user icon

Vettel houdt voor volgend seizoen rekening met Verstappen

  • Gepubliceerd op 13 dec 2018 12:33
  • comments 28
  • Door: Niels Langenberg

Op sommige circuits had Red Bull Racing dit jaar het sterkste pakket en met vier overwinningen was het geen slecht seizoen. Toch kon er ook dit seizoen niet om het kampioenschap worden gestreden. Volgend jaar wordt er met de Honda-motor gereden en Sebastian Vettel gaat ervan uit dat hij rekening moet houden met Max Verstappen.

"Max heeft gedurende het jaar heel goed gereden, heeft zijn consistentie getoond en heeft vaak met ons op het podium gestaan. Dus als zijn team hun werk doet en een platform levert waarmee hij nog meer met ons kan concurreren, dan zullen we hem natuurlijk in de strijd gaan zien."

"Hij heeft al de ingrediënten. Ik denk dat er een paar coureurs zijn die deze kwaliteiten hebben en Max is er daar zeker één van. Dat hebben we denk ik wel kunnen zien. Ik weet echter dat het belangrijk is dat je gedurende het hele seizoen een competitief pakket tot je beschikking hebt", zegt de Duitser tegen de officiële Formule 1-website.

"Red Bull Racing is op dit moment erg sterk en gedurende het jaar maken zij hen auto beter dan welk ander team dan ook en dat heeft ervoor gezorgd dat ze erg competitief zijn. Vooral op het gebied van het sparen van de banden. Max en Daniel hebben bewezen dat ze erg consistent kunnen zijn, dus ik ben ervan overtuigd dat Max er volgend seizoen zal staan."

Reacties (28)

Login om te reageren
  • Ik ook.

    • + 2
    • 13 dec 2018 - 12:36
    • Heb jij ook vaak samen met Vettel op het podium gestaan? ;)

      • + 1
      • 13 dec 2018 - 13:23
    • Lobster69

      Posts: 514

      Nee met ham (broodje). LOL.

      • + 1
      • 14 dec 2018 - 06:17
    • En ik kan mijn vet tel ken :(

      • + 0
      • 14 dec 2018 - 09:15
  • Max moet kampioen worden omdat hij de beste en snelste racer is en niet omdat hij het beste zijn banden kan sparen. Overigens is het sparen van de sloffen niet uitsluitend een verdienste van de rijder die de ideale lijnen rijdt en daarbij de banden niet teveel belast, maar ook de mechanische grip van de wagen is daarbij van groot belang. De ene wagen kleeft aan de weg en de andere glibbert en glijdt onvoorspelbaar en is vrijwel onbestuurbaar.

    • + 0
    • 13 dec 2018 - 12:40
    • MisterT

      Posts: 1.918

      Toch kan Max dat heel goed, tuurlijk de Red Bull is daar de beste in echter rookt Ricciardo wel meer dan eens zijn banden te snel op waardoor hij uiteindelijk veel snelheid heeft verloren.

      • + 1
      • 13 dec 2018 - 12:50
    • Japiootje

      Posts: 325

      En wat is nu jouw punt ?

      • + 0
      • 13 dec 2018 - 13:06
    • markos

      Posts: 338

      Dat is hetzelfde als zeggen dat het Nederlands elftal alleen kampioen zou moeten worden met het mooiste voetbal. Het is het resultaat wat telt. Kampioen is kampioen.
      En als Max meerdere kampioenschappen zou pakken zitten daar vast enkele bij daarbij

      • + 0
      • 14 dec 2018 - 09:18
    • markos

      Posts: 338

      Argh.... moet zijn:
      ...zitten daar vast waarbij hij door zijn racecraft heeft gewonnen.

      • + 0
      • 14 dec 2018 - 09:19
  • Japiootje

    Posts: 325

    En Verstappen houdt rekening met Vettel ... en Hamilton.
    En Hamilton houdt rekening met Verstappen .. en Vettel.
    En Vettel houdt rekening met Verstappen .. en Hamilton.

    Pfft ... wordt een lange zit zo tot maart 2019.

    • + 0
    • 13 dec 2018 - 13:10
    • Clemenza houdt rekening met Verstappen, Vettel, Hamilton en Stroll

      • + 1
      • 13 dec 2018 - 13:15
    • Snork

      Posts: 10.716

      Ik denk dat degene die volgende jaar als eerste de finish haalt ook wint.

      • + 0
      • 13 dec 2018 - 13:32
    • Snork, dat kan nog wel eens tegenvallen. Vooral als je verstappen heet.

      Wordt zo terug getoeterd.

      iets met lijntjes hier en daar...

      Wat n inhaal actie was dat, hahah!

      • + 1
      • 13 dec 2018 - 13:50
    • Trelas

      Posts: 715

      En wat is nu jouw punt? ;-)

      • + 0
      • 14 dec 2018 - 09:08
  • beerkuh

    Posts: 2.188

    wordt een heel lange winterstop vrees ik!!

    • + 1
    • 13 dec 2018 - 13:14
    • MrD

      Posts: 194

      Valt wel mee, nog 66 dagen tot de eerste wintertest en nog 93 dagen tot de eerste race.

      • + 0
      • 13 dec 2018 - 13:19
    • BenPon

      Posts: 418

      Ff een tukkie doen en in maart wakker worden.

      • + 0
      • 13 dec 2018 - 13:26
    • Snork

      Posts: 10.716

      Ach, beetje FE kijken. En F1 2018 op de PS4 is ook leuk om zelf te doen. Heb net m'n nieuwe stuurtje en betere pedalen binnen :-) Kunnen de dames (vrouw en dochter) in de woonkamer kerstfilms kijken, zit ik in mijn kantoortje daarnaast te racen met de twee zonen.

      • + 2
      • 13 dec 2018 - 13:35
    • BenPon

      Posts: 418

      Nog een stoeltje over snork? Neem ik mijn zoon ook mee ?

      • + 0
      • 13 dec 2018 - 13:49
    • Snork

      Posts: 10.716

      We spelen het vanaf de bank met lekker lage zit. Stuurtje en pedalen zitten vast aan een wheelstand pro. Ideaal, neemt weinig plek in om stuur en pedalen daarna op te bergen, heb je niet zo'n enorme racestoel in je huis staan. Aanrader ;-)

      • + 1
      • 13 dec 2018 - 14:09
    • Zijn er hier mensen van plan om naar de tests in Barcelona te gaan?

      • + 0
      • 13 dec 2018 - 20:25
  • Volgens mij doet Vettel dat al sinds Verstappen met hem een flink gevecht had in Austin 2015

    • + 0
    • 13 dec 2018 - 13:17
  • En tot overmaat van ramp is the Torpedo ook nog eens back, die Vettel doet geen oog meer dicht man ;)

    • + 1
    • 13 dec 2018 - 13:29
    • precies, en Kvyat heeft seizoen 2018 gebruikt om eens goed na te denken en aan zichzelf te werken om beter terug te komen! En hij weet inmiddels waar het in het verleden fout ging. Hij nam volgens hem niet genoeg risico's bij de starts!
      Ik verwacht dan ook veel van die jongen..

      • + 2
      • 13 dec 2018 - 13:36
    • Snork

      Posts: 10.716

      BREAKING: Ferrari gaat een bumper achter de diffuser monteren.

      • + 0
      • 13 dec 2018 - 13:36
    • Ik denk dat ze een dikke vette zeemijn achterop die auto van Vettel knuppen.

      • + 0
      • 13 dec 2018 - 13:42
    • @Schwantz: Lol! Die loopt voor het seizoen begint mentaal gezien al op zn tandvlees :)
      Nu snap ik waarom ie Schumacher zo mist.
      Wil graag tips hebben hoe je torpedeert en toch WDC wordt.

      • + 0
      • 13 dec 2018 - 16:19
    • Lobster69

      Posts: 514

      Brabham-bt50. Dat is heel simpel hoor, goed mikken. Nu is goed kunnen mikken niet heel simpel voor vele personen. Maar eene MV kan dat dan weer wel. Dikke mik hoor.

      • + 0
      • 14 dec 2018 - 06:16

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.242
  • Podiums 46
  • Grand Prix 123
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar