user icon
user icon

Bottas wil in 2019 het beste seizoen uit zijn carrière beleven

  • Gepubliceerd op 16 jan 2019 16:24
  • comments 24
  • Door: Niels Langenberg

Valtteri Bottas zegt dat het zijn doel is om zijn beste seizoen uit zijn carrière te rijden. Ondanks dat de Fin uitkomt voor het beste team van de Formule 1, staat hij wel onder druk. Hij worstelde in 2018 naast zijn teamgenoot Lewis Hamilton en voor 2020 wordt zijn stoeltje bedreigd door Esteban Ocon. 

"De vakantie is nu eigenlijk zo goed als voorbij. Op dinsdag reis ik naar Zwitserland voor de eerste persverplichtingen", aldus de 29-jarige Bottas, die gedurende de winter zijn baard heeft laten staan, tegenover Iltalehti.

"Ik ben vergeten om te scheren en nu is er geen reden om het af te scheren", laat de Fin hierover lachend weten. Gedurende de winter is Bottas door verschillende Formule 1-figuren weer regelmatig bekritiseerd over zijn 2018-seizoen en daarnaast heeft hij zijn jarenlange hoofdsponsor Wihuri verloren.

"Op vakantie ben ik in staat geweest om me af te sluiten van de Formule 1 en ik kon andere dingen doen. Ik heb geprobeerd om de kritiek te vermijden, ondanks dat het ook gebruikt kan worden als stimulans. Ik ben blij dat we aan het nieuwe seizoen gaan beginnen en het doel is om het beste seizoen uit mijn carrière te rijden."

Reacties (24)

Login om te reageren
  • nelism

    Posts: 378

    mag die wel rijles nemen

    • + 1
    • 16 jan 2019 - 16:34
  • Dat stadium willen is voorbij, hij moet, anders is ie zo exit.

    • + 1
    • 16 jan 2019 - 16:38
  • LimboF1

    Posts: 4.321

    In your dreams! Mercedes/Toto laat dit niet toe en je zult weer in dienst van Hamilton rijden. Tenzij hij geen deuk in een pakje boter rijdt, maar die kans is heeeel erg klein.

    • + 0
    • 16 jan 2019 - 16:49
    • Als hij de eerste 4/5 races een grote voorsprong op Lewis weet uit te bouwen dan zal hij gerust voor eigen succes mogen gaan, het lijkt me allemaal erg onwaarschijnlijk maar ik laat me graag verrassen...
      Tot nu toe vind ik hem in ieder geval weinig toevoegen die Bottas

      • + 2
      • 16 jan 2019 - 16:52
    • Roy

      Posts: 2.172

      Bottas begon vorig jaar niet onaardig, alleen Lewis groeide echte in dat seizoen.

      • + 0
      • 16 jan 2019 - 16:54
    • Hij zal beter moeten rijden om het seizoen af te maken bij Mercedes als 2e rijder. Lewis is en blijft de onbetwiste 1e rijder en die gaat hij niet bedreigen of benaderen, maar hij zal er wel dichterbij moeten zitten om te voorkomen dat Ocon zijn stoeltje gaat overnemen.

      • + 1
      • 16 jan 2019 - 17:56
    • WilcoF1

      Posts: 91

      Ik denk dat mercedes bottas gewoon aanhoud, zolang hij de punten maar binnen harkt die nodig zijn om weer eerste te worden in het kampioenschap is hij goed bezig(2e rijder)

      Met ocon halen ze alleen maar onrust in huis. Dan krijg je meer een rosberg situatie

      • + 3
      • 16 jan 2019 - 18:18
    • nelism

      Posts: 378

      Roy wat bedoel je met Lewis groeide

      • + 0
      • 16 jan 2019 - 21:34
    • Roy

      Posts: 2.172

      @Nelism ; Lewis was niet heel erg constant aan het begin van het seizoen. Niet eens zozeer dat hij foutjes maakte, maar de snelheid zat er nog niet helemaal lekker in.

      • + 0
      • 17 jan 2019 - 07:44
  • Succes Bottas

    • + 0
    • 16 jan 2019 - 16:58
  • szixxx

    Posts: 4.750

    Hij zal ook wel moetrn wil hij zijn stoeltje behouden. Eigenlijk zie ik hem alleen maar bij Mercedes blijven als hij kampioen word of Hamilton het heel moeilijk gaat maken.

    • + 0
    • 16 jan 2019 - 17:00
  • Kold3r

    Posts: 3

    Gezien de foto: Hey lewis nr 6 voor jou heh!

    • + 1
    • 16 jan 2019 - 17:02
  • jd2000

    Posts: 3.660

    Hij zal inderdaad wel moeten. Wat hij afgelopen jaar heeft laten zien is zelfs voor Williams niet genoeg.

    • + 1
    • 16 jan 2019 - 17:11
  • Vergeten om te scheren? Vergeten om te scheuren zal die wel bedoelen.

    • + 2
    • 16 jan 2019 - 17:28
    • Zal tie aan het dementeren zijn, die Bottas?

      • + 0
      • 16 jan 2019 - 17:33
    • Geen idee, wat was je vraag ook alweer? ;)

      • + 0
      • 16 jan 2019 - 18:23
  • Numnum

    Posts: 1.780

    D’r op of d’r onder!

    • + 0
    • 16 jan 2019 - 17:39
  • scheppie

    Posts: 97

    daar is niet veel voor nodig.

    • + 0
    • 16 jan 2019 - 17:45
  • Twaron

    Posts: 177

    He wie is dat nou weer Oooooh Max wat doet hij hier.

    • + 0
    • 16 jan 2019 - 19:00
  • snailer

    Posts: 3.373

    Volgens mij hoeft hij dan alleen maar 2de te worden in het wdc. Dan heeft hij zijn beste seizoen ooit.

    • + 1
    • 16 jan 2019 - 19:37
  • Musky

    Posts: 2.187

    Die baard heeft Bottas bewust niet afgeschoren en heeft gezocht naar meer downforce wat hij nu opgebouwd heeft door zijn baard te laten staan.:-)

    • + 0
    • 16 jan 2019 - 23:18
  • John6

    Posts: 4.042

    Ocon komt er echt niet in, zolang Lewis het goed doet, bilijft Bottas gewoon bij Mercedes, ik vraag me al af of Ocon ooit bij Mercedes zal komen te rijden.

    • + 1
    • 17 jan 2019 - 03:54
    • Manual

      Posts: 40

      Ik vermoed Max nog eerder voor dat stoeltje dan Ocon.

      • + 1
      • 17 jan 2019 - 10:25
  • delongi

    Posts: 163

    Gek hè, dat geen één van de rijders aan het begin van het seizoen zegt dat hij een minder seizoen wil rijden 😂.

    Echt weer een gevalletje open deur dit. Zoals zoveel wat er momenteel naar buiten gebracht wordt.

    • + 1
    • 17 jan 2019 - 12:35

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie maakt het meeste kans op het wereldkampioenschap?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 1.157
  • Podiums 42
  • Grand Prix 106
  • Land Finland
  • Geb. datum 28 aug 1989 (30)
  • Geb. plaats Nastola, Finland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
Bekijk volledige kalender
show sidebar