vietnam

  • 19 apr 2019 11:27
  • comments 27
  • Door: Tom van Hooft

In 2020 krijgt de Formule 1 er sowieso een nieuwe Grand Prix bij. De Grand Prix van Vietnam zal voor het eerst op de kalender verschijnen. De plannen lagen al een geruime tijd klaar en de voorbereidingen voor de bouw van het circuit zijn inmiddels op gang.

Vietnam zal in 2020 de vierde Oost-Aziatische Grand Prix zijn, het land voegt zich bij Japan, China en Singapore. Tilke GMBH is de ontwerper van het circuit en zou volgens Motorsport-Total.com goede inhaalmogelijkheden hebben. De reacties onder de video van Carsten Tilke, zoon van Herman Tilke, zijn niet mild. De mensen schijnen het circuit saai en Formule 1-onwaardig te vinden.

 

Bekijk hier de video van het stratencircuit van Hanoi. De ronde wordt gereden door Carsten Tilke in zijn eigen simulator.

 


Reacties (27)

Login om te reageren
  • Beri

    Posts: 2.449

    Qua layout kan het circuit wel er mee door. Ik zie genoeg potentie voor leuke actie op de baan. Echter omdat het een stratencircuit is in een , ontbeert het karakter en uitstraling. Betonnen afscheidingen met perfect rechte hekwerken biedt weinig sfeer. Wat gras hier en daar. Strookje grind zus en zo. Wat meer breedte langs de baan. Het zou al heel wat meer bieden dan nu.

    • + 2
    • 19 apr 2019 - 11:42
    • Beri

      Posts: 2.449

      Aanvulling (ik mis de edit knop):
      ..omdat het een stratencircuit is in een vrij lege en industriële omgeving, ontbeert..

      • + 0
      • 19 apr 2019 - 11:43
    • VestAan

      Posts: 115

      Het circuit ziet er erg smal uit, ik vrees dat dat treintje rijden wordt.

      • + 0
      • 19 apr 2019 - 19:41
    • ik was eerst sceptisch maar met dat onboardrondje ziet het er toch goed en technisch uit, in ieder geval een stuk beter dan Sochi.

      • + 0
      • 19 apr 2019 - 21:42
  • Pfff wat een rechte einden... Bochten 12-19 lijken aardig.
    Ik ben heel benieuwd hoe dit in een race eruit ziet. Vooraf en na de eerste race in Baku had ik daar ook weinig mee. De races daarna waren allemaal om te smullen.

    • + 1
    • 19 apr 2019 - 11:44
    • Overigens, het 'nabootsen' van delen van andere circuits: wat een zwaktebod!

      • + 3
      • 19 apr 2019 - 11:47
    • Creativiteit van Tilke is wel op na zijn meesterwerken Sepang en Istanbul. Dit kan je toch niet meer een stratencircuit noemen? waar zijn de hoekige bochten? Juist in steden zou je eens gebruik moeten maken van viaducten, 270 graden afrit bochten, rotondes, een smal winkelstraatje ga maar door... maar niet op een nog in te vullen industriepark.

      • + 1
      • 19 apr 2019 - 18:17
  • onetimer

    Posts: 132

    Ik word er nog niet heel erg warm van. Zie voor hele lang rechte stukken. Afwachten maar tot de eerste race voor een goede beoordeling.

    • + 2
    • 19 apr 2019 - 11:46
    • De coureurs hebben in elk geval tiet zat om ff snel een loempiaatje naar binnen te drukken.

      • + 2
      • 19 apr 2019 - 14:15
  • Oei, een klein foutje en je hangt genadeloos in de muur of nog enger in de hekken...Gaan vee safetycar’s opleveren dus maak je borst alvast maar nat Bernd..;)

    • + 0
    • 19 apr 2019 - 11:47
  • Ziet er vooral uit als een circuit waar niet valt in te halen. Alleen op de rechte stukken met drs en bij de hairpin

    • + 1
    • 19 apr 2019 - 12:30
  • Heeft stroll dat rondje gemaakt?

    • + 0
    • 19 apr 2019 - 13:01
    • M@X

      Posts: 473

      Hahahaha

      • + 0
      • 3 mei 2019 - 12:25
  • Diszaidup

    Posts: 232

    Ik vind er nú al geen reet aan.
    Maar goed, dan kan het straks alleen nog maar meevallen... toch?

    • + 3
    • 19 apr 2019 - 14:47
    • RBRFIRST

      Posts: 234

      Ik moet zeggen dat ik het persoonlijk erg vind tegenvallen. Ik denk dat 90% vol op het gas is. Dus of dit nu het spannend gaat maken vraag ik mij echt af. Hoeveel DRS zones gaan ze gebruiken? 4 ?

      • + 1
      • 19 apr 2019 - 15:10
    • HarryLam

      Posts: 761

      het hele rondje......

      • + 0
      • 19 apr 2019 - 17:48
  • Heb liever Laguna Seca

    • + 3
    • 19 apr 2019 - 15:23
    • ik ook, mooie baan hoor. dat wordt dan genieten op die heuvel. Iets teveel gas en je vliegt bijna denk ik :p

      • + 2
      • 19 apr 2019 - 15:36
    • Inderdaad..denk een van de meest uitdagende bochten ter wereld

      • + 1
      • 19 apr 2019 - 16:20
    • Ook ik ben enorm fan van Laguna Seca. De corkscrew is nog echt een bocht waar nooit aan is gedacht om het veilig te houden. Enorm veel banking in de baan is ook vet. Tilke mag wel eens een voorbeeld nemen aan ontwerpers van Suzuka, Laguna Seca, Canada, Sao Paulo en Spa.

      • + 2
      • 19 apr 2019 - 18:20
  • Precies een Formule E circuit :/

    • + 1
    • 19 apr 2019 - 17:25
    • Ik zeg t niet graag... maar het circuit van Rome vorige week was toch een heel stuk beter dan deze hier.

      • + 0
      • 19 apr 2019 - 18:22
  • Snork

    Posts: 4.171

    Veel te veel lange rechte stukken. Saai. Hard remmen en weer vol gas.
    Ook dat racen tussen hekken vind ik niks. Alleen Monaco is voor mij ok.
    Ik wil echte circuits, niet dit. Maar goed, wie ben ik.

    • + 0
    • 19 apr 2019 - 17:53
  • Zijn er op deze wereld geen andere 'circuit'-ontwerpers? Een circuit hoort mijn inziens ontworpen te worden aan de hand van het landschap en de glooiing (lees: Spa).

    • + 0
    • 19 apr 2019 - 21:35
    • Ik bied me graag aan, maar naast het circuit, moet de F1 huisarchitect helaas ook verstand hebben van de paddock gebouwen.... Laat Tilke nou net een van de weinigen zijn met in beiden een hoog kunde niveau die ook nog eens "zogenaamd" passie heeft voor de sport. Snelle bochten zijn even leuk voor coureurs... maar te veel en je krijgt een optocht.

      • + 0
      • 19 apr 2019 - 22:25
  • delange

    Posts: 948

    dit is 7 x niks.............veel lange rechten stukken afgewisseld met 1 snelle bochtensectie.
    De trage bochten na de lange stukken zijn volgens mij te smal om je perfect te positioneren om een inhaalpoging te doen.
    Op mij maakt het tot nu toe geen indruk.

    • + 0
    • 20 apr 2019 - 09:47
  • LimboF1

    Posts: 3.565

    Ik denk dat er zeer zeker potentie is voor mooie races, maar dan moet de baan wel breed genoeg zijn. De baan laat mij een beetje denken aan circuit uit de game Gran Tourismo die ik vroeger speelde. Maar goed, het is afwachten of het echt mooie races zal geven.

    • + 0
    • 20 apr 2019 - 12:46

Gerelateerd nieuws



FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 16:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10



Test kalender

Circuit de Catalunya - Test

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Ben jij van plan om naar de Nederlandse Grand Prix te gaan?


WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (21)
  • Geb. plaats Hasselt, Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel


Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar