user icon
user icon

Alonso noemt Schumacher nog steeds zijn sterkste concurrent ooit

  • Gepubliceerd op 30 dec 2018 15:20
  • comments 13
  • Door: Bjorn Smit

Fernando Alonso nam het in zijn Formule 1-carrière op tegen meerdere wereldkampioenen en hij vocht menig mooi duel uit. De grootste tegenstander die de Spanjaard tegenover zich zag, is volgens hemzelf toch echt Michael Schumacher.

Alonso werd in 2005 en 2006 wereldkampioen en in beide seizoenen moest hij daarvoor afrekenen met Schumacher. Vooral in 2006 was de strijd hevig: Alonso stelde de titel destijds in de laatste race pas veilig. Na zijn laatste race in Abu Dhabi vertelde de voormalig McLaren- en Renault-coureur dat die duels hem het meeste bijgebleven zijn.

"Het lastig om er eentje te kiezen natuurlijk, maar als ik echt moet kiezen, wordt het Michael. Het heeft geen specifieke reden, maar Michael domineerde de sport toen ik de Formule 1 binnen kwam. Je zag Michael winnen toen je in de karts en in andere raceklassen zat, maar nu streed je ineens tegen hem. Deze gevechten waren absoluut speciaal en emotioneel destijds. Ik denk dat we de meest getalenteerde generatie hadden en hebben. Alle coureurs zijn beter voorbereid."

Alonso ziet dat de Formule 1-coureurs over de gehele linie beter en sneller zijn geworden tijdens zijn carrière. De technologische ontwikkeling heeft daarbij ook geholpen. "Ze krijgen meer tijd in de simulator door de verschillende opleidingsprogramma's. Ze komen dus naar de Formule 1 met een niveau dat tien of twintig jaar geleden ondenkbaar was."

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Tja die heeft hij verslagen. Dus dit is gewoon veer in eigen **** gedoe.

    • + 2
    • 30 dec 2018 - 15:28
    • Inderdaad. En volgens mij is de concurrent waar je niet van kan winnen sterker dan de concurrent waar je van wint.

      • + 0
      • 30 dec 2018 - 17:54
    • Welke concurrent heeft hij niet verslagen dan?

      • + 2
      • 30 dec 2018 - 18:04
    • Snap de opmerking niet zo. Als hij Hamilton zou zeggen is het dan geen "veer in eigen **** gedoe"? Wat moet Alonso dan antwoorden op die vraag? Dat Piquet zijn sterkste concurrent was?

      • + 2
      • 30 dec 2018 - 19:03
  • volgens mij had hij meer moeite met rookie Hamilton in een gelijkwaardige wagen.

    • + 1
    • 30 dec 2018 - 15:34
    • Idd, Die renault was gewoon heel snel in 2005/6. Maar hij deed het toch maar even.

      • + 0
      • 30 dec 2018 - 15:35
    • Als coureur was Alonso in 2005 en 2006 ook gewoon beter dan in 2007. Alonso maakte in 2005 en 2006 amper tot geen fouten, terwijl hij in 2007 teveel onnodige fouten maakte. Wellicht ontstond dit doordat hij Hamilton als teamgenoot had, want bij Renault had hij amper last van Fisichella als teamgenoot.

      • + 1
      • 30 dec 2018 - 19:03
    • van 2010 tot 2013 hadden ze ook redelijk vergelijkbaar materiaal en toen vond ik Alonso toch een stuk overtuigender. In 2007 reed Alonso Hamilton overigens ook geregeld op grote achterstand.

      • + 2
      • 30 dec 2018 - 20:00
  • Hmmm, ik dacht toch echt dat Alonso de F1 verlaten had....nou ja, ik zal me wel vergist hebben.....toedoedoedoe.

    • + 1
    • 30 dec 2018 - 16:08
    • Nog 1 dag @Ouwe, nog 1 dag en hij is uit de F1. ;-)

      • + 3
      • 30 dec 2018 - 17:02
    • @Ouwe Troost je met de gedachte dat Schumi Hakkinen zijn allersterkste tegenstander vondt ;)

      • + 2
      • 30 dec 2018 - 19:55
  • Maakt het uit, Alonso hoort tot het rijtje F1 smaakmakers, die mogen af en toe wel wat roepen ...Zoveel zijn er niet met zijn status en verdienste voor de sport.

    • + 3
    • 30 dec 2018 - 17:00
  • Ja, wie anders...

    • + 1
    • 30 dec 2018 - 17:32

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 132
  • Podiums 0
  • Grand Prix 78
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar