user icon

Gasly zet doelstelling voor 2019: "Ik wil blijven groeien als coureur"

  • Gepubliceerd op 05 maa 2019 10:46
  • comments 18
  • Door: Bjorn Smit

Pierre Gasly heeft zichzelf slechts één doel gezet voor het Formule 1-seizoen van 2019. De Fransman wil zichzelf verder ontwikkelen in zijn tweede jaar in de sport en hangt dan ook geen concrete doelstelling aan het jaar.

Red Bull Racing werd afgelopen zomer door Daniel Ricciardo voor het blok gezet, toen de Australiër besloot naar Renault te vertrekken in 2019. Het Oostenrijkse team moest vervolgens op zoek naar een vervanger en kwam zodoende uit bij Gasly, die opgepikt werd bij opleidingsteam Scuderia Toro Rosso. Teambaas Christian Horner zei al dat de kans bij Red Bull mogelijk te vroeg komt voor de Fransman, maar tegen Marca vertelde hij dat het geen extra druk oplegt bij hem.

"Ik denk het niet. Het is natuurlijk mijn tweede jaar in de sport en hier ontwikkel je jezelf elk jaar verder. Ervaring is wat je sterker maakt. Het gaat onder andere om pure snelheid, maar ook om het begrijpen van de auto, waar nodig je rijstijl aanpassen en het werken met engineers. Ik zal proberen om zo snel mogelijk te leren."

Gasly maakte tijdens de testweken geen al te beste indruk. Hij crashte tweemaal door eigen schuld en die crashes zorgden ervoor dat er niet voldoende reserveonderdelen meer waren. Max Verstappen kon zodoende op de laatste testdag slechts 29 ronden rijden. Gasly maakte zich daarmee niet populair bij de familie Verstappen. Wel denkt de 23-jarige coureur dat hij op een goede plek zit om komend jaar veel bij te leren.

"Ik ben altijd een positieve jongen. Mijn doel is om als coureur te blijven groeien. Het is pas mijn tweede jaar en ik heb veel te leren, maar ik zit op de best mogelijke plaats: ik zit bij een kampioensteam, met Max, een van de meest getalenteerde coureurs, aan mijn zijde. Ik vind het geweldig om hier te zijn en ik zal proberen om het maximale te geven voor het team."

Reacties (18)

Login om te reageren
  • meister

    Posts: 2.523

    Minder crashen en fouten maken, dan komt de rest vanzelf.

    • + 1
    • 5 maa 2019 - 10:52
    • Samsonait

      Posts: 574

      Dat eerste was echt een inkoppertje!

      • + 0
      • 5 maa 2019 - 12:40
    • VES

      Posts: 1.122

      Accepteren dat je niet zo goed bent als Max, en vervolgens kijken wat je van hem kan leren.

      • + 1
      • 5 maa 2019 - 12:47
  • nugunz

    Posts: 210

    Gewoon je boterham met Calve pindakaas blijven eten Pierre, kom je d'r wel!

    • + 1
    • 5 maa 2019 - 10:53
  • Gasly's doelstelling: I'll do my best! *vuist halfbakken in de lucht houdend*

    • + 0
    • 5 maa 2019 - 11:02
  • FredEx

    Posts: 446

    zo is dat "Gas"....gaserop

    • + 0
    • 5 maa 2019 - 11:22
  • Hij gaat proberen het maximale te geven........

    • + 0
    • 5 maa 2019 - 11:23
  • mediF1

    Posts: 2.812

    Gesprek met Marco gehad denk ik .

    • + 0
    • 5 maa 2019 - 12:21
  • Pierre Gasly: na Sainz , Ricciardo en Ocon de volgende kop van Jut voor de Verstappen fans.

    • + 1
    • 5 maa 2019 - 13:21
    • Vanaf nu mag hij zijn eigen auto in de prak rijden, heeft Max er tenminte geen last meer van ;)

      • + 1
      • 5 maa 2019 - 13:48
  • Gasly is de slechtste keuze die RedBull heeft kunnen maken. Het is een echt haantje met geldingsdrang, en getuige zijn boardradio’s van 2018, ook nog een stresskip. Hierdoor voorzie ik nog wel een Bakutje of twee dit seizoen.

    • + 1
    • 5 maa 2019 - 13:26
    • Wie hadden ze dan moeten kiezen? Hun eigen kweekvijver van talenten is aardig opgedroogd. En waarom iedereen ineens Kvyat noemt is mij een raadsel, alleen op basis van een paar snelle rondjes tijdens het testen waar amper druk op staat? Hij wordt niet voor niets Torpedo genoemd. Red Bull heeft zichzelf aardig verkeken op het binnenhalen van talenten nadat Max ingelijfd werd.

      • + 0
      • 5 maa 2019 - 14:05
  • Niet naar Max kijken en al helemaal niet proberen te evenaren.
    Gewoon zijn eigen ding doen dan komt het wel goed met hem...wil hij achter Max aan dan is het snel klaar met hem.

    • + 0
    • 5 maa 2019 - 13:31
    • Hij wil helemaal niet achter Max aan. Hij wil hem voorbij en dat is ook de enige instelling die een coureur moet hebben. Max is Jezus niet dus waarom zou Gasly er niet voor gaan?

      • + 1
      • 5 maa 2019 - 14:36
    • Jij snapt dus niet hoe ik het bedoelde

      • + 0
      • 6 maa 2019 - 14:31
  • Guust

    Posts: 279

    Kom maar Pietertje....doe maar effkes wisselen (met Daniil)....
    Dr. Hemutkaas, wie is er niet mee groot geworden! ?

    • + 0
    • 5 maa 2019 - 13:32
  • Ik las net een interview met Gasly op een Italiaanse site en daar zei hij dat de interne sfeer bij RB killer is dan bij TR waar meer ruimte was voor (Italiaanse) emoties.
    Dit komt ook doordat RB natuurlijk vele malen groter is dan TR met meer mensen en een grotere fabriek, aldus Gasly.

    • + 0
    • 5 maa 2019 - 15:25
    • mediF1

      Posts: 2.812

      TR is een stuk kleiner maar daar was de sfeer ook niet altijd optimaal . Hij had ook tegen Marco kunnen zeggen laat mij maar zitten want bij jullie is de sfeer veel te kil.

      • + 0
      • 5 maa 2019 - 22:19

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.242
  • Podiums 46
  • Grand Prix 123
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar