user icon

Ricciardo kon zich met Verstappen geen slechte dag veroorloven

  • Gepubliceerd op 30 nov 2018 14:16
  • comments 19
  • Door: Niels Langenberg

Daniel Ricciardo heeft zich uitgesproken over zijn relatie met zijn teamgenoot van de afgelopen jaren, Max Verstappen. De twee hebben 58 races gereden met elkaar en volgens Ricciardo kun je je met de Nederlander als teamgenoot geen slechte dag veroorloven. 

"Max was één van mijn eerste teamgenoten waarbij je het je niet kon veroorloven om een slechte dag te hebben. Ik moet Sebastian Vettel echter ook credits geven, aangezien ook hij erg goed was", aldus Ricciardo tegenover Sky Sports.

"Ik denk dat Max en ik altijd erg dichtbij elkaar liggen en je weet dat wanneer je niet op je best bent, dat je er dan hard af gaat. In het verleden kon je daar af en toe mee wegkomen, maar niet bij Max. Je moet altijd op je best zijn en ik denk dat onze rivaliteit er zeker voor heeft gezorgd dat we het beste in elkaar naar boven hebben kunnen brengen."

De twee hebben weinig aanvaringen met elkaar gehad. "De rivaliteit is er, dus het is knap dat we zo goed met elkaar om hebben kunnen gaan. Ik heb het idee dat andere rijders die zo dichtbij elkaar liggen, dat die vaker aanvaringen hebben. Twee keer in drie jaar is mijn inziens niet slecht."

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Hongarije 2017 en Baku waren de enige aanvaringen?

    • + 0
    • 30 nov 2018 - 14:22
    • Ja en ik vond dat nog relatief weinig in 58 races , als je naar ocon en perez kijkt bijvoorbeeld die hebben veel vaker in de clinch gelegen

      • + 0
      • 30 nov 2018 - 16:28
    • Chimo

      Posts: 98

      @M@xiumum,
      Denk dat je beter kan kijken naar het aantal races die ze beiden ook daadwerkelijk hebben uitgereden. De mannen hebben zoveel pech gehad....

      • + 0
      • 30 nov 2018 - 17:03
    • De enkele keren dat Ricciardo beter kwalificeerde was Verstappen er meestal na de 1e ronde al voorbij en had Ricciardo niet de snelheid om terug aan te vallen. Afgelopen race had een uitzondering kunnen zijn met Ricciardo op veel nieuwere banden, maar ook dat was niet genoeg voor Ricciardo om de overhand te krijgen.

      Volgens mij hebben Ricciardo en Verstappen bijna evenveel gevechten gehad in 2015, waar Verstappen nog in de Toro Rosso reed, als in de overige 3 jaar bij elkaar.

      Baku was een zeldzame uitzondering die slechts zo lang doorging vanwege het enorme voordeel van de slipstream. Toen Verstappen die slipstream eenmaal gebroken had kon Ricciardo alleen nog maar aanhaken nadat Verstappen klem zat achter Hamilton. Dat Ricciardo toen enorm veel risico nam kan je hem eigenlijk niet kwalijk nemen.

      Een andere uitzondering was Maleisië 2016, maar hier werd Ricciardo enorm geholpen door de omstandigheden (ofwel dwaze actie van Vettel bij de start).

      Verder staat me alleen nog Brazilië 2016 en China 2017 bij. Waar Verstappen op een natte baan veel sneller was en Ricciardo passeerde.

      Overigens is het niet alleen bij Red Bull waar weinig gevechten zijn geweest. Ik heb ook niet veel gevechten gezien tussen Raikkonen en Vettel, of tussen Hamilton en Bottas.

      • + 2
      • 30 nov 2018 - 18:35
  • Dat is logisch he.

    • + 0
    • 30 nov 2018 - 14:23
  • William-E

    Posts: 391

    En dat is dan ook de reden dat hij nu naar Renault gaat. Hij is inmiddels 29 en weet dat hij niet voor een top team gaat rijden. Nu lekker een paar miljoen harken en af en toe een slechte dag hebben. (lees met een knipoog)

    • + 2
    • 30 nov 2018 - 14:24
  • Het was allang bekend dat RIC enorme druk voelde. De stress heeft hem uiteindelijk wel parten gespeeld, ook als lachte hij het meestal wel weg.

    • + 0
    • 30 nov 2018 - 14:25
  • phoenikx

    Posts: 107

    En zie hier de reden waarom ik deze jongen zo leuk vind. Hij is gewoon eerlijk.

    • + 2
    • 30 nov 2018 - 14:26
    • Zei Max ook, maar dat zij ze voor het gemak maar even vergeten..

      "Als ik kijk hoe competitief we allebei zijn, verbaast het me wel dat we het zo goed met elkaar kunnen vinden. Normaal botsen mensen zoals ons juist veel. We zijn ook maar twee keer tijdens een race tegen elkaar gereden, dat is geen slechte score in drie jaar."
      "Verstappen roemt vooral de openheid van Ricciardo. "Ik heb in mijn loopbaan nooit een teamgenoot gehad die zo eerlijk tegen me was. Daniel is erg open. We hebben allebei veel respect voor elkaar en we zeggen het altijd eerlijk als iemand iets beter doet."

      • + 3
      • 30 nov 2018 - 17:04
    • zij = zijn.

      • + 1
      • 30 nov 2018 - 17:06
  • als ze de snelste wagen(over het algemeen) hadden gehad hadden ze elkaar echt het licht in de ogen niet gegund hoor. Verstappen is de laatste 2 seizoenen ook gewoon veel sterker in de kwali en in de race. Ik hoop dat die Gasly een beetje mee kan maar ik vrees van niet. Ik schat Ric veel hoger in en daar maakt hij al bijna gehakt van.

    • + 0
    • 30 nov 2018 - 14:32
    • Als Gasly niet oppast krijgt hij het volgend seizoen nog aan zijn Hartley...

      • + 4
      • 30 nov 2018 - 14:35
    • Fretznet

      Posts: 266

      Zoals Villeneuve zei over Kvyat: "He was just a replacement driver anyway"

      • + 0
      • 30 nov 2018 - 14:47
    • De plaatsen waar ze om streden waren niet van belang, zodat het nooit een echte titelstrijd is geweest en nu vertrekt hij al weer. Jammer want Gasly kan het niveau niet aantikken en zal moeite hebben om het seizoen vol te maken.

      • + 1
      • 30 nov 2018 - 17:38
  • granadees

    Posts: 21

    mooie reactie van Ricciardo ik hoop dat hij met Renault snel in de top komt te staan!

    • + 0
    • 30 nov 2018 - 14:34
  • markos

    Posts: 339

    Hij kon zich geen Misstappen veroorloven.

    • + 0
    • 30 nov 2018 - 15:44
  • Mooie woorden van Ricciardo!

    • + 0
    • 30 nov 2018 - 16:18
  • Toch blijft het een leuke vent, alleen moet hij wel zijn schoenen aan houden!

    • + 1
    • 30 nov 2018 - 17:37
    • Kgundi

      Posts: 581

      ...en er niet naast gaan lopen met zijn opmerking:"Ik denk dat Max en ik altijd erg dicht bij elkaar liggen". Ja, in het motorhome.
      Als je in training en zeker in de race vrijwel constant enkele tienden per ronde tekort komt praat je toch echt over een niveauverschil.

      • + 0
      • 30 nov 2018 - 19:15

MC Grand Prix van Monaco

Lokale tijd 

  • Donderdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

MC Grand Prix van Monaco

Lokale tijd 

  • Donderdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Donderdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit