user icon

Gasly tevreden over samenwerking met Verstappen

  • Gepubliceerd op 12 maa 2019 15:02
  • comments 27
  • Door: Tom van Hooft

Pierre Gasly is tevreden over de samenwerking met Max Verstappen. De Franse Red Bull-coureur, die zijn tweede volledige seizoen als Formule 1-coureur in zal gaan, laat dit weten aan Autosport.

De Fransman heeft nog veel te ontdekken als onderdeel van Red Bull Racing, maar ziet veel overeenkomsten in de rijstijl tussen Verstappen en zichzelf: "Op dit moment delen we veel informatie over de auto en proberen we te bespreken hoe we de auto kunnen ontwikkelen. Het is belangrijk om te weten welke richting we op moeten gaan. Soortgelijke rijstijlen hebben is een goede zaak, want we willen allebei hetzelfde met onze auto. Ik denk dat het voor het team gemakkelijker is om één richting uit te gaan en beide coureurs tevreden te stellen."

"Als we ons meer richten op prestaties zouden we tot een andere situatie kunnen komen, maar over het geheel genomen willen we allebei dezelfde dingen. Op dit moment haat het meer om het delen van informatie en hoe we de snelheid van de auto kunnen ontwikkelen", vertelde hij.

De testdagen in Barcelona ging niet geheel vlekkeloos voor de Fransman, tot twee keer toen crashte hij waardoor het programma van Red Bull Racing vertraging opliep. Toch blijft Gasly van mening dat de samenwerking geweldig is met zijn nieuwe teamgenoot: "Tot nu toe was het geweldig. We hebben niet veel tijd samen doorgebracht. We waren op verschillende dagen in de fabriek, we hebben samen wat promotie-evenementen gedaan, maar tijdens de tests was het echt de eerste keer dat we samen in de garage waren. Dat ging tot nu toe goed."

"We kunnen niet heel veel van elkaar leren, maar het is leuk om er te zijn als Max rijdt. Ik luister naar al zijn opmerkingen, de manier waarop hij met het team werkt en ik zie zijn aanpak in bij de debriefing. Hij heeft veel meer ervaring met het team, dus het is goed voor mij om te kijken hoe hij zich in het team gedraagt en hoe hij communiceert. Dat is voor mij enorm positief."

 

Reacties (27)

Login om te reageren
  • als je dit zo leest lijkt het wel alsof Max al een oude rot in het vak is :p. wat natuurlijk zeer positief is. 21 jaar pas en nu al zo ervaren. Dan te bedenken dat Vettel op deze leeftijd pas een rookie was en hamilton nog niet eens 1 seizoen had gereden.

    • + 1
    • 12 maa 2019 - 15:05
    • Snork

      Posts: 10.604

      Klopt, maar als je kijkt naar het aantal jaren wat ze na hun debuut nodig hadden om een WK titel te pakken, begint Max nu toch een beetje achter te lopen.
      Oftewel, tijd om dit jaar er al voor te gaan.

      • + 0
      • 12 maa 2019 - 15:23
    • Ik wist dat die reactie zou komen ;) Maar daar heb je helaas wel de wagen voor nodig. Hamilton kreeg hem al in zijn eerste jaar en Vettel in zijn 3e jaar. Oke hij heeft foutjes gemaakt verleden jaar maar die maakte Hamilton en Vettel ook. al had hij verleden jaar foutloos gereden met die RB dan had 3e nog het hoogste haalbare geweest.

      je hebt er wel de wagen voor nodig om hem af en toe op pole te kunnen zetten. dat kon maar op 2/3 banen afgelopen 3 jaar. hij had er eigenlijk wel al 2 moeten hebben. Maar zeggen dat het tijd is om mee te doen omdat hij al zolang meedoet is niet echt zinnig. Hamilton/Vettel/Alonso hadden gewoon het ´geluk´ om al op heel jonge leeftijd in een winnende wagen te zitten. Hopelijk dit jaar een goede basis leggen en dan volgend jaar er maar voor gaan. anders is hij weg denk ik.

      • + 0
      • 12 maa 2019 - 15:31
    • fryslanF1

      Posts: 9

      Gasly is 1 jaar en 8 maanden ouder dan Verstappen ;)

      • + 1
      • 12 maa 2019 - 16:05
    • StevenQ

      Posts: 6.870

      Gasly is ouder ja, maar Max is meer ervaren in de F1 omdat Max aan zijn 5e seizoen begint en Gasly nog maar 1,5 seizoen reed

      • + 0
      • 12 maa 2019 - 16:25
    • Japiootje

      Posts: 325

      Denk dat dat wel snor(k) zit .. Snork ..

      • + 0
      • 12 maa 2019 - 16:28
  • droopz

    Posts: 777

    "we kunnen niet heel veel van elkaar leren" dat is wel een rare gedachte van iemand die net in een nieuw team zit, toch?

    • + 0
    • 12 maa 2019 - 15:06
    • Max had die arrogantie ook. Maar die maakte het wel waar. Dus eerst maar even het eerste halfjaar afwachten. Misschien heeft hij wel gelijk. al denk ik van niet.

      • + 0
      • 12 maa 2019 - 15:09
    • Als je goed leest bedoelt hij dat wat rijden aangaat ze niet veel van elkaar kunnen leren, maar dat hij wel veel opsteekt van hoe het in het team allemaal werkt. Hij denkt dus helemaal niet raar, hij probeert mede via Max dat zo snel mogelijk op te pikken. Daarbij vertrouwt hij wat rijden aangaat helemaal op zichzelf en zo hoort het ook voor een coureur in een topteam.

      • + 0
      • 12 maa 2019 - 15:21
    • Op zich wel, maar Gasly is een Fransman en die zijn nu eenmaal tomeloos arrogant. (sorry voor het generaliseren, #doeslief...) Max had die arrogantie niet vond ik, dat was meer een ongekend zelfbewustzijn en enorme drive en focus. En toch heeft Max natuurlijk ook zijn leermomentjes gehad de afgelopen jaren, met de 1e 5 races vorig jaar als meest memorabele leermomenten.
      Gasly heeft in de verste verte het talent niet van Verstappen, iedereen die denkt dat Gasly meer als 3 x sneller weet te kwalificeren of 3 x in een race voor Verstappen eindigt heeft niet opgelet; Gasly is als naar STR gegaan bij gebrek aan beter. En ik vind de keuze van RBR nog steeds een zwakke die ze in potentie een WK zou kunnen kosten, je kunt niet tegen 2 Ferrari's en 1,5 Mercedes knokken in je eentje in je RBR. Ik durf het zelfs wel aan dat Mercedes de tol gaat betalen door zwakke broeder Bottas (relatief hé) achter Hamilton in die auto te zetten. Die gaat nare races tegemoet met die 2 rode horzels om 'm heen. Met 2 tegen 1 is degene die alleen is altijd de sjaak als het op strategie aankomt. Kan niet wachten tot zondag 06.10.

      • + 5
      • 12 maa 2019 - 16:40
    • Mee eens alleen met dat 6.10 niet. Zullen we daar maar vrijdag 2 uur snachts van maken? :P

      • + 1
      • 12 maa 2019 - 17:58
    • @Royalere; ja, dan kijken we wel allemaal (gok ik) maar gaan we nog niet heel veel wijzer worden...
      De toppers houden de kaarten op die stoffige baan (en dat ligt er in Melbourne zat!) nog mooi tegen de borst. In Q2 en Q3 worden we wat wijzer. Eerder niet ben ik bang.

      • + 0
      • 12 maa 2019 - 19:27
    • Daar heb ik precies dezelfde gedachte over. Gasly praat alsof hij zowat al 10jaar in de F1,rijd

      • + 0
      • 13 maa 2019 - 08:12
  • MrD

    Posts: 194

    Als je goed leest bedoelt hij dat hij erg blij is dat Max hem kwam troosten toen hij een uitbrander had gehad van Christian Horner over zijn twee crashes tijdens de testdagen.

    • + 0
    • 12 maa 2019 - 16:08
    • BMW E30

      Posts: 755

      Nou misschien moet jij je ogen laten nakijken.

      • + 0
      • 12 maa 2019 - 17:33
    • Gasly is gewoon een arrogante kloot. Alleen al dat domme lachje toen jack plooij hem interviewde toen het net bekend was dat hij naar Redbull Honda zou gaan. Hij zou geen tweede rijder naast max willen worden, nou. Wat had hij dan verwacht?
      Meteen eerste rijder worden? Daar moet pierrot toch nog wel ff wat meer/betere prestaties laten zien. Ik vindt hem maar een arrogante en chauvinistische klootzak die als hij nog vaker crash(ly)t, ook weer heel snel terug naar torro Rosso terug gezet word. Nogmaals, ik had liever een jongen als albon o i a. bij Redbull Honda gezien. Met pierrot zal men niet een échte killer in huis gehaald hebben.

      • + 1
      • 13 maa 2019 - 08:22
  • Grommie

    Posts: 135

    Ik ben dit jaar benieuwd naar le Clerc en Bottas t.o.v. Gasly.
    Deze 3 zullen het lastig krijgen.

    • + 0
    • 12 maa 2019 - 17:19
    • Leclerc niet. Die is van een andere categorie, net als Max.

      • + 3
      • 12 maa 2019 - 17:27
    • Zijn wagen misschien. Ik wil het wel even allemaal zien.

      • + 0
      • 12 maa 2019 - 17:59
  • hij kan niet veel leren van Verstappen??? mmm, hoogmoed komt voor de val....

    • + 0
    • 12 maa 2019 - 17:40
    • Het is voor Gasly vooral zaak dat hij zich niet gaat verstappen de eerste paar races.

      • + 2
      • 12 maa 2019 - 18:56
  • BenB

    Posts: 155

    Ik weet dat het lastig is hoor maar wat een taalfouten weer zeg....

    • + 0
    • 12 maa 2019 - 18:49
    • jd2000

      Posts: 4.667

      Na hoor een komma...

      • + 3
      • 12 maa 2019 - 19:01
    • ?
      Geweldig!.... Verbeter de wereld en.....

      • + 0
      • 12 maa 2019 - 22:32
  • Klaarblijkelijk leert hij wel van Max. Wat een tegenspraak in de laatste alinea. .

    • + 0
    • 12 maa 2019 - 22:41
  • ruben59

    Posts: 87

    Gasly hoort er eigenlijk wel zeker eerder te staan als toen Verstappen zijn debuut kreeg, Gasly heeft alle voor programma's door gelopen, Max stapte na 1 jaar f3 meteen door naar f1, Gasley heeft veel meer ervaring in de open klasse als Verstappen toen. ik zeg hij gaat het niet redden in de F1, de lat ligt voor hem te hoog na 1 jaar F1 bij TR, maar we zullen het zien, wordt een mooi jaar in ieder geval, dat hoop ik tenminste

    • + 0
    • 13 maa 2019 - 10:20
    • Ben bang dat de strijd tussen pierre en max nog wel een bakutje op gaat leveren, en dat pierre dan vervangen gaat worden ...

      • + 0
      • 13 maa 2019 - 20:32

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Land Frankrijk
  • Geb. datum 7 feb 1996 (25)
  • Geb. plaats Rouen, Frankrijk
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,77 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit