user icon
user icon

Brown: "Alonso mag onze bolide in 2019 ook testen"

  • Gepubliceerd op 24 nov 2018 11:34
  • comments 19
  • Door: Bjorn Smit

Fernando Alonso zal in 2019 geen races in de Formule 1 rijden, maar hij mag wel de nieuwe McLaren-bolide uitproberen als hij dat wil. Dat zegt McLaren-teambaas Zak Brown.

Could Max Verstappen win the final race of the season? 7x your bet!

Alonso rijdt dit weekend (voorlopig) zijn laatste race in de Formule 1 bij McLaren. Hij sluit daar een lastige periode van vier matige seizoenen af. Op de bolide van de Spanjaard staan de woorden 'Hasta luego', wat zoveel betekent als 'Tot later'. Brown wil in ieder geval nog geen afscheid nemen van Alonso, die de nieuwe auto mag testen als hij wil. "Ik zou het niet uitsluiten. Als Fernando onze auto wil testen, dan staan wij open om zijn feedback te ontvangen. Hij hoeft ons alleen maar te bellen."

Alonso bevestigt dat Brown wil dat hij bij McLaren betrokken blijft. "Zak wil dat ik bij het team betrokken blijf. Ik moet kijken naar mijn beschikbaarheid en het verlangen. Als ik McLaren en Carlos Sainz kan helpen en de omstandigheden mij interesseren, dan doe ik het. Als dat niet zo is, wil ik thuis uitrusten. Ik wil vrij zijn om te kiezen wat ik wil doen, zonder kalender die zo strikt is dat ik al weet wat ik van januari tot en met december ga doen."

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Djeezes!! Die adoratie krijgt enge vormen daar!!

    • + 5
    • 24 nov 2018 - 11:34
    • JV fan

      Posts: 2.039

      Hoezo ? Bij mclaren zijn ze gewoon gek op alonso, net als bij toyota...

      • + 0
      • 24 nov 2018 - 11:39
    • z0mer

      Posts: 2.077

      Ja stel je voor dat je gebruikmaakt van een coureur met 17 jaar ervaring en die het nieuwe chassis kan vergelijken met het oude. Die mensen bij McLaren zijn echt knettergek als ze dat doen.

      • + 2
      • 24 nov 2018 - 11:40
    • Ja dat zou echt dom zijn

      • + 0
      • 24 nov 2018 - 11:41
    • Oké, snap ik ergens wel maar ik zou je huidige coureurs zoveel mogelijk tijd geven in die bolide. Het zijn zij die het moeten gaan doen in 2019.

      • + 2
      • 24 nov 2018 - 11:42
    • Ze maken er bij McLaren wel een enorme soap/circus van. De concentratie is daar ver te zoeken.
      Belooft nog niet veel goeds voor de wagen van 2019.

      • + 2
      • 24 nov 2018 - 12:08
    • Niet voor het een of ander, maar ik vraag me toch iets af, om die nieuwe wagen van McLaren te mogen testen moet Alonso toch officieel test coureur zijn ?
      Bij mijn weten is hij dat niet , of vergis ik me ?

      • + 1
      • 24 nov 2018 - 13:52
  • Mclaren had beter "hasta la vista" op Alonso's auto knnen zetten.

    • + 0
    • 24 nov 2018 - 11:35
    • Uhh wat is t verschil 😂😂

      • + 0
      • 24 nov 2018 - 11:41
    • Alonso mompelde wat, klonk als, i will be back....

      • + 1
      • 24 nov 2018 - 12:20
  • ... "als ik McLaren en Carlos Sainz kan helpen", Norris niet dus? ... het is dus duidelijk dat Carlos bij McLaren is geraakt op wens van Alonso. Vandoorne zat daar in een echte slangenkuil, waar hij niet kon en mocht vooruitgang boeken. Of zoals Magnussen het eerder in een interview zei: "... they made him look worse ..."

    Net nog een artikel gelezen over Alonso. In zijn tijd bij McLaren samen met Hamilton, eiste hij op een gegeven moment bij Ron Dennis en Whitmarsh dat er minder brandstof in de wagen van Hamilton zou gedaan worden, zodat hij tijdens de race zou stilvallen, of hij zou spygate opbaar maken. Whitmarsh is toen zelf naar de FIA gestapt.

    Dàt is wie Alonso is. En vermoedelijk heeft Brown iets (of veel) minder ruggengraat dan Dennis.

    • + 6
    • 24 nov 2018 - 11:47
    • Carlos rijdt al wat langer dus denk dat hij meer ervaring heeft met feedback en afstellen.

      • + 0
      • 24 nov 2018 - 12:03
    • @Zambiorix: Alonso is inderdaad een naar mannetje die alles doet om er zelf beter uit te zien. Ik denk dat Stoffel daar ook wel een boekje over open kan doen. Neemt niet weg dat het een verrekte snelle coureur is en zijn input en feedback dadelijk goed te gebruiken is. Carlos is daar namelijk niet zo sterk in en Norris is een rookie

      • + 2
      • 24 nov 2018 - 12:34
  • Ervaring, lijkt me logische dat je een lijntje wil houden zolang dat relevant is. Als Alonso er eenmaal een jaar uit is zullen ze hem niet meer bellen..

    • + 1
    • 24 nov 2018 - 12:16
  • Brendon1

    Posts: 23

    Zijn feedback heeft dit seizoen ook niet veel gebracht.

    • + 4
    • 24 nov 2018 - 13:21
  • “Hasta luego” Google translate maakt er “doei” van misschien wel een betere vertaling😂😂

    • + 1
    • 24 nov 2018 - 13:37
    • Adios! Tot nooit meer ziens. Zoiets?

      • + 0
      • 24 nov 2018 - 17:50
  • Een hele enge beweging van "vrienden" daar bij McLaren. Dat wordt echt niets meer daar. Daar zitten echt de verkeerde mensen in de top.

    • + 0
    • 24 nov 2018 - 21:29
  • zorba

    Posts: 1.454

    Die gasten zitten in de verkeerde sport blijkbaar, mclaren hoort thuis in de categorie idioten,in een jaar hebben ze van een slechte auto een hele slechte auto gemaakt,dus zou ik als baas het hele zooitje ontslaan

    • + 0
    • 25 nov 2018 - 06:50

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.162
  • Podiums 42
  • Grand Prix 119
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar