Michael Schumacher maakt zich zorgen over snelheid Mercedes
- Gepubliceerd op 13 feb 2011 16:23
-
41
- Door: Robin Smeets
"We weten waar we ongeveer staan", begon Schumacher. "Ja, we zijn een beetje bezorgd maar aan de andere kant weten we wat we moeten doen en hebben we onszelf duidelijke doelen gesteld. Voor het team is het erg belangrijk om steeds beter te worden en hogerop te geraken. Het zal moeilijk worden om meteen vanaf het begin aan de kop mee te strijden, maar pas in de eerste race zien we waar we precies staan."
Trending nieuws
-
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Mercedes
- Basis Brackley, Duitsland
- Michael Schumacher 3
- Nico Rosberg 4
- Nico Rosberg 6
- Michael Schumacher 7
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 9
- Lewis Hamilton 10
- Andrea Kimi Antonelli 12
- Lewis Hamilton 44
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
636.174 reacties op Mercedes
59 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Mercedes

Reacties (41)
Login om te reagerenPosts: 2.852
is dit nou een spelletje of begint hij zich al in te dekken? Ik ben een groot fan van de man, maar met smoesjes hoeft hij dit seizoen niet meer aan te komen.
Posts: 12.432
Nou, er zijn fans die het al hebben over wanneer 2011 niet lukt dan maar 2012...
Posts: 562
Dat zijn geen smoesjes. Hier kwam hij vorig jaar ook mee. Hij is de ENIGE coureur die écht zegt waar het op staat óf de auto al zo snel kan inschatten. Vorig jaar deed hij dat ook en toen zei iedereen dat het smoesjes waren / het een spel was. Later is hij zelfs door Mercedes teruggefloten en zei ie opeens dat de auto wel goed genoeg was. We weten allemaal hoe dat is afgelopen...
Posts: 11.414
De enige coureur die echt zegt waar het op staat of degene die zich steeds bij voorbaat al indekt?
Posts: 3.471
Hij is dus echt niet de enige daarin... Het is God niet!!! Hij dekt zich gewoon in, zoals ie vorig seizoen ook alsmaar deed!
Posts: 373
[Realistisch zijn], is hetzelfde als het bedenken van een smoesje?
Posts: 9.505
Indekken of gewoon realistisch zijn. Dat is een groot verschil jongens.
Posts: 15
Op f1fanatic.co.uk is hetzelfde artikele ook te lezen !
Posts: 12.432
Tja, je weet waar je staat maar niet waar de concurrentie staat, dat is natuurlijk het probleem. Maar daar hebben ze allemaal last van. Beetje indekken dit vehaal.
Posts: 336
Ik denk dat ze de concurrentie proberen te misleiden.
En daarom ook dit soort berichten de wereld in brengen.
Want hij heeft wel een super tijd neer gezet, alleen vandaag is Barrichello al flink wat sneller
Posts: 9.176
Die laatste zin van je slaat nergens op. Hoe noemen ze dat ook al weer; contradictie ;-)
Posts: 975
Niet zo gek als reb bull vorig seizoen soms meer dan 1 sec sneller was, om 1 sec in te halen binnen 1 seizoen is niet erg makkelijk de rest zit namelijk ook niet stil.
Posts: 3.471
reb bull? Het is Red Bull Racing!
Posts: 341
je hebt miereneuker en miereNneuker...
zucht... *sometimes it\'s better to chew then to talk...*
- ontopic -
ik weet niet goed wat ik van het verhaal moet denken, eerst komt die hoopvol uit en dan opeens neerslachtig... aan de ene kant is Msc wel iemand van spelletjes, maar aan de andere kant wind hij er ook niet graag doekjes omheen...
achja we zullen zien, speculeren kan iedereen he ;) laten we nu maar eerst eens de eerste race afwachten :)
Posts: 1.278
Wat iedereen schijnt de vergeten is dat MercedesGP niet enkel het wereldkampioensteam BrawnGP is maar vooral ook het oude Honda!
Het Honda dat wel een keertje een podium pakte met Button en door wisselende weersomstandigheden een zege in Hongarije boekte. Maar vooral een team dat nooit verder kwam dan een subtopper en in 2007 en 2008 volledig was weggezakt richting achterhoede.
Door de strategische beslissing van Ross Brawn om volledig in te zetten op de reglementswijzigingen en de geweldige races van Button, hebben ze in de eerste helft van 2009 de wereldtitel veiliggesteld. Maar een topteam is Mercedes niet.
Posts: 9.176
Daarom was ik ook niet zo verbaast dat de wereldkampioen weg ging bij zijn team. Hij zag dat ook aankomen. Nu langzaam maar zeker de kennis van Mercedes binnen druppelt, zal er wel verbetering in komen.
Posts: 917
Wat jij niet helemaal meeneemt in je post is dat Brawn een redelijk deel van het personeelsbestand heeft moeten laten lopen en er vorig jaar redelijk wat nieuwe mensen zijn aangenomen. Vergeet niet dat ander management, andere besteding van inkomen etc. allemaal factoren zijn waarom dit niet Tyrell is met BAR, Honda en Mercedes stickers er over heen!
Daarnaast hoor ik jou ook RedBull niet bejubelen omdat zij met de wagens/inboedel van Jaguar, die toch ook niet al te best meededen, vorig jaar de titel hebben veroverd. ;)
Posts: 18.535
Neen, maar de RBR1 was eigenlijk gewoon de beste Jaguar ooit, met Red Bull stickers erover. Met die pluimen zijn ze destijds ook gaan lopen.
Posts: 5
Eindelijk eens een keer een realistisch geluid. De laatste tijd word je helemaal plat gegooit met positieve geluiden. Als zelfs Team Lotus, een van de mindere goden van het gezelschap, aangeeft hun auto als \"snel\" te bestempelen. Dan weet je genoeg.
Posts: 435
de teams liggen gewoon dichter bij elkaar. in zijn ferrari verleden reed hij tijdens het testen de concurentie aan flarden.
Vreemd trouwens dat hij over een interim auto zegt dat mercedes snelheid tekort komt.
Ben gewoon benieuwd naar de eerste race dan wordt alles duidelijk.
Duidelijk wie met zand heeft liggen strooien, zoals vaker wordt geschreven.
Posts: 7.320
Ik had altijd een bloedschurft aan schumacher, maar ik moet zeggen dat ik het verfrissend vind dat een coureur een realistisch geluid laat horen ipv zeggen dat er geen reden tot bezorgdheid is en mooi weer blijven spelen uit PR oogpunt. Tis wat laat, maar ik krijg toch steeds meer respect voor de man. Hopelijk kannie voor t podium strijden zodat ik mss weer ouderwets lekker een hekel aan \'m kan krijgen! ;-)
Posts: 5
@ ives,
Blijkbaar ben jij vergeten dat ook Redbull met topmateriaal sinds Februari 2006 bezig is wereldkampioen te worden. Dit is uitendelijk afgelopen jaar gelukt. Feit is dat alles moet kloppen, van rijders, auto tot aan personeel en de technische leiding.
Daarom een beetje makkelijk te stellen dat Mercedes geen topteam is. In de F1 gaat het hard. Wie weet wat er gebeurt en zijn de rollen compleet omgedraait sedert mei van dit jaar.
Posts: 7.033
Het zou mij niet verbazen als het gewoon weer zoals vorig seizoen is. Ik heb MercedesGP nooit zo hoog aangeschreven voor 2011, waarom weet ik niet maar voor me gevoel. Alles is nog heel moeilijk in te schatten maar ik verwacht het meeste van Redbull en Mclaren. Ferrari vind ik nog heel moeilijk te zeggen met hun pushrod systeem.
Ook kijk ik er niet van op als Mercedes de stekker eruit trekt als ze dit seizoen weer niet presteren. Mercedes is een groot merk die enkel meedoet om te winnen, ze hebben er vorig jaar al wat druk achter gezet en een beetje gedreigd! In het geval als Mercedes eruit stapt dan zou dat betekenen dat Mclaren weer al de aandelen terug krijgt waarschijnlijk.
Posts: 866
Jij hebt Hamilton hoog aangeschreven? kweet niet hoor...heb zo een vermoeden....
Posts: 198
ik kan van geen 1 team echt een inschatting maken. bij Ferrari zie je dat ze veel rondjes maken. maar qua snelheid etc. zie ik weinig. Redbull stond vorig seizoen ook elke keer in het midden van de tijden lijsten (testen). dus het zegt allemaal niks.
Posts: 336
Mwua dat valt opzich best mee...
Schumacher heeft gister en eergister een mooie tijd neergezet.
Nu vandaag rijd hij niet dus ja kan hem moeilijk gaan vergelijken met Barichello.
En zoals iedereen al zegt het is sowieso lastig om ze nou te gaan vergelijken, maar dat maakt het niet minder mooi dat hij ook even de snelste van de dag was.
Posts: 18.535
Dezelfde geluiden als vorig seizoen dus. Wel vreemd dat hij twee dagen geleden nog erg optimistisch was en nu weer terugdeinst.
Posts: 11.414
Ik vraag me overigens ook af of deze uitspraak nou is van voor vrijdag of niet. Als je het hele artikel leest dan is niet echt duidelijk wat hij zei voroafgaand aan de test in Jerez en wat na afloop.
Posts: 18.535
Waar heb je het hele artikel gevonden? Ik was het net aan het zoeken. Op Autosport staat er niets van.
Posts: 11.414
Op de site van de BBC
Posts: 11.414
news.bbc.co.uk/spo(...)ula_one/9395888.stm
Posts: 18.535
Het is me inderdaad ook niet echt duidelijk.
Posts: 1.745
Op zijn officiele site staan twee berichten van gister en eergister, waarin hij een stuk positiever is dan in het bericht hier. Maarja, wat moet je geloven? Het is gewoon nog ff een maandje wachten, dan weten we meer. In iedergeval lijkt het me verstandiger om te zeggen dat het niet echt super gaat, dan andersom...
Posts: 398
Mercedes maakt zich zorgen over snelheid Michael Schumacher. Zou dat niet een realistischere contatering van een feit zijn?
Posts: 169
Why zou mercedes zich zorgen maken, hij is nog elke test sneller geweest dan Rosberg haha dus misschien dat mercedes zich druk maakt om de snelheid van Rosberg.
Posts: 646
Is er iemand überhaupt nog bezig met die man zijn gezwets??
Neen toch?
Posts: 9.505
slimme reactie :)
Gezien het aantal posts dat een schumacher onderwerp hier op het forum altijd krijgt, zijn er meer mensen bezig met hem dan welke andere coureur dan ook ;)
Posts: 917
Jij vooral niet, want jij reageert op een bericht, waarvoor je eerst het bericht moet aanklikken, terwijl het bericht begint met Michael Schumacher. Lekker snugger!
Posts: 1
allemaal politiek, rijdt eerst snelste tijd(leeg of vol/hard of zacht maakt niet uit) hij staat wel & vervolgens beweren dat je aan de snelheid twijfelt. zegt schumi waarschijnlijk ook nog zonder te grijnzen.
Posts: 2.105
Het enige wat we zeker weten is dat de teams hun eigen testprogramma\'s hebben afgewerkt. Meer niet.. Wat de programma\'s inhielden is een \'wild guess\'. Ik weet uit zeer betrouwbare bron dat de teams nieuwe auto\'s met beleid ontwikkelen. Klinkt logisch zou je zeggen, maar ze nemen geen onnodige risico\'s met bolides die een vermogen kosten en die nog volledig aan de praktijk getoetst moeten worden. Het lijkt erop dat niet iedereen beseft dat F1 wetenschap is. Pure, hoogstaande wetenschap. Met andere woorden: stapje voor stapje ontwikkelen, testen, evalueren, wijzigen, etc.. Elke wijziging heeft gevolgen voor de prestaties van auto en coureur. Je kunt dus niet zomaar even een steeksleutel pakken en de boel \'even\' veranderen. Dat gaat gepaard met berekeningen waaruit voorspellingen over het gedrag van de auto voortkomen. De krachten waar we over praten zijn namelijk enorm en in niets te vergelijken met wat wij wegpiraten gewend zijn. Vaak wordt niet vol op de limiet gereden, omdat dat simpelweg onverantwoord is. De laatste test moet bijna alles duidelijk zijn, maar dan nog is niet alles wat het lijkt. En nog even over Mercedes: zonder er conclusies aan te willen verbinden, gaat iedereen voorbij aan het feit dat ook Mercedes GP NIET met de definitieve auto heeft getest. Die staat er pas in Bahrein. Kortom heren (en dames): voorlopig gewoon genieten van de tests en een beetje ouwehoeren, mooie foto\'s bekijken en dromen van de start van het seizoen. Dan hebben we genoeg te doen lijkt me zo ;-) Conclusies trekken is nu echt totaal onmogelijk. Vergelijk het met twee ogenschijnlijk identieke personenauto\'s. De één heeft een toerenbegrenzer en 20 stoeptegels in de kofferbak en de andere auto wordt door geen enkele beperking gehinderd. Je ziet aan de buitenkant niks (ja ok, de eerste zal wel een beetje achterover leunen). Kun je dan concluderen dat de ene auto bij een race gemakkelijk wint als ze er eens even echt voor gaan en optimaal aan de start verschijnen? Juist, dat kun je niet, want dan staan er ineens twee auto\'s die meer aan elkaar gewaagd blijken dan je in eerste instantie had gedacht. Zo is het ook bij de testen. Overigens, de snelle tijd van Barri was misschien wel een publiciteitsstunt. Dat hebben we wel vaker gezien bij privateers. Deze jongens moeten aandelen verkopen en zijn altijd op zoek naar geld. Het zou zomaar kunnen dat er iets niet geheel volgens de regels is gegaan of dat de motor bij nog zo\'n rondje een dikke plof zou hebben gemaakt. We zien het wel in maart... Enjoy!
Posts: 5.792
Het laat zien dat de mercedes wagen nog steeds geen topper is .Daar maakt schumi zich zorgen om en terrecht denk ik de man zal toch wel weten waar hij het over heeft maar wat voor mclaren telt telt ook voor mercedes er zal meer getst moeten wordem .Als het seizoen begint met racen zullen we zien of ze het beter gaan doenn da vorig jaar .Schumacher dekt zich niet in ,wat heeft hij nu te verliezen ,ze kunnen hem niks meer af pakken.