user icon
user icon

Jenson Button voegt zich bij presentatieteam Sky Sports in 2019

  • Gepubliceerd op 25 nov 2018 13:47
  • comments 14
  • Door: Bjorn Smit

Jenson Button keert in 2019 terug in de paddock van de Formule 1. De wereldkampioen van 2009 neemt niet plaats achter het stuur van een bolide, maar komt het presentatieteam van Sky Sports versterken.

Could Max Verstappen win the final race of the season? 7x your bet!

Button reed tussen 2000 en 2016 zeventien seizoenen in de Formule 1 namens Williams, Benetton, Renault, BAR, Honda, Brawn en McLaren. In 2009 pakte hij met Brawn GP dus de wereldtitel. In 2017 keert Button eenmalig terug tijdens de Grand Prix van Monaco als invaller voor Fernando Alonso. Tijdens de afgelopen Britse Grand Prix was Button al namens Sky Sports aanwezig, terwijl hij de rest van het jaar besteedde met racen in het WEC en het Japanse Super GT.

Bij Sky Sports krijgt Button een flink aantal ervaren krachten als collega's. Martin Brundle, Damon Hill, Paul di Resta, Anthony Davidson, Johnny Herbert en Nico Rosberg hebben ook allen veel ervaring op het circuit als Formule 1-coureur.

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Nice

    • + 0
    • 25 nov 2018 - 13:51
  • Dat is leuk nieuws! Ziggo zou echt een voorbeeld moeten nemen aan hoe Sky de F1 rapporteert. Wat een enorm verschil.

    • + 2
    • 25 nov 2018 - 14:04
    • Ziggo heeft Tom Coronel hoor....

      • + 0
      • 25 nov 2018 - 14:07
    • en Kamphues............

      • + 0
      • 25 nov 2018 - 14:11
    • En nog wat van die onbenullen

      • + 1
      • 25 nov 2018 - 16:25
    • Buurman

      Posts: 1.107

      Iets met budget. Verder ben ik het er uiteraard wel mee eens.

      • + 0
      • 25 nov 2018 - 17:28
    • RenzoH

      Posts: 194

      Zal Ziggo direct of indirect niet lekker veel centjes vangen waarmee ze het budget zouden kunnen verhogen? Of zal het tegenvallen?

      • + 0
      • 25 nov 2018 - 17:30
    • VestAan

      Posts: 218

      Channel4 heeft anders ook dit laatste jaar laten zien dat je kwalitatief en onpartijdig verslag kan brengen van F1. Jammer dat ze er mee stoppen. Veel inwoners van het VK gaan F1 compleet missen dankzij de betaalmuur, want ik zie de Engelsen nog niet zo snel hun schotel draaien naar het Duids/Luxemburgse RTL.

      • + 0
      • 25 nov 2018 - 20:01
    • Axel

      Posts: 2.158

      Ziggo heeft het budget niet om voormalige F1 wereldkampioenen in te huren voor het commentaar.

      • + 0
      • 25 nov 2018 - 20:24
    • Top! Blij met Button erbij. Verstand van zaken en veel humor.
      Niveauverschil is inderdaad groot. Budget verschil ook. Wie klein is moet slim zijn denk ik dan...

      • + 0
      • 25 nov 2018 - 22:14
    • Fireblade

      Posts: 945

      Ja goed idee, met Gijs van Lennep, Huub Rothengatter, Jan Lammers, Jos Verstappen en Robert Doornbos. En om dat te betalen, laten ze alle kijkers betalen. Oh nee, dat willen de kijkers niet en genoemde “presentatoren” zijn allemaal Fanboys van Max en in Nederland is het niet toegestaan om positief te praten over een lamdgenoot.
      Jammer, ik vond het net zo’n goed idee.

      • + 0
      • 26 nov 2018 - 21:19
  • Nico geen succes , Hill wel aardig, Coulthard zo ,zo. Zit eigenlijk niet zo te wachten op weer een oud coureur, alleen Brundle is een dikke voldoende... Maar ok, je moet iemand eerst een kans geven, maar Button??? Mm, ik kwee niet hoor

    • + 0
    • 25 nov 2018 - 17:34
  • meister

    Posts: 2.423

    Ze hebben het geprobeerd een duo verslaggeving maar liep waarschijnlijk stuk op het ego van Olaf of Olav Mol dan wel Moll.

    Dit zijn altijd nog minder spelfoutjes dan de versprekingen en niet gezien of verkeerd gezien fouten, RIC pitstop niet gezien waar Max was bij de start.

    • + 0
    • 25 nov 2018 - 17:39
  • Mr.Rofl

    Posts: 391

    Button was wel hilarisch zijn laatste race (Abu Dahbi) toen hij teds notebook kaapte.

    • + 0
    • 25 nov 2018 - 18:58

GB F1 70th Anniversary Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

GB F1 70th Anniversary Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie maakt het meeste kans op het wereldkampioenschap?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 132
  • Podiums 0
  • Grand Prix 78
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar