user icon


Vettel verwacht geen 'gezeik' met Leclerc in 2019

  • Gepubliceerd op 04 dec 2018 14:07
  • comments 23
  • Door: Niels Langenberg

Sebastian Vettel krijgt in 2019 met Charles Leclerc te maken met een nieuwe teamgenoot. De afgelopen jaren was Kimi Raikkonen nog zijn teamgenoot en het was algemeen bekend dat de twee een goede relatie met elkaar onderhielden. Er was weinig 'gezeik' tussen de twee en Vettel verwacht dat ook niet tussen hem en Leclerc. 

"Ik denk dat het niet echt uitmaakt wie je teamgenoot is, aangezien je altijd probeert te winnen en dat betekent dus ook dat je je teamgenoot probeert te verslaan. Dus ik denk niet dat dat verandert."

"Het is helder dat Charles anders is dan Kimi, dus we zullen zien hoe het gaat, maar ik denk dat hij een goede jongen is. Waar ik vooral van geniet is het wederzijdse respect dat ik en Kimi voor elkaar hebben gehad in de afgelopen jaren. Er was geen 'gezeik' tussen ons en dat maakte het makkelijker voor mij, voor hem en ik neem aan ook voor het team."

"Maar ik verwacht ook geen 'gezeik' met Charles. Ik denk dat hij echt een goede jongen is. Natuurlijk kent het team hem nu al een tijdje heel erg goed, aangezien hij in de Ferrari Drivers Academy heeft gezeten. Ik ben blij voor hem en we zullen zien hoe het uitpakt", aldus Vettel tegenover Crash. 


Reacties (23)

Login om te reageren
  • Benieuwd wanneer hij volgend seizoen gaat zeggen dat hij tegen 5 auto's aan het strijden is....

    • + 0
    • 4 dec 2018 - 14:13
    • Houwimmie

      Posts: 470

      ik ben vooral benieuwd welk vertaling van "gezeik" dat Vettel gebruikte in het originele interview..

      • + 1
      • 4 dec 2018 - 14:36
    • Naldor

      Posts: 706

      Denk je dat het voor of na dat Hamilton Ferrari en RB van valsspel beschuldigd gebeurd?

      • + 2
      • 4 dec 2018 - 14:53
    • Denk gewoon geen Bullshit en charlesje gaat gewoon braaf luisteren NALDOR :P

      • + 0
      • 4 dec 2018 - 15:48
    • 5 auto's Dutch? nu ineens wel vertrouwen in Honda en Red Bull?

      • + 2
      • 4 dec 2018 - 15:57
    • DUTCH is bekeerd! :p

      • + 3
      • 4 dec 2018 - 16:15
    • Wie zegt dat ik het heb over RB?

      • + 0
      • 4 dec 2018 - 16:38
    • Wij :P

      • + 2
      • 4 dec 2018 - 17:23
    • @ Royalere: Charles gaat er gewoon voor. Dat mag hij ook, daar is Ferrari wel duidelijk over. Je contracteert niet een groot talent voor 4 jaar om hem vervolgens niet te laten racen.

      • + 0
      • 4 dec 2018 - 22:56
  • Wat een geweldig F1-jaar gaan we tegemoet. Op papier dan. Ook dit verhaal (Vet, Lec) gaat heel interessant worden om te volgen.

    • + 1
    • 4 dec 2018 - 14:15
  • Numnum

    Posts: 1.749

    Ik ben niet gelovig, maar ik zou bijna willen bidden dat Leclerc die Vettel tot snot rijdt.

    • + 1
    • 4 dec 2018 - 14:55
    • Waarom?

      • + 1
      • 4 dec 2018 - 17:51
    • Nou?

      • + 1
      • 4 dec 2018 - 20:17
    • Numnum

      Posts: 1.749

      Op zijn zachtst gezegd vind ik Vettel maar een l*l met vingers.
      Geen idee waarom, hij staat me gewoon niet aan.
      Dit gevoel werd versterkt na zijn gemekker in seizoen 2017.

      • + 0
      • 5 dec 2018 - 10:08
    • Numnum

      Posts: 1.749

      Snappie?

      • + 0
      • 6 dec 2018 - 23:31
  • Leclerc mag van Ferrari, maar hij moet nog niet dat eerste jaar. Geweldige positie natuurlijk. Haalt ie het niet dat eerste jaar tegen Vettel dan is er niks aan de hand (zolang het verschil niet te groot is), haalt ie het wel, dan is meteen de man.

    • + 0
    • 4 dec 2018 - 15:09
    • Als Leclerc Vettel verslaat (wat ik niet verwacht), dan is Vettel pleitte bij Ferrari na volgend seizoen. En misschien kapt hij dan wel helemaal met de F1 om van zijn gezin te gaan genieten.

      • + 0
      • 4 dec 2018 - 15:45
    • DBGates

      Posts: 1.978

      Dat geloof ik niet schwantz, wanneer dat gebeurd is Vettel geknakt door een rookie en zal hij revenche willen
      Maakt hem alleen maar beter

      • + 0
      • 4 dec 2018 - 19:59
  • uit de persconferentie van de donderdag in/voor Abu Dhabi?

    • + 0
    • 4 dec 2018 - 15:56
  • ik verwacht juist wel veel gezeik maar dan op het veld dan. leclerc is geen raikkonnen dat heeft vettel goed gezien. raikonnen is een gewillig hulpje van vettel maar leclerc zal daar echt niet aan meedoen. leclerc moet juist vettel zo snel mogelijk proberen te verslaan dan is hij verzekerd van een langer verblijf bij ferrari. zo niet dan is de hype snel weer over voor leclerc. eerlijk gezegd verwacht ik wel dat leclerc vettel gaat verslaan volgend jaar al. vettel is niet meer de vettel van 10 jaar geleden, en nu zijn hulpje weg is krijgt hij nog meer stress.

    • + 1
    • 4 dec 2018 - 16:23
    • Waarom is Vettel niet meer de Vettel van 10 jaar geleden? Dat is hij juist wel. Ook toen was hij bloedsnel maar maakte hij ook onnodige fouten. Het verschil met toen (neem seizoen 2010) is dat zijn concurrenten óók veel fouten maakten. In 2011 & 2013 was de Red Bull niet te kloppen.

      • + 0
      • 4 dec 2018 - 16:45
    • toen maakte hij niet zoveel fouten als nu hoor. de fouten die hij nu maakt is heel knullig dat verwacht je niet van een 4 voudig kampioen. o.k. hij is snel maar dat is leclerc, verstappen, en hamilton ook. in dezelfde auto zal vettel heel moeilijk krijgen.

      • + 0
      • 4 dec 2018 - 17:13
  • F1jos

    Posts: 698

    Het is nu al gezeik bij Ferrari’s :

    Het rommelt intern bij Ferrari. De Italiaanse sportkrant La Gazzetta dello Sport meldt de machtsstrijd tussen teambaas Maurizio Arrivabene en technisch directeur Mattia Binotto op een kookpunt is beland. “De relatie tussen Arrivanebe en Binotto heeft een historisch dieptepunt bereikt, de twee praten...

    • + 0
    • 5 dec 2018 - 08:44

Gerelateerd nieuws



SG Grand Prix van Singapore

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

SG Grand Prix van Singapore

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's


Test kalender

Circuit de Catalunya - Test

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Maakt de FIA de Formule 1 kapot door voor alles regels en straffen te bedenken?


WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 1.296
  • Podiums 51
  • Grand Prix 95
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 3 jul 1987 (32)
  • Geb. plaats Heppenheim, Duitsland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel


Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar