Mark Webber: "Ik wil mijn carrière afsluiten bij Red Bull"
- Gepubliceerd op 03 maa 2011 18:50
-
28
- Door: Robin Smeets
Op de vraag of hij zijn carrière verder bij Red Bull Racing ziet, antwoordde Webber: "Ja, ik denk het wel. Ik wil net als elke coureur vooraan mee blijven strijden en blijven samenwerken met deze jongens. Het is erg leuk om te racen in dit team en natuurlijk ben je soms bloednerveus in situaties, maar dat heeft iedere coureur. Ze zouden liegen als ze zeggen dat ze nooit nerveus zijn."
Verder verklaarde Webber dat hij tevreden is over de positie die hij inneemt binnen het team ondanks enkele strubbelingen vorig jaar. "We hebben afgelopen seizoen wat tegenwind gehad hier en daar in het team, maar het is uniek om twee rijders in het team te hebben die hebben gepresteerd wat wij in 2010 deden. Ik hoop dat ik ook in de toekomst nog hard mag blijven werken voor Red Bull Racing en ze weten dat ik altijd mijn best doe."
Webber werd vorig jaar nog gelinkt aan een overstap richting Ferrari en ondanks dat hij langer bij Red Bull Racing wil racen, kan de Australiër het Italiaanse team niet geheel uitsluiten. "Die rode auto's blijven je altijd aantrekken."
Trending nieuws
-
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.516 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (28)
Login om te reagerenPosts: 10.089
dat gaat je wel lukken.. als je gewoon sterk rijd en onder geen geding weer zo de media te woord staat.. dan ben je een zeer goede coureur
Posts: 321
Mark Webber: \"Ik wil mijn carriére eindigen bij Red Bull\"
. \"Die rode auto\'s blijven je altijd aantrekken.\"
Wat is het nou Mark ???
Posts: 619
Uitstapje naar Ferrari voor 1 seizoen, en daarna weer in de rode stier?
Posts: 5.792
Als hij bij RB weggaat zie ik hem niet meer bij een ander topteam rijden
Posts: 4.499
@ Silverwing: Heel eerlijk antwoord van Webber. Hij heeft de hoop en verwachting dat hij nog enkele jaren kan racen bij Red Bull. Daarnaast geeft hij net als Vettel aan graag nog een kans te krijgen bij Ferrari, maar dat hij dat misschien niet heel reëel vindt.
Posts: 9.176
Stel hij gaat naar Ferrari, bv volgend jaar, dus naast Alonso. Wat word hij dan? Juist, hetzelfde waar hij afgelopen seizoen nog zo boos over was.
Posts: 577
Als Webber naast Alonso gaat racen wordt Alonso de tweede man. Alonso is niet zo snel als Webber. AL zal Alonso dat probleem dan op zijn \'manier\' oplossen.
Posts: 2.852
@JS Neem je jezelf nou nog serieus? Ik neem toch aan dat ook jij wel beseft dat Alonso, zelfs al mag je hem niet, toch echt nog wel een tandje beter\\completer is dan Mark Webber.
Posts: 3.471
Niet op ingaan joh, hij praat net als de echte Stewart veel onzin!
Posts: 4.499
@ Stri: Webber is in ieder geval constanter dan Alonso. Ik denk dat Alonso het zwaar kan krijgen met Webber naast zich!
Posts: 4.764
@Jackie Stewart(34) 3 maart 2011 22:08:
Je reageert onder je verkeerde nickname. Je had moeten inloggen op je CW account ;-)
Posts: 517
Ik denk dat je deze woorden van Webber als pure pr praat moet zien om voor aanvang van het seizoen de kreuken die vorig jaar in de werkrelatie en teamsfeer zijn ontstaan glad te strijken.
Als iets anders moet je deze woorden echt niet zien, want was er ook niet eens ene Michael Schumacher die na Ferrari nooit meer elders zou rijden?
Welnu... we weten allemaal dat de man inmiddels in een Mercedes zijn rondjes draait.
Natuurlijk wil Webber zijn carriere dus graag bij Red Bull afsluiten, maar zodra er een concreet bod van Ferrari komt zijn die woorden niets meer waard.
Posts: 7.320
zo zie ik het ook Sprokkel. Je hebt denk ik gelijk.
Posts: 15
2011 wordt dus het laatste seizoen voor Mark. 1 uitspraak zoals in hij 2010 meerdere malen heeft gedaan en hij maakt het seizoen misschien geen eens meer af. Jammer, was tot 2010 een sympathieke coureur.
Posts: 3.471
Juist in 2010 heb ik veel meer respect voor Mark gekregen! Hij bijt tenminste van zich af, en hij laat dat ook gewoon zien! \'\'Niet slecht voor een nummer 2 coureur\'\' zeg je echt niet voor de lol. Ik gun hem wel die overstap naar Ferrari, want punt 1: ik ben Massa daar wel beu intussen. En punt 2: ik schat Webber op het moment beter in als Massa..
Posts: 72
Ik vond het juist goed dat hij tegen de (gedeeltelijk) oneerlijke behandeling in ging. Ik vond Webber altijd een kleurloze coureur, maar afgelopen seizoen heeft hij toch wel eea laten zien.
Posts: 4.764
@Fernando-Alonso(1013) 3 maart 2011 23:15
Tsja datzelfde heb ik bij Alonso, die ben ik ook wel beu bij Ferrari. Ik ben er nog steeds niet mee eens dat hij naar Ferrari is gehaald maar ik ben dan ook niet de enige Ferrari fan die dat vind.
Posts: 350
webber vindr de rode wagens aantrekkelijk, maar dat zal niet wederzijds zijn ! wat moet ferrari nou met een 32 jarige webber. ik zie veel eeder Hulkenberg of J.Bianchi naast alonso komen te rijden!
Posts: 4.499
@ weltmeister schumi: Ferrari neemt alleen ervaren coureurs aan. Hulkenberg en Bianchi zullen zeker nog 5 jaar moeten wachten...
Ik denk dat Massa en Irvine de minst ervaren coureurs zijn die ik mij kan herinneren bij Ferrari met minstens 3 jaar ervaring. Ferrari is geen team wat een gok waagt.
Posts: 144
\" het is uniek om twee rijders in het team te hebben die hebben gepresteerd wat wij in 2010 deden\"
Haha, daar ga ik niets meer aan toevoegen.
Ferrari zal niet warmlopen voor Webber, andere top teams hebben ook opties zat. Nog 1 hooguit twee seizoenen Redbull, dan zit het erop.
Posts: 486
Voor 2009 of 2010 vond ik had ik veel respect voor hem. Maar hij begint steeds meer over onzin te zeiken. Het valt me vooral op dat hij altijd klaagt over de TE jonge coureurs die de sport toe treden. Maar als je naar de laatste 5 wereld kampioenen kijkt hebben 3 daarvan het record van jongste WK ooit verbroken, dus al die klachten van hem slaan nergens op
Posts: 5.792
Webber is pas echt goed gaan presteren bij RB, daarvoor dacht iedereen al dat het over zou zijn met zijn f1 carrieere.Daardoor is webber een goed voorbeeld van een rijder is zo goed als zijn wagen.Bij alle andere teams heeft hij nooit wat extras gebracht.Dit is voor mij ook de reden dat vettel de titel pakte en hij niet.
Posts: 517
Ben ik niet met je eens.
Webber reed bij Williams ook al erg sterk, alleen kwam dat er in de resultaten zelden uit omdat de Williams dat jaar verre van betrouwbaar te noemen was
Posts: 5.792
ja dat kan dat je het niet eens met mij bent maar williams dacht er ook zo over.
Posts: 7.320
Webber is ee slechte starter. Maar hij was voor hetzelfde geld WK geworden in 2010, dus \'je bent zo goed als je wagen\' gaat wel voor een overgroot deel op hoor. wie had in 2007 en 2008 ooit gedacht dat fokking Button WK zou worden?! Reed 2 jaar lang met de EarthCar achteraan. Ook al ligt \'t aan de wagen, je marktwaarde en je kwaliteiten zakken gewoon. Voor het oog dan. En dan ineens blijkt het jaar erna Button in een goede wagen WK te kunnen worden. En precies zo zou Webber ook WK kunne worden. We hoeven het niet te hebben over4 wie beter is. Het gaat om het totaal plaatje met de factor geluk/pech er ook nog eens overheen.
Posts: 4.499
@ Felix uit Groningen: Ten eerste is iedereen is zo goed als zijn auto..., of je nu Giovanni Lavaggi of Michael Schumacher heet.
Ten tweede ligt het natuurlijk ook aan het feit of je eerste of tweede coureur bent. Was Michael Schumacher wel zoveel beter dan Rubens Barichello.
Webber is gewoon een topcoureur en heeft voor het eerst een teamgenoot die hem waardig partij kan bieden. Als Vettel een supertalent is, is Webber dat simpelweg dus ook.
Webber is pas echt goed gaan presteren bij RB, daarvoor dacht iedereen al dat het over zou zijn met zijn f1 carrieere.Daardoor is webber een goed voorbeeld van een rijder is zo goed als zijn wagen.Bij alle andere teams heeft hij nooit wat extras gebracht.Dit is voor mij ook de reden dat vettel de titel pakte en hij niet.
Posts: 4.499
@ Felix uit Groningen: Ten eerste is iedereen is zo goed als zijn auto..., of je nu Giovanni Lavaggi of Michael Schumacher heet.
Ten tweede ligt het natuurlijk ook aan het feit of je eerste of tweede coureur bent. Was Michael Schumacher wel zoveel beter dan Rubens Barichello.
Webber is gewoon een topcoureur en heeft voor het eerst een teamgenoot die hem waardig partij kan bieden. Als Vettel een supertalent is, is Webber dat simpelweg dus ook.
Posts: 11.414
Of allebei niet ...