user icon
user icon

Michael van der Mark onder de indruk van Hamilton op twee wielen

  • Gepubliceerd op 10 dec 2018 14:32
  • comments 9
  • Door: Niels Langenberg

Het is geen geheim dat Lewis Hamilton naast het autorijden ook van het motorrijden houdt en het blijkt dat hij ook op twee wielen aardig uit de voeten kan. Dat zegt Michael van der Mark, die onder de indruk is van de vijfvoudig wereldkampioen Formule 1. 

"Lewis had hiervoor al twee dagen getest en zijn team was een beetje bezorgd vanwege zijn snelheid. Hij was erg snel, maar had geen rijstijl. Hij had heel erg een schuine hoek, dus het initiatief kwam een beetje van zijn team dat hij tips moest krijgen van professionals."

"Tijdens de eerste dag was ik alleen maar aan het proberen om hem wat langzamer te laten gaan. Ik moest hem laten stoppen, aangezien hij totaal niet bang is en hij probeerde bochten net zo snel te namen als met zijn auto", zegt Van de Mark tegenover Motorsport. 

"Lewis is echt helemaal niet bang. Je ziet ook dat hij geen enkele twijfel heeft. Je ziet veel rijders die dat wel een beetje hebben, maar hij gaat er helemaal voor wanneer hij zich ertoe heeft gezet. Hij heeft pas vier dagen gereden en is maar zeven seconden langzamer dan wij. Daarmee is hij sneller dat meeste andere motorrijders."

Reacties (9)

Login om te reageren
  • masf1

    Posts: 7.046

    Nog een paar van zulke testen en Ocon heeft een plekje in 2019,snap er niks van dat dit mag van Mercedes.

    • + 0
    • 10 dec 2018 - 14:34
    • Hamilton kan je wel om een boodschap sturen op de motor hoor, die kan meer dan een behoorlijk potje sturen. Bovendien kan je beter (veel veiliger, medical centre en ambulance zijn standaard aanwezig) op een circuit racen, dan een "beetje" stevig doorrijden op de openbare weg waar de idioten van alle kanten kunnen komen ;)

      • + 1
      • 10 dec 2018 - 14:50
    • Ocon blijft lekker op de bank, tenzij Bottas het helemaal verprutst of Hamilton een gipspoot oploopt bij zijn escapades.

      • + 0
      • 10 dec 2018 - 15:18
    • @MasF1

      Misschien dat de test daarom meteen na het seizoen heeft plaatsgevonden. Zodat voldoende tijd was om te herstellen mocht het mis zijn gegaan.

      • + 0
      • 10 dec 2018 - 15:31
  • ach ja wat is 7 seconden nou? :p

    • + 0
    • 10 dec 2018 - 16:53
    • Box1986

      Posts: 1.662

      Niet veel als je een amateur bent. Zelfs zeer indrukwekkend.

      • + 0
      • 10 dec 2018 - 19:12
    • Dat zei Vd Mark ook al. Royalere denkt er kennelijk anders over, maar ik geef het je te doen om als amateur op een motor te stappen en dan maar 7 seconden langzamer te zijn dan de profrijders.

      • + 0
      • 10 dec 2018 - 21:06
  • F1-06

    Posts: 580

    Persoonlijk vind ik dit helemaal niet zo positief klinken. Ja, hij is snel en niet bang; maar volgens mij is een zekere mate van angst bittere noodzaak op de motor. Of althans, het zien en onderkennen van gevaar. Ik hoop in elk geval niet dat 'ie de Isle of Man TT gaat rijden bijvoorbeeld.
    En "geen rijstijl" vind ik ook niet positief klinken... Denk dat Hamilton zeer snel is over één rondje maar een race duurt veel langer dan dat natuurlijk.
    Maar hé, ik zal de eerste zijn om toe te geven dat Hamilton mij er gegarandeerd met één arm op z'n rug nog uit rijdt. Ik kom ook niet op het circuit, ik heb geen aanleg voor de racerij, laat mij maar lekker toeren.

    • + 0
    • 11 dec 2018 - 00:01
    • gp

      Posts: 4.116

      Een beetje negatief zijn om negatief te zijn. Waarom eigenlijk?

      • + 0
      • 11 dec 2018 - 11:42

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.292
  • Podiums 95
  • Grand Prix 118
  • Land GB
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, GB
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar