Vitaly Petrov: "Het team kan op mij vertrouwen"
- Gepubliceerd op 20 feb 2011 16:12
-
25
- Door: Robin Smeets
"Robert was een belangrijk deel van ons team, maar we kunnen hier niet bij stil blijven staan. We moeten verder", vertelde Petrov. "Met Nick hebben we toch weer een ervaren coureur in het team waar we weer wat hoop uit kunnen putten. Laten we het zo zeggen: soms is het leven erg hard en onvoorspelbaar."
"Ik had een moeizaam eerste seizoen dus het was erg belangrijk voor mij om een sterke teamgenoot te hebben. We hebben Robert nu verloren, maar Nick gevonden. Hij brengt weer veel ervaring mee naar het team. Zelf heb ik ook meer ervaring dan vorig jaar, ik heb veel dingen geleerd dus het team kan dit jaar ook op mij bouwen en rekenen."
Trending nieuws
-
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Lotus F1
- Basis Enstone, Groot Brittannië
- Daniel Ricciardo 3
- Kimi Räikkönen 7
- Romain Grosjean 8
- Kimi Räikkönen 9
- Romain Grosjean 10
- Pastor Maldonado 13
- Pastor Maldonado 13
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
65.124 reacties op Lotus F1
16 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Lotus F1

Reacties (25)
Login om te reagerenPosts: 880
Of het in de praktijk ook zo zal zijn, weet ik niet. Maar hij heeft in ieder geval de goede spirit, zullen we maar zeggen.
Posts: 4.499
Als het team je sponsoren maar kan vertrouwen... Zo niet sta je meteen naast je auto en stapt Bruno in! Ik denk niet dat Bruno Senna test- en reservecoureur is geworden om alleen in de picture te blijven...
Posts: 10.412
ja jo jij bent gewoon de 1e rijder... pff wat een gezwets zonder geld zat hij daar niet eens meer. laat hij nu maar zorgen dat hij nick bij houd.
Posts: 866
Ja ik begrijp je frustratie....Het zit diep he?
Ontopic : blijf er bij dat Petrov voor Lotus Renault (en ook een aanwinst voor de F1) een goede keus is. Hij brengt geld in het laatje en vergeet niet wat voor land Rusland is..in vergelijking tot Rusland is Belgie / Nederland een stipje. Je kan de F1 nooit goed bekijken vanuit je directe omgeving,de belangen zijn wereld wijd veel te groot en landen waar zoals dat wij in wonen zijn gewoon niet interessant genoeg voor de F1.
Dus is het logisch dat er coureurs als Petrov en Maldonado nu in de F1 komen.
Posts: 4.499
@ de autoverkoper: Ik ben het met Alonso fan eens. Wat heeft Petrov voor meerwaarde behalve zijn afkomst and zijn roebels? Begrijp me niet verkeerd, hij kan best sturen, maar hij zit er niet vanwege zijn geweldige talent!
Ik hoop dat als hij komend jaar niet naar behoren presteert er ook uit ligt! Dan heeft hij twee jaar de kans gehad!
Posts: 10.089
ja het zit ze nogsteeds diep
Posts: 4.499
@ Raikkonen fan: Misschien zit het nog diep bij alonso fan, maar ik heb mij kapot gelachen tijdens de laatste race! Ik ben geen fan van Alonso, maar ik vind Petrov net zo\'n grijze muis als Heidfeld en laten die nu ook nog eens samen voor een team rijden die mij doet walgen sinds Lotus (naast Lada) sponsor is geworden...
Posts: 10.412
daar had ik niet eens aan gedacht tijdens dit schrijven. ik vind het gewoon een net niet rijder..
Posts: 10.089
lol XD.. ookal zit het je nog diep, wel begrijpelijk, het koste hem uiteindelijk het WK
Posts: 866
Ik vind Alonso Fan altijd zo raar reageren...beetje te zeuren over Petrov maar hij vergeet dat zijn maatje Alonso ook gewoon geld mee moest nemen om in een Minardi te mogen rijden.
En maar afgeven op anderen....Alonso mocht na zijn eerste jaar bij Minardi gewoon weer gaan testen.
Dan start Petrov zijn carriere toch wel beter?
Petrov was ook gewoon snel in de GP2 en heeft genoeg bewezen.
En het is voor Renault mooi meegenomen want die zijn gefuseerd met Avtovaz (lada) en enig idee hoe groot Lada is?dat Petrov onderdeel is van het deuren openen in het Oostblok voor Renault
En tuurlijk hij heeft niet het Talent van een Alonso,Hamilton,Vettel maar is zeker net zo goed als een hoop andere coureurs in de F1.
En hij is lastig in te halen volgens mij...dus als ie goed leert qualificeren dan is het een moeilijke vent om voorbij te geraken
Posts: 962
Veel coureurs moeten geld meenemen in hun eerste jaar. Maar Petrov moet je niet willen vergelijken met 2-voudig wereldkampioen Alonso want inderdaad: Dat talent heeft ie niet. Petrov is ook niet \"net zo\'n grijze muis als Heidfeld\" btw, dat is onzin. Heidfeld is een veel, VEEL betere coureur dan Petrov. De fouten die Petrov soms in 1 race opstapelde heeft Heidfeld in z\'n carrière nog niet gemaakt! Ik ben in Abu Dhabi ook moeilijk in te halen (dat is de natuur van die baan) en ik snap dat men hem ophemelt omdat hij de zo gehate Alonso ophield, maar dat maakt hem geen topper.
Puur als formule 1 fan vind ik het een grote smetvlek dat gasten als Petrov en Maldonado een racezitje hebben terwijl een supertalent als Hülkenberg langs de kant toe moet kijken. Kunnen mensen best roepen van \"ja, maar ze zitten daar niet zomaar en ze kunnen best sturen\" etc. Dat zal wel, maar als je ogen in je kop hebt en je hebt de afgelopen 5 jaar een beetje gezien wie welke resultaten geboekt heeft dan ben je knettergek dat je Petrov in zo\'n wagen zet. Grosjean was ook beter in de Gp2 en Hülkenberg een klasse apart in al die klassen.
In het kort: Ik denk dat het team aan Heidfeld een hele goede ervaren coureur binnen heeft gehaald en ik hoop dat échte talenten meer kansen krijgen in de toekomst.
Posts: 1.308
@alonso fan:
dan kunt ge u vragen stellen over alonso, want hoelang heeft hij achter die \"net niet\" rijder gereden?
En hij kwam der ma nie voorbij :-)
Posts: 112
Ja ik denk dat alle alonso fans gedacht hebben van : hij parkeerde zijn auto elke keer wel ergens en waarom nu niet nu alonso achter hem reed
en dat dacht ik ook hoor, maar ik heb toen genoten toen petrov elke keer alonso tegen hield
Posts: 18
alonso heeft nooit zelf geld moeten meebrengen. Briatore zag in hoe groot zijn talent was, en heeft hem onder zijn vleugels genomen...
Zijn jaar in Minardi was volledig betaald door \"Flavio\"
Posts: 2.885
Net als dat het jaar van Petrov volledig wordt betaald door Gazprom en Lada.
Dus wat is het verschil? Of Pietje je rekening betaalt of Jantje?
Posts: 11.414
Ja dat was het verweer van Verstappen en Albers ook altijd. Zij betaalden zelf inderdaad niet, maar hun sponsoren natuurlijk gewoon wel.
Posts: 2.885
Dat is toch een wezenlijk verschil met bijvoorbeeld Inoue of Délétraz, die weldegelijk zelf een zak geld meenamen.
Posts: 517
Ja en wat is het verschil?
Het maakt geen zak uit van wie de zak geld afkomstig is: betaald voor het stoeltje is er toch!
Of Briatore of een sponsor die rekening nou betaald heeft maakt niet uit: Briatore was manager en een sponsor is een sponsor.
Wie van de twee ook betaald: het resultaat dat Alonso er zonder zak geld niet gereden blijft!
Posts: 3.471
Er zit in elk geval genoeg grind in zijn auto om er iets van te bouwen inderdaad! Jammer Petrov, maar als Kubica de oude is, en Heidfeld je dit seizoen de baas is, dan kun je gewoon vertrekken!
Posts: 2.885
Die is heel flauw, natuurlijk. Kom op, vertel mij maar hoe vaak Alonso in zijn eerste jaar door eigen schuld is uitgevallen en hoe vaak Petrov in zijn eerste jaar door eigen schuld is uitgevallen. Dan praten we verder.
Posts: 2.885
Ik zal het antwoord ook meteen zelf maar geven, want jij wilt / kunt / doet dat toch niet...
Alonso: 1 van de 8 (uit 17 races)
Petrov: 3 van de 6 (uit 19 races)
Kanttekening is wel dat Alonso de snellere van de twee was en Petrov de langzamere.
Posts: 3.471
Dat antwoord kwam ik ook op hoor, bedankt voor je moeite in elk geval!
Posts: 2.885
Maar goed, zo\'n grindhapper is Petrov dus helemaal niet, wou ik maar even gezegd hebben!
Bovendien kan Alonso hem alleen inhalen door hem van de baan te rammen (Turkije).
Posts: 962
Ja, want Alonso staat erom bekend dat ie niet in kan halen? Australië vorig jaar vergeten zeker? Laat Petrov anders eens een grand slam weekend rijden en ook maar iets presteren dat enigszins relevant is, dan praten we daarná verder. Iemand ophouden in Abu Dhabi is geen wereldprestatie, Hamilton kwam niet voorbij Kubica die op oude banden vele malen langzamer was, Webber zat klem achter een langzamere wagen, ik zie dat niet echt als iets geweldigs van Petrov maar als een gebrek aan visie toen die baan gebouwd werd. Hij maakte toevallig eens een keer geen fout, want misschien is ie dan niet supervaak uitgevallen, maar hij heeft wel echt fout op fout gestapeld en heeft heel veel naast de baan gestaan, niet alleen in de races maar ook in de kwalificaties. Bij Alonso was toen al duidelijk dat hij een groot talent was, bij Petrov was vorig jaar al duidelijk dat Hülkenberg een groot talent was. Verschil.
Posts: 517
In mijn ogen is Alonso geen wereldtalent: maar een beetje het type coureur dat Damon Hill ook was.
Zo lang ze in een goede auto vooraan rijden gaat het goed: doen ze dat niet en rijden ze in verkeer dan blijkt de briljantie ineens ver te zoeken en lukt inhalen niet meer.