user icon

Brawn: "Mercedes GP een seconde verwijderd van de top"

  • Gepubliceerd op 04 maa 2011 14:20
  • comments 32
  • Door: Rob Veenstra
Mercedes GP gaat volgende week bij de test in Barcelona met een grote upgrade op zoek naar een seconde tijdwinst. Dat blijkt uit de bespiegelingen van teambaas Ross Brawn op het huidige tempo van de W02. De wagen zit een seconde van de gewenste snelheid vandaan.

Brawn op BBC Radio Five Live: “Bij de vorige test in Barcelona hebben we een run met weinig brandstof en op superzachte banden gedaan en toen eindigden we tweede, maar ik denk niet dat dat een juiste afspiegeling is. We zijn ongeveer een seconde verwijderd van waar we willen staan, en waar we willen staan is in de top.”

“We moeten dus een seconde vinden met het nieuwe pakket. Dat is mogelijk, maar je weet nooit wat de anderen doen. Iedereen neemt nieuwe onderdelen mee. Als een team een innovatieve uitvinding introduceert die werkt, dan kan alles veranderen. Wij hebben dit plan voor ons uitgestippeld en pas in Melbourne weten we of het de juiste aanpak was.”

“We zeiden vanaf het begin dat de eerste versie van de wagen vrij standaard zou zijn. In Barcelona komen we met iets totaal anders. We hebben er vertrouwen in, we denken dat deze strategie correct was en bij de eerste race zullen we het zeker weten. We gaan wellicht op onze bek als het niet samen komt voor Australië, maar we zijn optimistisch.”

Reacties (32)

Login om te reageren
  • nu weten we het wel hoor :S

    • + 0
    • 4 maa 2011 - 14:25
  • Vuvuzela

    Posts: 106

    Ik hoop dat ze falen. Na al die loze berichten/beloften.

    • + 0
    • 4 maa 2011 - 14:31
    • msg

      Posts: 686

      Gek !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • + 0
      • 4 maa 2011 - 22:40
  • DRF

    Posts: 1.315

    Valt dus best mee. Aangezien de meeste mensen zeggen dat RedBull en voor een deel Ferrari bijna een seconde voorsprong hebben op de rest.

    • + 0
    • 4 maa 2011 - 14:33
  • tvdbosch

    Posts: 72

    hmmm... een seconde is vrij flink.

    • + 0
    • 4 maa 2011 - 14:50
  • Schumi81

    Posts: 621

    Hee dat is nou nog eens nieuws. !

    • + 0
    • 4 maa 2011 - 14:50
  • evers_tm

    Posts: 5

    Ik heb nu al zoveel verhalen gelezen over Mercedes GP dat ik het echt niet meer weet. Maar ik heb toch nog een beetje vertrouwen in de heren uit Germany

    • + 0
    • 4 maa 2011 - 14:58
  • ach ze hebben ms die rijd die sec zo dicht...hehehe

    • + 0
    • 4 maa 2011 - 14:59
    • Die rijdt 5 rondjes per race sneller dan de rest ;-)

      • + 0
      • 4 maa 2011 - 19:39
    • msg

      Posts: 686

      Daar heb je echt gelijk in .

      • + 0
      • 4 maa 2011 - 22:41
  • Vette-L

    Posts: 265

    De titel is verkeerd ze bedoelen Mercedes GP een seconde verwijderd van de flop

    • + 0
    • 4 maa 2011 - 15:04
  • Fireblade

    Posts: 985

    Ik weet niet op welke test Brawn doelt, maar in Barcelona waren ze een keer 8e, een keer 7e, een keer 1e en een keer 10e. Nergens een 2e plaats te bekennen dus.

    Sowieso knap, iedereen zegt pas bij de eerste wedstrijd te weten waar ze staan en Brawn weet nu zelfs al dat ze een seconde goed moeten maken op de top.

    • + 0
    • 4 maa 2011 - 15:06
    • Tifoso

      Posts: 2.866

      \"We moeten dus een seconde vinden met het nieuwe pakket. Dat is mogelijk, maar je weet nooit wat de anderen doen.\"

      Lees de volgende keer de hele artikel voor je reageert...

      • + 0
      • 4 maa 2011 - 15:42
    • Fireblade

      Posts: 985

      @Tifoso: \"We zijn ongeveer een seconde verwijderd van waar we willen staan, en waar we willen staan is in de top.\" Aldus brawn...

      Lees voortaan iets beter voordat je reageerd, wijsneus!

      • + 0
      • 4 maa 2011 - 16:41
    • Tifoso

      Posts: 2.866

      En daarna zegt hij dus met minder woorden dat als de anderen ook een grote stap maken het allemaal anders kan zijn. Afgaande op de voorgaande tests denkt hij dus dat ze 1 s achterstaand hebben. En hoewel je niet teveel waarde moet hechten aan de test, valt er na meerdere testjes wel weer iets af te leiden. Dat Ferrari en RBR vooraan mee zullen doen, dat STR snel is voor hun doen, etc.

      • + 0
      • 4 maa 2011 - 19:15
    • Fireblade

      Posts: 985

      Hij zegt iig te weten dat ze een seconde langzamer zijn dan de top, terwijl iedereen zegt nog niet te weten waar ze staan, muv Brawn dan en dat vind ik knap. maar kort verhaal lang: hij zegt zomaar wat. We hoeven maar een seconde goed te maken, maar als de rest ook nieuwe onderdelen meeneemt (duh, zouden ze dat doen denk je?)dan kan het zomaar zo zijn dat we aan die seconde niet genoeg hebben.

      Ik bedoelde dus eigenlijk alleen maar te zeggen: die Brawn roept maar wat, kijk alleen maar naar die 2e plek die hij zegt te hebben gehaald in Barcelona.

      • + 0
      • 4 maa 2011 - 20:11
  • miauw

    Posts: 1.136

    Ik ben er nou wel een beetje klaar mee, genoeg geluld, bewijs het maar op de baan volgende week!

    • + 0
    • 4 maa 2011 - 15:10
  • Jackie X

    Posts: 15

    Brawn geft hiermee toch aan dat de gekozen strategie misschien niet goed uitpakt.Ze hebben vooraf een risico genomen door te starten met een \"standaard\" auto bij de tests. Gezien de uitspraken van de heren de afgelopen weten ben ik bang dat ze inmiddels al weten dat ze inderdaad in Australie op hun bek gaan.

    • + 0
    • 4 maa 2011 - 15:15
  • -NRG-

    Posts: 164

    Pff laat het maar gewoon zien, dit soort berichten helpen niet.. Ze moeten meer dan een seconde hebben want andere teams komen ook met updates..

    • + 0
    • 4 maa 2011 - 16:24
  • grimi05

    Posts: 51

    Al dat geneuzel de laatste tijd dat MGP achterliep op de top, zette waarschijnlijk te veel mensen aan het denken. Lees \"klanten\" als mensen. Dus dat kostte geld.
    Enter Ross Brawn: \"We lopen 1 seconde achter op de Top\" en die trekt dat weer even recht. Leiderschaps-kwaliteiten noem je dat. Wat \'ie er echter niet bij zegt, over waar die seconde betrekking op heeft. Namelijk 1 seconde per bocht. :)

    • + 0
    • 4 maa 2011 - 16:36
  • MauritsVAe

    Posts: 48

    Het grootste probleem van Brawn is dat hij teveel lult. Laat iemand hem eens een keer de mond snoeren ipv zielig te doen. Gewoon hard werken en knallen met die bak, geen geleuter!

    • + 0
    • 4 maa 2011 - 17:10
    • felix50

      Posts: 5.792

      Ben ik niet met je eens.De sec pakken ze echt wel terug als tenminste als ze de gaten in het bodywork weer op normale grote maken.Door het koelings probleem hebben ze de gaten groter gemaakt en daardoor verliezen ze veel snelheid.Mercedes gaat dit jaar nog niet mee doen voor de titel maar wel voor een paar grandprix overwinningen.

      • + 0
      • 6 maa 2011 - 08:22
  • F1joris

    Posts: 398

    1 seconde, en kijk goed rond in ons paradijs. En vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt. (F.B.)

    • + 0
    • 4 maa 2011 - 20:01
  • msg

    Posts: 686

    Dit zijn gewoon spelletjes van de teams dit doen ze als meer als 30 jaar dus is niet echt iets nieuws ,ik zie het wel de eerste GP .

    • + 0
    • 4 maa 2011 - 22:43
  • Waarom die negatieve reacties. Het is toch gewoon een eerlijk antwoord?

    Ik vind het op zich wel een interessante aanpak. Alvast de basis van de nieuwe auto betrouwbaar maken en zo lang mogelijk aan het aero pakket doorwerken.

    Ik heb alleen het vermoeden dat meer teams dat gedaan hebben. Brawn ziet die bui volgens mij ook al hangen.

    Maar goed, het is wel eens tijd dat ze gaan racen :)

    • + 0
    • 4 maa 2011 - 23:58
  • kieko

    Posts: 435

    vanuit een basis auto de banden leren kennen, dan ook nog de beweegbare achtervleugel en kers, slim om daarna de auto te optimaliseren, dan is mogelijk om problemen nog te verhelpen, las op een suitse site dat de geblazen difusser en nog enkele grote zaken worden gemonteerd voor de test van Barcalona

    • + 0
    • 5 maa 2011 - 11:31
  • sloggerke

    Posts: 646

    Kunnen ze die seconde niet vinden in de vorm van.....andere piloten?......

    Joke!

    • + 0
    • 5 maa 2011 - 12:36
  • Gaan ze nooit inhalen... de rest zit ook niet stil...dus een paar tienden hooguit...

    • + 0
    • 5 maa 2011 - 18:35
    • felix50

      Posts: 5.792

      Hij heeft het over hun rondetijd daar zullen ze een sec afhalen maar als de concurentie ook weer een sec van hun tijd afhalen ze nog steeds een sec achter lopen.

      • + 0
      • 7 maa 2011 - 10:54
  • keezie

    Posts: 66

    Tijd is relatief mensen. Zeker deze speculatietijd. Als ze in de 1e gp aan \'t eind een seconde achter de winnaar staan is het prima. Als ze een seconde langzamer zijn in de kwalificatie hebben ze een probleem. Oftewel tijd = relatief.

    • + 0
    • 6 maa 2011 - 02:12
    • Ik veronderstel dat die seconde over een raceronde gaat. Dat wil dus zeggen dat ze ongeveer een minuut achterliggen na een race in Australië.

      • + 0
      • 6 maa 2011 - 14:52

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:00

    Vrije training 3

    11:00 - 12:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    14:30 - 15:30

    Kwalificatie

    14:00 - 15:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    11:00 - 12:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    14:30 - 15:30

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    14:00 - 15:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar