user icon

Kroatië gelinkt aan kandidatuur voor Grand Prix-organisatie

  • Gepubliceerd op 09 maa 2011 12:17
  • comments 14
  • Door: Danny Sosef
Kroatië zou het volgende land in een lange rij zijn dat graag een Grand Prix wil organiseren. De plaatselijke krant Vecernji List bericht dat de FIA, Bernie Ecclestone en ontwerper Hermann Tilke achter een project in de buurt van hoofdstad Zagreb staan.

Het budget voor het beoogde circuit bedraagt 250 miljoen euro, volledig gefundeerd door privé-investeerders. De overheid steunt het project door de bureaucratische rompslomp de vereenvoudigen. Het project zou achttien maanden nodig hebben voor voltooiing. De overheid in Kroatië lag afgelopen weekend zwaar onder vuur, met duizenden betogers tegen de regering vanwege de financiële crisis en beschuldigingen van corruptie.

Reacties (14)

Login om te reageren
  • de volgende tilke-baan is dus in aankomst. afwachten of hij er eens een keer wat leuks van kan maken...

    • + 0
    • 9 maa 2011 - 12:24
  • Och \"hemel\", niet echt een land van veiligheid. Vraag het maar aan mijn ex dat in Zagreb woont.

    Het natuur en ruimte is daar prachtig, daar niet van.

    • + 0
    • 9 maa 2011 - 12:58
    • In Kroatië kunnen ze nog geen kikker van de kant af duwen...

      • + 0
      • 9 maa 2011 - 13:09
    • @ Modest71: Kroatië is toch niet veel onveiliger dan de meeste andere Westerse landen? Sowieso veiliger dan enkele andere landen die een GP organiseren!

      • + 0
      • 9 maa 2011 - 17:25
  • formule 1 circuits maken is niet zo makkelijk als je denkt hoor!
    met al die regels en alles waar een baan moet aan voldoen.
    maar ik moet zeggen TilKe heeft wel saaie banen. Behalve korea

    • + 0
    • 9 maa 2011 - 13:00
    • Want die regenbui dit jaar heeft er wel voor gezorgd dat we een duidelijk beeld hebben van het circuit zeg.

      • + 0
      • 9 maa 2011 - 13:26
  • weer zon oorlog land.

    • + 0
    • 9 maa 2011 - 13:11
    • Yazzy

      Posts: 392

      Huh wat is dit voor rare reactie? Volgens zijn alle landen ooit wel eens bij een oorlog bertokken geweest. of leef jij sinds 1995

      • + 0
      • 9 maa 2011 - 14:40
    • @ alonso fan: Groot gelijk, geen GP\'s meer in landen waar de afgelopen 100 jaar oorlog heeft huisgehouden! Even kijken...wat houden we over? Ik geloof dat we het hele seizoen kunnen cancelen...

      • + 0
      • 9 maa 2011 - 17:26
    • In dat geval zou Duitsland en Italie en Japan never nooit meer een GP organiseren, die hebben namelijk WO2 veroorzaakt.

      • + 0
      • 9 maa 2011 - 23:05
  • ik moet zeggen ik ben ook geen fan van de \'Tilkebanen\' (behalve korea want das vette layout) maar mij lijkt het ook niet makkelijk

    • + 0
    • 9 maa 2011 - 13:32
  • maar de baan zelf zag er vet uit.

    • + 0
    • 9 maa 2011 - 13:32
  • Np-F1

    Posts: 917

    Natuurlijk! Gooi er ook nog even een GP in Niger bij, of Mongolië, misschien hebben ze nog wel wat investeerders rondlopen in Kameroen, of dat we wat geld kunnen pompen in Malta.

    Dit gaat echt helemaal nergens meer over. Nog even en we kunnen spin-offs, zoals een F1-Asia series verwachten. En een F1-Africa, etc, etc.

    • + 0
    • 9 maa 2011 - 17:08
    • @ Np-F1: Ik snap je even niet helemaal... De meerderheid van de mensen hier schreeuwt om meer GP\'s in Europa. Kroatië lijkt mij dan toch een mooie Europese locatie.
      Vervolgens vergelijk je Kroatië met landen als Niger, Mongolië, Kameroen en Malta?
      Dan begin jij over een spin-off F1-Africa? Er is geen enkele GP in Afrika! De laatste Afrikaanse GP werd in 1993 gehouden...

      • + 0
      • 11 maa 2011 - 08:41

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar