user icon
user icon

Verstappen is er klaar voor om een gooi te doen naar de wereldtitel

  • Gepubliceerd op 31 dec 2018 14:32
  • comments 16
  • Door: Niels Langenberg

Max Verstappen heeft nog niet een volledig jaar een auto gehad waarmee hij voor de titel kon strijden, maar hij heeft met een aantal dominante overwinningen wel laten zien dat hij kan strijden voor dagzeges. De Nederlander zelf denkt dan ook dat er klaar voor is om voor de wereldtitel te strijden.

"Ik denk dat ik er klaar voor ben, aangezien ik er nu vier seizoenen op heb zitten en Lewis Hamilton streed bijvoorbeeld in zijn eerste seizoen al voor de wereldtitel."

"Ik weet dus niet of ik klaar ben voor de strijd om de wereldtitel, maar was hij dat wel? Wanneer je er niettemin de auto voor hebt, dan ga je er hoe dan ook voor. Ik denk dat het namelijk nooit honderd procent zeker is dat iemand er klaar voor is."

"Maar wanneer je er de auto voor hebt dan ga je er zo snel mogelijk mee rijden en wanneer het de snelste auto op de grid is, dan eindig je er normaal gesproken vooraan mee", zegt Verstappen tegenover Sky Sports.

"Zelfs wanneer we een pakket hebben waarmee we kunnen winnen, dan kunnen er echter weekenden zijn waarin je een fout maakt of dat het over het geheel een beter weekend had kunnen zijn. Maar in eerste instantie hopen we in ieder geval dat winnende pakket te hebben."

Reacties (16)

Login om te reageren
  • Houwimmie

    Posts: 487

    Ik heb preventief mijn formule1.nl abonnement opgezegd.

    • + 1
    • 31 dec 2018 - 14:53
    • Ja, dat is mooi, ga je nu Formule E kijken?

      • + 2
      • 1 jan 2019 - 04:45
  • Politik

    Posts: 6.404

    Hij vraagt zich af of Hamilton wel klaar was om voor het kampioenschap te strijden.
    Wanneer ben je er klaar voor, ja dat is een goede vraag. In 2007 kostten een aantal fouten Lewis uiteindelijk het kampioenschap en in 2008 werd hij bijna geen kampioen, ook door fouten. 2011 maakte Hamilton heel veel fouten. Had soms ook veel pech, zoals in 2016.

    Naast een snelle auto, moet je dus ook hopen dat je weinig pech krijgt.
    Foutloos rijden is geen vereiste, minder fouten maken dan je concurrenten is dat wel.Als je over het hele seizoen maar 1 fout maakt, is dat niet veel. Maar als je concurrent foutloos blijft, is het wel téveel.

    Wel of geen foutje maken zit hem vaak in details, waarbij je ook afhankelijk bent van anderen op de baan, je afhankelijk bent van je materiaal en van je mentale kracht.

    Wanneer Max zo rijdt als de tweede helft van het jaar, ja dan is hij er klaar voor. Maar zonder dat ik hier weer hele discussies over wil.voeren, een gevalletje Ocon kan dan wel het verschil maken.
    Want de druk die er dan bij komt kijken is niet de teleurstelling van een verloren overwinning, maar hij kan er het kampioenschap mee verliezen.

    • + 0
    • 31 dec 2018 - 15:09
    • "Gevalletje" Ocon kan mooi zijn zonde een jaartje overdenken.

      • + 6
      • 31 dec 2018 - 15:24
    • @Schwantz, en ondertussen even rijles nemen. :-)

      • + 3
      • 31 dec 2018 - 15:27
  • Ik zou echt HEEL verbaasd zijn als ze in Melbourne al voor pole kunnen gaan. Dan wordt hij WK. Maar ik zie dat niet gebeuren.

    • + 0
    • 31 dec 2018 - 15:47
    • Dat denk ik ook niet, want het chassis zal in het begin
      vast nog niet helemaal top zijn.

      • + 0
      • 31 dec 2018 - 16:43
    • Als hij in Melbourne op 0,3 seconde van pole staat zie ik hem ook nog wel kampioen worden. Er vanuit gaand dat Red Bull en Honda iets progeressiever perfomance verbetering hunnen doorvoeren dan Mercedes.

      • + 1
      • 31 dec 2018 - 16:52
    • Reno

      Posts: 1.573

      @Snelrondje, mag ook iets meer zijn in kwalificatie.
      Als de racepace en betrouwbaarheid en rijbaarheid en ......... er maar is bij de Honda.
      De RB14 heeft zicht echt wel bewezen dit jaar.

      • + 0
      • 31 dec 2018 - 18:17
    • Rijden ze met de RB14 dan?

      • + 0
      • 31 dec 2018 - 19:29
  • MarcoDc72

    Posts: 115

    Ik hoop ook dat je het beste pakket krijgt geleverd en daarmee kampioen word.
    In ieder geval mijn beste wensen voor het 2019 raceseizoen en voor de rest van het jaar uiteraard de zelfde positieve wensen en uiteraard voor een ieder die dit bericht leest het zelfde toe gewenst......tot 2019 en moge het beste team en coureur tot kampioen gekroond worden in het nieuwe jaar...

    • + 1
    • 31 dec 2018 - 19:55
  • AUDI_F1

    Posts: 1.704

    1 ding is zeker, die de meeste WK punten haalt die wordt Wereldkampioen. En er is nog geen meter gereden.

    • + 1
    • 31 dec 2018 - 23:32
  • Totalia

    Posts: 895

    Ik heb geruchten uit Engeland en Japan gehoord, let wel het zijn geruchten, na simulator test met meest recente Honda testdata, dat de RB14, 0,4 seconden sneller is dan met de Renaultblok, overall.

    • + 0
    • 1 jan 2019 - 10:03
    • In racepace? Dan mogen we ervan uitgaan dat ook in quali de Red Bull praktisch gelijk is aan de Mercedes van afgelopen seizoen? Maar ook Ferrari en Mercedes gaan tijd vinden. Dan is 0,4 seconden waarschijnlijk onvoldoende?

      • + 0
      • 1 jan 2019 - 10:39
    • @Totalia, dat zijn geen geruchten, maar bevindingen.
      Het gaat om de spec 3.1 Honda motor van eind 2018 in de RB14.

      • + 0
      • 1 jan 2019 - 11:36
    • barghest

      Posts: 348

      ook al is het waar maar lijkt me sterk dan zitten we nog met betrouwbaarheids probleempjes.dat ze met honda sneller zullen zijn dat kan maar 0.4 dan moet honda ongeveer 30pk sterker zijn dan renault .

      • + 0
      • 1 jan 2019 - 16:16

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.162
  • Podiums 42
  • Grand Prix 119
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar