user icon

Alonso haalt uit naar officiële Formula 1-podcast

  • Gepubliceerd op 27 maa 2019 08:16
  • comments 27
  • Door: Tom van Hooft

Fernando Alono heeft zichzelf in de spotlights gezet door zich uit te spreken tijdens de officiële podcast van de sport. In de laatste Beyond The Grid-podcast stond voormalig Ferrari president Luca di Montezemolo centraal. De Italiaan maakte enkele opmerkingen over de periode dat de Spanjaard in het team reed.

Di Montezemolo zei dat Alonso 'minder dicht bij het team stond' dan Niki Lauda en Michael Schumacher. In een Tweet om de podcast te promoten werd een statement toegevoegd: "Als hij wint is hij blij. Wanneer hij niet wint, is het het probleem van het team."

Het is met name de officiële Tweet waaraan Alonso zich ergerde. De tweevoudig wereldkampioen, dit eind vorig jaar stopte met de Formule 1 reageerde met de tekst: "Dit moet een reden zijn om dit account niet te volgen."

"De President (di Montezemolo) heeft dit nooit gezegd. Vooral niet na het scoren van 80 procent van de punten voor dit team", voegde Alonso toe.

"We hebben hard gereden, we hebben ons hart en ziel erin gelegd. We vochten meerdere malen tot de laatste race voor kampioenschappen", verklaarde de Spanjaard. Alonso is nog steeds ambassadeur van McLaren. De wereldkampioen van 2005 en 2006 richt zich dit jaar op zijn werk als Toyota-fabriekscoureur in het WEC, daarnaast is Alonso in de maand mei te bewonderen op de Indianapolis Motor Speedway.

In de tussentijd konden wij gisteren melden dat Alsono deze week in Zuid-Afrika een Toyota Dakar-auto gaat testen.

 

Reacties (27)

Login om te reageren
  • StevenQ

    Posts: 7.140

    de naam van Fernando's eigen raceteam is overigens wel wat ongelukkig gekozen: Fernando Alonso Racing Team(FART)

    • + 12
    • 27 maa 2019 - 08:29
    • k.w

      Posts: 719

      Hoezo ongelukkig !,?.. Dit is toch een correcte benadering.. ;) ;)

      • + 0
      • 27 maa 2019 - 11:59
  • Als racer een geweldenaar. Als persoon minder...

    • + 2
    • 27 maa 2019 - 08:36
    • Bij racen komt meer kijken dan alleen hard rijden. En precies zoals het er staat ervaar ik het ook. Wanneer hij niet wint, is het het probleem van het team en valt hij het team openlijk af. Terwijl een Schumacher en zoals hieronder aangegeven een Vettel dit nooit of te nimmer hebben gedaan.

      • + 2
      • 27 maa 2019 - 09:38
    • WC MAX

      Posts: 3.371

      Alonso heeft wel erg lange teentjes. Hij zou hier niet eens op moeten reageren.

      Verder was er geen aanleiding om zo gepikeerd te reageren want Montezemolo zegt verder:
      “In terms of performance, Fernando was very good. For me, Alonso is with [Lewis] Hamilton and Vettel and in the race, he’s very close to Michael. In the race, Alonso was and is a fantastic driver. He lost the championship [in 2010 and 2012] not for his mistakes".

      Aardig complimenteus.
      Op de baan vind ik hem echter een baas, heb ik echt van hem genoten en dat is wat voor mij uiteindelijk het zwaarst weegt.

      • + 1
      • 27 maa 2019 - 11:41
    • bonensoep

      Posts: 347

      @WC MAX
      Als je het artikel goed leest zou je tot de juiste conclusie kunnen komen dat Alonso niet reageert op wat Montezemolo zegt, maar op wat als tweet door F1 als promotie voor de podcast werd verstuurt.

      Alonso had dus wel degelijk reden om gepikeerd te reageren omdat het een nogal misleidende tweet is, alsof ie van Montezemolo komt.

      • + 0
      • 3 apr 2019 - 12:04
  • RBH1

    Posts: 612

    Ik ben wel benieuwd waarom Montezemelaar Vettel niet noemt, die heeft al heel wat bereikt, en het ligt nooit aan de auto!

    • + 0
    • 27 maa 2019 - 09:20
    • Misschien omdat hij niet met Vettel heeft gewerkt en wel met Lauda, Schumacher en Alonso?

      • + 6
      • 27 maa 2019 - 09:35
    • Het is dit jaar erop of eronder voor Seb.

      • + 0
      • 27 maa 2019 - 09:39
    • d07

      Posts: 1.043

      Ten eerste is het Montezemolo, toon eens wat respect voor de persoon.
      Ten tweede, Montezemolo ging eind 2014 weg bij Ferrari (min of meer gedwongen door FIAT), terwijl Vettel in 2015 begon bij Ferrari. De twee hebben dus nooit samen gewerkt bij Ferrari en daarom kan Montezemolo ook niet oordelen over Vettel als persoon in het team.

      • + 2
      • 27 maa 2019 - 09:44
    • @d07

      Het is soms grappig bedoeld op dit forum om namen te verbasteren. Ik lig altijd in een deuk.....

      • + 0
      • 27 maa 2019 - 11:11
    • owzvmme

      Posts: 102

      Hij heeft het wel over Vettel. Uitgebreid zelfs. Hij heeft heeft Vettel ook aangenomen, maar Di Montezemolo vertrok in oktober terwijl Vettel in november begon. Dus ze hebben niet samengewerkt.

      • + 0
      • 28 maa 2019 - 15:59
  • Stri

    Posts: 2.420

    Ook al zou dit kloppen, het is niet chique van Beyond the Grid (waar ik altijd met veel plezier naar luister!) om dit zo uit te lichten. Had wel iets meer klasse verwacht.

    Desalniettemin is dit drama waar velen van zullen smullen ;)

    • + 0
    • 27 maa 2019 - 09:20
  • Houwimmie

    Posts: 517

    Bij het lezen van de quote "De President (di Montezemolo) heeft dit nooit gezegd. Vooral niet na het scoren van 80 procent van de punten voor dit team"
    dacht ik meteen aan die andere quote "Felipe, Fernando is faster than you"...

    Dus het feit dat hij 80% van de punten haalde lag ab-so-luut niet alleen aan hem!!

    • + 0
    • 27 maa 2019 - 09:40
    • Stri

      Posts: 2.420

      Met alle respect voor Felipe Massa, maar iedereen die die seizoenen gekeken heeft, kon zien dat Alonso gehakt heeft gemaakt van Felipe. Met of zonder teamorders had hij er ruim voor gestaan.

      • + 1
      • 27 maa 2019 - 09:43
    • Sinds Schumacher heeft de 1e rijder bij Ferrari altijd gehakt gemaakt van de 2e rijder.
      Alleen met Raikkonen en Massa samen ging het nog enigsinds gelijk op. Maar Massa en Raikkonen zijn beiden gesloopt door Schumacher, Alonso en Vettel

      • + 0
      • 27 maa 2019 - 10:02
    • DBGates

      Posts: 2.597

      Ik denk dat dat vooral voor Kimi zuur is. Dat eerste en tweede rijders verhaal is gewoon politiek, en niet om dat de een beter is dan de andere.
      We hebben vorig jaar kunnen zien dat vettel een extra pedaaltje had achter zijn stuur die kimi niet haf (geen idee wat het was maar het is wel bewijs dat ze niet met hetzelfde materiaal reden)

      Voor mij is en blijft kimi de laatse coureur die met ferarri wereldkampioen is geworden en dat zijn alonso en vettel bog niet gelukt

      • + 1
      • 27 maa 2019 - 11:06
    • Stri

      Posts: 2.420

      @DBgates Dat is wel heel erg scorebord journalistiek. Ik heb Kimi hoog zitten hoor, zeker toen hij op de toppen van zijn kunnen was bij Mclaren, maar die 2007 titel (hoe mooi ook, ik heb er wekenlang nog van nagenoten) kwam voornamelijk tot stand door ontzettend gepruts bij McLaren. Die titel had Kimi met Ferrari nooit mogen pakken eigenlijk.

      Daarnaast is de nummer 1 positie van Vettel ook door hemzelf afgedwongen. Hij heeft vanaf moment 1 de overhand gehad op de veel minder constante Kimi, die echt niet constant in de buurt van hem zat. Zelfde met Alonso en Massa.

      • + 1
      • 27 maa 2019 - 11:37
    • DBGates

      Posts: 2.597

      Als je een andere auto krijgt kan je dingen wel afdwingen. Of dat echt zo is zullen we nooit weten

      • + 0
      • 27 maa 2019 - 16:51
  • Wel, de nuance gaat vaak verloren in een korte titel.

    Overigens zorgde Alonso voor een 70% van de punten, wat nog steeds fors is. Fernando is snel op de tenen getrapt, ook al heeft hij hier een punt.

    • + 1
    • 27 maa 2019 - 09:41
  • John6

    Posts: 5.655

    Alonso zijn F1 tijd is geweest, hij heeft er heel lang in gereden, hij mag ook zeggen wat hij wil, is een beetje zoals bij Button ging toen die stopte. Ook elke keer in het nieuws, maar zal vanzelf minder gaan worden.

    • + 0
    • 27 maa 2019 - 11:03
  • LimboF1

    Posts: 4.989

    "Di Montezemolo zei dat Alonso 'minder dicht bij het team stond' dan Niki Lauda en Michael Schumacher. In een Tweet om de podcast te promoten werd een statement toegevoegd: "Als hij wint is hij blij. Wanneer hij niet wint, is het het probleem van het team." Ik kan mij hier helemaal in vinden en denk dat dit precies is hoe het echt was. Ik kan mij nog goed herinneren hoe Alonso het team en zijn monteurs uitschold op Monza. Ik denk dat dit hem ook de das heeft omgedaan en Ferrari met hem klaar was. Ik denk dat daarom ook door meerdere teambazen al is aangegeven dat Alonso vanwege zijn doet niet bij een team past. Ik denk dat het geen team-player is en meer een diva.

    • + 0
    • 27 maa 2019 - 11:17
    • Het uitschelden van zijn team deed hij ook al bij Mclaren....

      • + 0
      • 27 maa 2019 - 12:29
  • JV fan

    Posts: 2.131

    Niet ecxht chique, terwijl di Montezemello en Alonso wel dikke vrienden waren tijdens hun tijd samen , , had het toen genoemd, en niet jaren achteraf... , of kon ie het niet verkroppen dat Alonso Ferrari verliet voor hun rivalen van Mclaren ? En het daarom achteraf zegt.. , ik denk dat dat het geval is..

    Daar hebben meerdere teambazen/eigenaren wel last van om hun ex coureurs achteraf af te vallen....

    • + 0
    • 27 maa 2019 - 11:20
    • Ik vind het ook niet echt chique van Alonso. Krijgt grote complimenten van di Montezemello. Maar nee, hij moet enkel het negatieve er weer uit pikken, waar di Montezemello ook nog gewoon gelijk in heeft.

      • + 2
      • 27 maa 2019 - 12:51
    • Tja, wanneer je alle media negeert en gewoon langs de baan zou zitten , dan zijn er coureurs die er echt uitspringen.
      Als racefan kijk ik eigenlijk alleen naar wat ze op de baan presteren met het materiaal waarover ze beschikken.
      Wanneer ze als persoon ook leuk over komen is bijkomstigheid.

      Denk dat Randy Mamola wel een beetje zo'n voorbeeld is en Mika Hakkinen ook.

      • + 0
      • 28 maa 2019 - 01:30
  • owzvmme

    Posts: 102

    Alonso heeft ongelijk wanneer hij zegt dat Di Montezemolo dit niet gezegd heeft. Dit is namelijk een direct citaat.
    Hier begint de sectie over Alonso:
    www.youtube.com/watch?v=8GunkhliNgk&;feature=youtu.be&t=3507

    Hier de directe quote:
    www.youtube.com/watch?v=8GunkhliNgk&;feature=youtu.be&t=3615

    • + 0
    • 28 maa 2019 - 15:53

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 182
  • Podiums 0
  • Grand Prix 170
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (40)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar