user icon

Jenson Button voegt zich bij presentatieteam Sky Sports in 2019

  • Gepubliceerd op 25 nov 2018 13:47
  • comments 14
  • Door: Bjorn Smit

Jenson Button keert in 2019 terug in de paddock van de Formule 1. De wereldkampioen van 2009 neemt niet plaats achter het stuur van een bolide, maar komt het presentatieteam van Sky Sports versterken.

Could Max Verstappen win the final race of the season? 7x your bet!

Button reed tussen 2000 en 2016 zeventien seizoenen in de Formule 1 namens Williams, Benetton, Renault, BAR, Honda, Brawn en McLaren. In 2009 pakte hij met Brawn GP dus de wereldtitel. In 2017 keert Button eenmalig terug tijdens de Grand Prix van Monaco als invaller voor Fernando Alonso. Tijdens de afgelopen Britse Grand Prix was Button al namens Sky Sports aanwezig, terwijl hij de rest van het jaar besteedde met racen in het WEC en het Japanse Super GT.

Bij Sky Sports krijgt Button een flink aantal ervaren krachten als collega's. Martin Brundle, Damon Hill, Paul di Resta, Anthony Davidson, Johnny Herbert en Nico Rosberg hebben ook allen veel ervaring op het circuit als Formule 1-coureur.

Dat is leuk nieuws! Ziggo zou echt een voorbeeld moeten nemen aan hoe Sky de F1 rapporteert. Wat een enorm verschil.

  • 2
  • 25 nov 2018 - 14:04

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Nice

    • + 0
    • 25 nov 2018 - 13:51
  • Dat is leuk nieuws! Ziggo zou echt een voorbeeld moeten nemen aan hoe Sky de F1 rapporteert. Wat een enorm verschil.

    • + 2
    • 25 nov 2018 - 14:04
    • Ziggo heeft Tom Coronel hoor....

      • + 0
      • 25 nov 2018 - 14:07
    • en Kamphues............

      • + 0
      • 25 nov 2018 - 14:11
    • En nog wat van die onbenullen

      • + 1
      • 25 nov 2018 - 16:25
    • Buurman

      Posts: 1.671

      Iets met budget. Verder ben ik het er uiteraard wel mee eens.

      • + 0
      • 25 nov 2018 - 17:28
    • RenzoH

      Posts: 260

      Zal Ziggo direct of indirect niet lekker veel centjes vangen waarmee ze het budget zouden kunnen verhogen? Of zal het tegenvallen?

      • + 0
      • 25 nov 2018 - 17:30
    • VestAan

      Posts: 344

      Channel4 heeft anders ook dit laatste jaar laten zien dat je kwalitatief en onpartijdig verslag kan brengen van F1. Jammer dat ze er mee stoppen. Veel inwoners van het VK gaan F1 compleet missen dankzij de betaalmuur, want ik zie de Engelsen nog niet zo snel hun schotel draaien naar het Duids/Luxemburgse RTL.

      • + 0
      • 25 nov 2018 - 20:01
    • Axel

      Posts: 2.283

      Ziggo heeft het budget niet om voormalige F1 wereldkampioenen in te huren voor het commentaar.

      • + 0
      • 25 nov 2018 - 20:24
    • Top! Blij met Button erbij. Verstand van zaken en veel humor.
      Niveauverschil is inderdaad groot. Budget verschil ook. Wie klein is moet slim zijn denk ik dan...

      • + 0
      • 25 nov 2018 - 22:14
    • Ja goed idee, met Gijs van Lennep, Huub Rothengatter, Jan Lammers, Jos Verstappen en Robert Doornbos. En om dat te betalen, laten ze alle kijkers betalen. Oh nee, dat willen de kijkers niet en genoemde “presentatoren” zijn allemaal Fanboys van Max en in Nederland is het niet toegestaan om positief te praten over een lamdgenoot.
      Jammer, ik vond het net zo’n goed idee.

      • + 0
      • 26 nov 2018 - 21:19
  • Nico geen succes , Hill wel aardig, Coulthard zo ,zo. Zit eigenlijk niet zo te wachten op weer een oud coureur, alleen Brundle is een dikke voldoende... Maar ok, je moet iemand eerst een kans geven, maar Button??? Mm, ik kwee niet hoor

    • + 0
    • 25 nov 2018 - 17:34
  • meister

    Posts: 3.079

    Ze hebben het geprobeerd een duo verslaggeving maar liep waarschijnlijk stuk op het ego van Olaf of Olav Mol dan wel Moll.

    Dit zijn altijd nog minder spelfoutjes dan de versprekingen en niet gezien of verkeerd gezien fouten, RIC pitstop niet gezien waar Max was bij de start.

    • + 0
    • 25 nov 2018 - 17:39
  • Mr.Rofl

    Posts: 622

    Button was wel hilarisch zijn laatste race (Abu Dahbi) toen hij teds notebook kaapte.

    • + 0
    • 25 nov 2018 - 18:58

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2022

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welk team gaat verrassen in het 2022-seizoen?

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 256
  • Podiums 1
  • Grand Prix 113
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (41)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
18 - 20 maa
Bahrein
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië
8 - 10 apr
Australië
22 - 24 apr
Italië
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika
20 - 22 mei
Spanje
27 - 29 mei
Monaco
10 - 12 jun
Azerbeidzjan
17 - 19 jun
Canada
1 - 3 jul
Groot Brittannië
8 - 10 jul
Oostenrijk
22 - 24 jul
Frankrijk
29 - 31 jul
Hongarije
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix & Circuit
18 - 20 maa
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
8 - 10 apr
Australië Albert Park
22 - 24 apr
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
20 - 22 mei
27 - 29 mei
Monaco Monte Carlo
10 - 12 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
17 - 19 jun
1 - 3 jul
Groot Brittannië Silverstone
8 - 10 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
22 - 24 jul
Frankrijk Paul Ricard
29 - 31 jul
Hongarije Hungaroring
Bekijk volledige kalender
show sidebar