user icon

Mateschitz lonkt naar Volkswagen voor Red Bull Racing

  • Gepubliceerd op 18 feb 2011 18:07
  • comments 12
  • Door: Danny Sosef
Mocht Volkswagen beslissen om in de Formule 1 te stappen, dan ziet Red Bull Racing een samenwerking wel zitten. Dat blijkt uit de woorden van Red Bull-eigenaar Dietrich Mateschitz in Sport Bild. Red Bull en Volkswagen werken al samen in Le Dakar en de DTM.

Als het aan Mateschitz ligt komt daar de Formule 1 bij. “Onze bedrijven werken al relatief nauw samen. We zijn partners in de DTM en Le Dakar, en ook op andere vlakken helpen we elkaar. Gesprekken met Volkswagen over de Formule 1 zouden niet alleen voor ons gunstig zijn, maar ook voor alle andere niet-fabrieksteams in deze sport.”

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Mirani

    Posts: 2.943

    Niet echt verrasend. Sinds Toro Rosso bestaat zie een Volkswagen logootje op de site. Daarnaast werken ze in veel andere takken van de sport ook samen.

    • + 0
    • 18 feb 2011 - 18:11
  • Als VW motoren wil gaan leveren, zullen ze in 2013 wel moeten instappen, dat is de perfecte gelegenheid, netals voor de teams die zelf hun motoren willen gaan bouwen (mclaren, RedBull al weet ik dat nu niet meer zeker, ze hadden het er toen wel keer over dat ze het wouden)

    • + 0
    • 18 feb 2011 - 18:20
  • jjgend

    Posts: 155

    Van mij mag het zo blijven. In tegenstelling tot de Dakar en DTM zie ik Red Bull Racing in de F1 als een echt team alla Williams. Weer een automerk wat na een paar jaar de stekker er weer uittrekt zie ik niet zitten. (als ze bv weer eens geld nodig hebben om een merk te kunnen opkopen)

    @F1-2009 Misschien heb je wel gelijk maar het woord motoren of iets wat erna verwijst komt niet 1x voor in het artikel.

    • + 0
    • 18 feb 2011 - 18:27
    • F1-2009

      Posts: 562

      Het gaat om de motoren he niet om overname. Lezen ;)

      • + 0
      • 18 feb 2011 - 18:38
  • VDS21

    Posts: 1.265

    Ik blijf het een geweldige man vinden met het geld wat hij pompt in alle takken van autosport.

    Zou mooi zijn als Volkswagen F1 intreedt als motor leverancier. Beter dan proberen zelf het wiel uit te vinden (Toyota). Het zou goed zijn voor de sport als ze het beperken tot alleen het leveren van motoren. Als het slecht met de economie gaat en ze willen er weer uit stappen dan verlies je niet direct een heel team.

    • + 0
    • 18 feb 2011 - 18:52
  • Ysbrand

    Posts: 207

    Als dat wat wordt, zie ik Red Bull ook partner worden van Audi in de LMP1 klasse, Hulde!

    • + 0
    • 18 feb 2011 - 19:36
  • Tja want Dieter ziet zelf ook wel in dat het idee wat hij had om een eigen motor te bouwen wel eens heel erg duur zou kunnen worden en geen garantie op succes. En bij VW hebben ze fabrieks hallen vol liggen met die Seat blokjes.

    • + 0
    • 18 feb 2011 - 22:56
  • bertje

    Posts: 249

    Kunnen ze gelijk beginnen met het ontwikkelen van een 4 pitter-turbo. Is ze wel toe vertrouwd met alle kennis die ze hebben. (Porsche/Audi)

    • + 0
    • 18 feb 2011 - 23:03
  • Als VW het doet, is er ook een kans dat het onder de naam Porsche gebeurt, of in ieder geval met kennis van Porsche. Dat stemt mij hoopvol. F1 is wat anders dan gewone sportwagens, maar ik blijf me verbazen over het aantal pk\'s dat Porsche uit een relatief klein blokje weet te persen. Ze zijn in elk geval kei in optimaal rendement uit je mogelijkheden halen... En ok, ik zal het maar eerlijk toegeven... Porsche is echt het enige automerk dat mij kan bekoren. Zolang ik geen 911 kan betalen, maakt het me ook niet uit waarin ik rijd, als het maar rijd ;-)

    • + 0
    • 19 feb 2011 - 00:05
    • jjgend

      Posts: 155

      F1 is ook totaal wat anders dan Porsche. Er zijn genoeg merken die in verhouding net zoveel of meer pk\'s uit een blok persen.

      bv Ferrari met een 4,5l 570 pk atmosferisch en Mitsubishi met 2l turbo 380 pk.

      Als ze een optimaal rendement hadden willen hebben uit de mogelijkheden hadden ze decennia geleden het blok al verder naar voren moeten plaatsen!

      Maar die laatste regel van jou verklaart alles!

      • + 0
      • 19 feb 2011 - 11:13
    • Ysbrand

      Posts: 207

      Die vergelijking tussen een 4,5 liter Ferrari blok en de 2 liter Mitsubishi van jou, slaat ook alles mis. Ga eens kijken wanneer het vermogen beschikbaar is, dan is die 2 liter turbo ineens vele malen minder knap dan hij lijkt!

      • + 0
      • 20 feb 2011 - 15:34
  • felix50

    Posts: 5.792

    Ik zie toch liever dat het bedrijf volkswagen zelf een team opzet onder welk merk ,het liefstre Porsche.Dat kan best met daanaast motor leverancier zijn.

    • + 0
    • 19 feb 2011 - 09:07

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar