user icon


Wolff hoopt dat Bottas eindelijk zijn eerste overwinning van het seizoen pakt

  • Gepubliceerd op 20 nov 2018 16:03
  • comments 30
  • Door: Niels Langenberg

Mercedes-teambaas Toto Wolff zou het fijn vinden wanneer Valtteri Bottas aankomend seizoen zijn eerste overwinning van het seizoen pakt op het circuit van Abu Dhabi. De Fin wist dit jaar nog niet één keer te zegevieren, terwijl zijn teamgenoot Lewis Hamilton al tien keer op de hoogste trede van het podium stond. 

"De druk van het kampioenschap is er af, dus we kunnen er nu helemaal voor gaan. We hebben dit jaar al tien races gewonnen en daar zouden we er graag nog één aan toe willen voegen. Vooral Valtteri, die dit jaar overwinningen heeft verloren door pech en door teamorders. Maar ik verwacht veel tegenstand van Ferrari en Red Bull Racing."

"We hebben vier keer achter elkaar gewonnen in Abu Dhabi, ondanks dat het een circuit is met veel langzame bochten en bochten die worden genomen met een gemiddelde snelheid. Maar op dit soort circuits hebben we stappen gemaakt. Dus we zijn ervan overtuigd dat we ook in Abu Dhabi weer sterk kunnen presteren, zodat we 2018 met een nieuw hoogtepunt kunnen eindigen."


Reacties (30)

Login om te reageren
  • Arie54

    Posts: 2.182

    Ach ja, het is bijna Pakjesavond...

    • + 0
    • 20 nov 2018 - 16:06
    • VES

      Posts: 806

      Hij bedoeld dat hij hoopt dat Ferrari en RedBullRacing niet zo snel zijn komend weekend zodat Lewis aan Valtteri een race overwinning cadeau kan geven.

      • + 2
      • 20 nov 2018 - 21:49
  • F312

    Posts: 647

    Toto hoopt dat Bottas eindelijk eens een keer wint.

    Dus Valtteri Toto wordt ongeduldig ;-)

    • + 0
    • 20 nov 2018 - 16:15
  • StinsWins8

    Posts: 73

    Ben ik de enige die hier al een verkapte aankondiging leest dat Lewis Valtteri erlangs gaat laten als het even kan?

    • + 2
    • 20 nov 2018 - 16:19
    • z0mer

      Posts: 1.905

      Gaat Lewis niet doen.

      • + 0
      • 20 nov 2018 - 16:38
    • Kubica

      Posts: 3.105

      Hamilton pakt toch een gridstraf ? Zo krijgt de meesterknecht zijn overwinning cadeau dit seizoen... als hij tenminste de redbulls en ferraris voor kan blijven ...

      • + 1
      • 20 nov 2018 - 17:31
    • meister

      Posts: 1.802

      Gaat Vettel ook niet doen.

      • + 0
      • 20 nov 2018 - 18:15
    • The dre

      Posts: 2.184

      Gaat lewis echt wel doen, Lewis is sportief genoeg om het bottas te gunnen. Vraag is alleen of bottas dat wel moet willen.

      • + 0
      • 20 nov 2018 - 19:16
    • AUDI_F1

      Posts: 1.317

      Gaat Max ook niet doen

      • + 1
      • 20 nov 2018 - 19:51
    • In de laatste paar races was hij niet echt in de positie een dergelijk cadeau in ontvangst te nemen.

      • + 1
      • 20 nov 2018 - 20:43
  • Arran

    Posts: 968

    Nou Toto, dan had je die Team Orders niet moeten geven, dan had Valteri toch echt een win op zijn naam staan, en wellicht iets meer vuur rest van het seizoen gehad, Nu komt ie echt helemaal uitgeblust over, logisch wel, die Gast denkt ook, rij ik het vuur uit me sloffen word ik straks weer terug gefloten..

    Moraal killers zijn dat..

    • + 5
    • 20 nov 2018 - 16:21
    • Ach Kimi pakte wel de overwinning en ze waren daar bij Ferrari zo blij mee dat hij volgend seizoen lekker bij Sauber in het achterveld mag mee hobbelen als veldvulling.

      • + 0
      • 20 nov 2018 - 19:05
    • @dutch: hou het ff ontopic Dutch, dit gaat niet over Kimi of Ferrari.

      • + 4
      • 20 nov 2018 - 19:17
    • berend

      Posts: 18

      Waar hebben we het over? Ik kan mij slechts 1 teamorder herinneren wat nadelig was voor Bottas. Voor de rest heeft hij het zelf verzaakt met een kampioensauto... er zit gewoon niet meer in bij hem. Toch?..-;)

      • + 0
      • 21 nov 2018 - 07:46
    • Zal je helpen herinneren @Honda.....

      • + 0
      • 21 nov 2018 - 08:24
    • Trelas

      Posts: 490

      Wanneer heb jij Bottas (ooit) het vuur uit z'n sloffen zien rijden? Kleurloze rijder vind ik...

      • + 0
      • 21 nov 2018 - 09:19
  • MisterT

    Posts: 1.583

    Beetje een stom bericht van Wolf richting Bottas, hij had al een overwinning. Dit zout in een open wond strooien.

    • + 0
    • 20 nov 2018 - 16:27
    • Eens, maar dit geldt voor veel dingen die Wolff zegt

      • + 0
      • 20 nov 2018 - 17:06
    • MisterT

      Posts: 1.583

      Al hoewel ik toch twijfel.of Hamilton hem ook niet gewoon had ingehaald zonder de teamorders.

      • + 0
      • 20 nov 2018 - 18:20
  • Ja, Ik ook.

    • + 0
    • 20 nov 2018 - 16:30
  • Is het al bekend of Lewis een motorwissel en een straf krijgt?

    • + 0
    • 20 nov 2018 - 16:34
  • Van mij hoeft dat niet!

    • + 0
    • 20 nov 2018 - 16:40
  • Als alles goed gaat MAG Bottas winnen van Mercedes...maar zou een Bottas dat nou echt geweldig vinden...ikzelf zou dat niet willen.

    • + 0
    • 20 nov 2018 - 16:51
  • lenc1313

    Posts: 501

    Zeker nu lewis de tiel heeft "mag" het indd van de wolf... Beetje jammer

    • + 0
    • 20 nov 2018 - 17:45
    • Nee hoor, gewoon zakelijk. Daar is ook helemaal niks mis mee.

      • + 0
      • 20 nov 2018 - 19:06
  • mordor

    Posts: 800

    een beker voor valtteri. The Beste Wingman Ever

    • + 0
    • 20 nov 2018 - 18:36
    • Op zijn best heeft Lewis geen last van hem. Jammer dat Rosberg is gestopt, want die deed weinig voor hem onder.

      • + 0
      • 20 nov 2018 - 20:49
  • Aankomende seizoen zijn eerste overwinning? ??

    • + 0
    • 21 nov 2018 - 00:01
  • sadosalo

    Posts: 198

    lees ik hier ergens dat Lewis sportief genoeg is om Bottas iets te gunnen, LOL Lewis is een narcist die weet niet wat gunnen is, trouwens Bottas zou het niet moeten willen dan maakt hij meer een statement. Go Max of anders een van de Ferrai's.

    • + 0
    • 21 nov 2018 - 02:34
  • Moet die zich wel in een winnende positie bevinden tijdens de race. Qua kwalificatie zal een hoge positie wel lukken, maar er zijn naast zijn teammaat Lewis minimaal 4 rijders die kans maken en het een worst zal zijn of die dit jaar geen overwinning haalt.

    • + 0
    • 21 nov 2018 - 09:26

Gerelateerd nieuws



SG Grand Prix van Singapore

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

SG Grand Prix van Singapore

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's


Test kalender

Circuit de Catalunya - Test

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Maakt de FIA de Formule 1 kapot door voor alles regels en straffen te bedenken?


WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 994
  • Podiums 35
  • Grand Prix 95
  • Land Finland
  • Geb. datum 28 aug 1989 (30)
  • Geb. plaats Nastola, Finland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel


Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar