user icon

Mercedes ziet 'alle teams als bedreiging' door nieuwe reglementen 2019

  • Gepubliceerd op 13 feb 2019 13:54
  • comments 22
  • Door: Bjorn Smit

Mercedes presenteerde vandaag als eerste van de titelfavorieten haar nieuwe bolide voor het seizoen 2019. Teambaas Toto Wolff weigert het team echter als favoriet te zien en benadrukt dat alle teams door de reglementswijzigingen een bedreiging kunnen vormen.

De afgelopen vijf jaar wist Mercedes telkens beide wereldtitels voor zich op te eisen. Ook in 2019 geldt het team als een van de grote favorieten, samen met Red Bull Racing en Ferrari. Voor het Duitse team gaat Lewis Hamilton op jacht naar zijn zesde wereldtitel, terwijl Valtteri Bottas in de voetsporen van Nico Rosberg hoopt te treden door na twee wereldtitels van Hamilton zelf kampioen te worden.

Wolff vertelde na de onthulling van de bolide dat hij in 2019 rekening houdt met elk team. "Het seizoen 2019 is voor ons allemaal een nieuwe uitdaging. De reglementen zijn redelijk substantieel gewijzigd. We moeten vanaf nul beginnen en onszelf opnieuw bewijzen. We beginnen het jaar met nul punten, dus we nemen niets voor lief en we voelen absoluut niet dat we het recht hebben om vooraan te rijden. Door de regelwijzigingen voor het nieuwe seizoen hebben alle teams een kans op de titel en we zien ze allemaal als een potentiële bedreiging."

Mercedes heeft woensdag al een shakedown verricht met de W10. Valtteri Bottas zat in de ochtend achter het stuur, 's middags neemt Lewis Hamilton de auto van hem over. Vanaf maandag staan de wintertests op het programma en Wolff kijkt ernaar uit. "We hopen een vliegende start te maken in Barcelona."

Reacties (22)

Login om te reageren
  • Man schei uit. er zijn maar 2 bedreigingen.

    • + 0
    • 13 feb 2019 - 13:56
    • Ja, Ferrari en Mercedes zelf.......;)

      • + 2
      • 13 feb 2019 - 14:28
    • Renault en Ferrari.

      • + 1
      • 13 feb 2019 - 14:56
    • The dre

      Posts: 2.184

      DUTCH......
      ik weet best dat je een afkeer hebt voor redbull, max verstappen en honda. Maar moet je nou echt iedere mogelijkheid aangrijpen om dat te laten blijken?

      • + 4
      • 13 feb 2019 - 16:02
    • Ach laat lekker gaan. Hij denkt waarschijnlijk ook nog dat hij een aandeel heeft in de titels van Mercedes :p

      • + 2
      • 13 feb 2019 - 16:33
    • Naargeestig manneke ben je toch DutchF1, moeilijke jeugd gehad of zit je er nog middenin?

      • + 3
      • 13 feb 2019 - 17:21
  • 'Ja, we staan nu allemaal op 0 punten'

    Blabla, wat een onzin. Mercedes zal gewoon weer het te kloppen team zijn in 2019.

    • + 2
    • 13 feb 2019 - 13:57
  • Dit kennen we ondertussen wel van Mercedes: Politiek correct gezever vd bovenste plank. Eigenlijk is Mercedes best wel een saai team, zie ook keuze voor Bottas als mak schaap 2e rijder rol.

    • + 2
    • 13 feb 2019 - 13:58
    • Kevin-R34

      Posts: 882

      Wat moet hij dan zeggen? Dit is de only way to go om jou team net zo gemotiveerd en strijdbaar te houden als in de voorgaande jaren.

      • + 1
      • 13 feb 2019 - 14:10
    • Nee hoor. Als hij had gezegd ''We letten vooral op RedBull, Ferrari en Renault'' dan was hij veel realistischer geweest en was niemand hierover gevallen.

      • + 0
      • 13 feb 2019 - 15:06
    • Mercedes is ook saai....maar wel supergoed..net als hun taxi's

      • + 0
      • 13 feb 2019 - 15:23
  • Wolff ziet altijd beren op de weg...

    • + 0
    • 13 feb 2019 - 14:01
    • NicoS

      Posts: 13.015

      Zolang ze maar niet op het circuit lopen...;)

      • + 0
      • 13 feb 2019 - 14:17
    • Hoeveel pinguïns kan een ijsbeer achter elkaar opeten?.......

      • + 0
      • 13 feb 2019 - 14:30
  • Achelos

    Posts: 47

    Iets met een herhaling uit 2018. Dat zei hij vorig jaar ook namelijk.

    • + 0
    • 13 feb 2019 - 14:12
  • mario

    Posts: 8.753

    En toch heeft Toto wel een punt... Je kunt wel zeggen dat de regelementswijzigingen wel meevallen, maar ze hebben wel invloed op de gehele auto... Er kunnen zomaar ineens 1 of 2 teams zijn met een geniale vondst zoals Brawn GP, Williams en Toyota dat zo'n 10 jaar geleden hadden... Maar buiten dat verwacht ik ook wel dat Mercedes weer gewoon mee gaat doen om de punten...

    • + 0
    • 13 feb 2019 - 14:20
  • Toe maar, nu zelfs alle teams....

    • + 1
    • 13 feb 2019 - 14:48
  • En opeens weet je het ... na een harde strijd gaat het titelgevecht tussen haas, sauber en renault

    • + 0
    • 13 feb 2019 - 15:59
  • Hypocriete zak.

    • + 0
    • 13 feb 2019 - 16:57
    • Fanboy1

      Posts: 3.514

      Dat is lastig zeggen want hij kan zomaar gelijk hebben he.
      En daarnaast , kan hij er wat aan doen dat de rest de zaken niet goed genoeg voor elkaar heeft

      • + 1
      • 14 feb 2019 - 00:19
    • mario

      Posts: 8.753

      Dus dat @Fanboy1!!!Iedereen wil altijd maar de schuld leggen bij Mercedes, maar zij hebben gewoon het beste hun huiswerk gedaan en dat al een aantal jaar!

      • + 0
      • 14 feb 2019 - 13:27

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 1.473
  • Podiums 115
  • Grand Prix 243
  • Land FI
  • Geb. datum 28 aug 1989 (32)
  • Geb. plaats Nastola, FI
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar