user icon
user icon

Bottas: "Een kans om Lewis te verslaan, maar hij deed het beter"

  • Gepubliceerd op 24 nov 2018 15:48
  • comments 12
  • Door: Bjorn Smit

Vorig jaar pakte Valtteri Bottas de pole position in Abu Dhabi, waarna hij de race ook winnend afsloot. Dit jaar kwam de Mercedes-coureur in ieder geval niet tot die eerste prestatie, want Lewis Hamilton troefde hem af voor de pole.

Could Max Verstappen win the final race of the season? 7x your bet!

Bottas had gehoopt om zijn prestatie van 2017 te evenaren, maar zo ver kwam het dus niet. Dat vond de Fin vanzelfsprekend erg jammer. “Natuurlijk ging ik voor de pole. Vorig jaar had ik een goed resultaat hier en dat kon ik nu niet herhalen. Persoonlijk was P2 niet wat ik verwachtte, maar als team hebben we laten zien dat we nog steeds op een hoog niveau kunnen presteren, ondanks dat we de constructeurstitel al binnen hebben. Posities 1 en 2 voor de laatste race zijn prima.”

Bottas gaf ruim een tiende toe op Hamilton en zelf had hij het gevoel dat Hamilton verslagen kon worden. Volgens de Fin ging het mis in bochten 17 en 18. “Ik denk dat ik wat tijd verloor in bocht 17 en 18. Het is lastig om die bochten perfect te nemen, maar Lewis deed het gewoon erg goed. Het was lastig om die tijd te verslaan. Er was een kans, maar in de laatste ronde deed hij het beter.”

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Nou, benieuwd naar de berg shit die de fans nu weer over hem gaan storten hier op het forum.

    • + 0
    • 24 nov 2018 - 15:53
    • Naldor

      Posts: 729

      Is ook niet meer dan terecht. De beste auto over het hele seizoen genomen. En nog met moeite 4e worden in het kampioenschap.

      Bottas is gewoon niet goed genoeg voor het Mercedes stoeltje. Toto had net als RB en Ferrari ballen moeten tonen en Ocon er in moeten zetten voor 2019

      • + 3
      • 24 nov 2018 - 16:00
    • Bottas is één van de weinigen die gewoon zegt dat zijn teamgenoot beter was, i.p.v. excuses the maken van 'problemen met balans en verkeerde timing en verkeer'. etc.
      Dus geen reden om Bottas aan te vallen.

      • + 3
      • 24 nov 2018 - 16:12
    • Ferrari? Laat mij niet lachen man.....Heb je de lineup van de afgelopen 20 jaar gezien? Nee zeker.

      • + 1
      • 24 nov 2018 - 16:38
    • Gewoon een aardig rondje van Bottas hoor. Mag ook gezegd worden. Maar ook ik blijf erbij: Hij komt te kort voor een topwagen.

      • + 0
      • 24 nov 2018 - 16:44
    • Bottas is een subtopper, die zijn directe race-duels 9 van de 10 keer verliest in die machtige Mercedes.

      • + 0
      • 24 nov 2018 - 16:53
    • Naldor

      Posts: 729

      Ik heb het toch ook over 2019 dutchie, niet over het verleden :-)

      • + 0
      • 24 nov 2018 - 17:17
    • Tsja naast Hamilton blinkt Bottas niet echt uit, maar Vettel heeft inmiddels ook maar 50 punten meer dan Raikkonen en Raikkonen was min of meer gelijkwaardig aan Massa.

      Bottas heeft Massa echter consequent zoekgereden over de 3 seizonen dat ze samen reden bij Williams en had relatief bijna twee keer zoveel punten voor op Massa dan Vettel op Raikkonen.

      Sowieso is Bottas dus relatief beter dan Raikkonen, maar ik moet nog maar zien dat Vettel hem zou verslaan.

      • + 0
      • 24 nov 2018 - 21:08
    • Vettel heeft "maar" 50 punten meer dan Raikkonen omdat hij onnoemelijk veel punten heeft weggegooid dit seizoen. Verder heeft Vettel Raikkonen weer volledig weggereden op snelheid. Zonder fouten had Vettel minstens 50 punten meer moeten hebben en zag het er heel anders uit voor Raikkonen. Of net hetzelfde dan de voorgaande jaren natuurlijk.

      • + 1
      • 24 nov 2018 - 23:19
    • @RUNNINGUPTHATHILL Ja vettel maakt onnoemelijk veel fouten. Kun je net doen alsof dat niets uitmaakt, maar dat is nou precies het probleem met Vettel. Het is iets wat hij consequent elk seizoen weer doet.

      • + 0
      • 25 nov 2018 - 12:29
  • Die Hamilton met een bijna kapotte motor, of hadden ze nog een leuk gebruikt torretje in het magazijn???

    • + 0
    • 24 nov 2018 - 17:37
    • Nee, is dezelfde motor, maar met geheel nieuw inlaattraject.

      • + 0
      • 24 nov 2018 - 18:18

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 1.322
  • Podiums 50
  • Grand Prix 119
  • Land FI
  • Geb. datum 28 aug 1989 (31)
  • Geb. plaats Nastola, FI
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar