user icon

Frustrerende Chinese Grand Prix voor Carlos Sainz

  • Gepubliceerd op 15 apr 2019 13:11
  • comments 10
  • Door: Tom van Hooft

Carlos Sainz Jr. heeft de Chinese Grand Prix van 2019 beschreven als een 'frustrerende dag'. Sainz maakte in het begin van de race contact met Daniil Kvyat en was daardoor in een vroegtijdig stadium al uitgeschakeld voor de punten.

Gestart vanaf de veertiende positie maakt Sainz contact met Daniil Kvyat bij het uitkomen van bocht zes. De Spanjaard moest gedwongen een pitstop maken om zijn neus te vervangen en kon zich daarna niet om de strijd voor de punten bemoeien. "Opnieuw een zeer frustrerende dag", vertelde Sainz. "Het was onmogelijk om de Toro Rosso te ontwijken en dat hield in dat ik slachtoffer was van iets dat buiten mijn eigen macht ligt."

"Het is super jammer omdat ons tempo tijdens de race ontzettend goed was en ik slaagde erin om mijn banden uitstekend te managen. Ik denk dat we vandaag een kans op punten hebben gemist. Wij hadden namelijk een veel betere race-auto dan de auto die we tijdens de kwalificatie hadden", verklaarde de Spanjaard.

In de eerste drie races van het seizoen is het Sainz nog niet gelukt om punten te scoren. Ondanks de slechte start van het nieuwe seizoen blijft Sainz positief: "Ik blijf liever aan de positieve punten denken en ben geduldig. Het zal uiteindelijk wel weer omslaan. Ik ben heel erg blij met de auto, met het team, met mijn ingenieus, met mijn monteurs en iedereen die bij McLaren zijn best doet. Ik ben er zeker van dat wij deze slechte ervaringen kunnen omkeren in iets positiefs", sloot de Spanjaard af.

 

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Hij is wel erg gauw blij.

    • + 0
    • 15 apr 2019 - 13:37
    • Maximo

      Posts: 6.830

      Het probleem met Carlos is dat hij relatief vaak betrokken is bij race incidenten waarbij je je af kunt vragen of hij zelf ook niet wat meer ruimte had moeten geven.

      Het “overkomt” hem zo vaak dat ik denk dat hij net wat gevoel lijkt te missen waar de anderen zitten. Nu in China kon hij er misschien niets aan doen, maar in Bahrein zag hij Max ook niet en in Bahrein vorig jaar Stroll niet en het jaar daarvoor Pérez niet en dan heb ik het slechts over Bahrein.

      Ik heb het vorige week voor de race in China hier al geschreven dat Norris in 2019 meer punten gaatbpakken dan Carlos omdat Carlos te vaak bij incidenten betrokken raakt en warempel het was alweer raak dit weekend. En het zal ook niet de laatste keer zijn.

      • + 0
      • 15 apr 2019 - 22:07
  • "Het was onmogelijk om de Toro Rosso te ontwijken en dat hield in dat ik slachtoffer was van iets dat buiten mijn eigen macht ligt."

    Tuurlijk! Sainz kon er weer eens niets aan doen.
    Als hij er niet tussenin gedoken was en ietsjes van het gas af was gegaan, was er helemaal niets gebeurd. Dan had hij Kvyat niet geraakt en was Kvyat ook niet met Norris in aanraking gekomen.
    Op deze onboard beelden is links boven van Sainz.

    Even hierop googelen, en de YT video verschijnt. Link komt niet door.
    watch?v=0Xw2MqyJwKc

    Anders op: F1 Chinese GP 2019 | Crash Between Kvyat - Sainz - Norris onboard ...

    • + 0
    • 15 apr 2019 - 14:19
    • Sainz had alle recht om daar te zitten. Kvyat komt wijd uit de bocht zetten en dat is de fout. In de 1e paar bochten weet je dat op elke racelijn auto's zitten als je in het middenveld zit. Kvyat had gewoon rechts moeten aanhouden.

      Fout Kvyat, maar geen penalty waardig.

      • + 5
      • 15 apr 2019 - 14:43
    • Ik ben het met Pietje2013 eens dat Sainz daar had mogen zitten. Echter ik ben het niet eens dat Kvyat meer ruimte had moeten laten, hij maakte gewoon een fout door overstuur te hebben en er was niks extreem gevaarlijks aan behalve dat hij onderstuur kreeg. En dus ben ik het ook weer eens met dat Daniil geen straf verdiende, race incident en ongelukkige samenloop van omstandigheden: niet meer niet minder

      • + 1
      • 15 apr 2019 - 17:22
    • Pietje2013 ; Had Kvyat dan niet net zoveel recht om daar te rijden ? Zoals ik het zag was het Sainz die Kvyat aanreed waardoor die weer tegen Norris geduwd werd ( en Norris die bijna ging vliegen daardoor ) Waar had Kvyat dan heen moeten gaan ? Als hij naar rechts gegaan was had hij Sainz weer geramd, die zat daar nog. Volgens mij reed Sainz als eerste tegen Kvyat aan met alle gevolgen. Die straf sloeg totaal nergens op, er zou toch coulant opgetreden worden in de 1e ronde ?

      • + 0
      • 15 apr 2019 - 17:40
    • Henny, Sainz zat ook aan de buitenkant. Kijk op YouTube (alke 3 de coureurs o board in 1 filmpje), Kvyat is de aanstichter maar had als race incident beoordeeld moeten worden.

      • + 1
      • 15 apr 2019 - 19:21
  • Tuurlijk , weer geheel buiten zijn schuld, zoals altijd....

    • + 0
    • 15 apr 2019 - 14:56
    • Had dan je ogen gesloten, dan had je het aan de binnenkant van je ogen gezien, Bassie.

      • + 1
      • 15 apr 2019 - 17:03
  • Best wel jammer ja...

    • + 0
    • 15 apr 2019 - 15:18

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 470
  • Podiums 5
  • Grand Prix 242
  • Land ES
  • Geb. datum 1 sep 1994 (27)
  • Geb. plaats Madrid, ES
  • Gewicht 66 kg
  • Lengte 1,78 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar