user icon
user icon

Abiteboul prijst Sainz richting zijn laatste race voor Renault

  • Gepubliceerd op 20 nov 2018 14:17
  • comments 15
  • Door: Niels Langenberg

Carlos Sainz gaat in Abu Dhabi zijn laatste race voor het team van Renault rijden alvorens hij voor 2019 de overstap maakt naar het team van McLaren. Bij de Fransen wordt de Spanjaard vervangen door huidig Red Bull Racing-coureur Daniel Ricciardo. Niettemin heeft Sainz een goede indruk achter gelaten op de teambaas van het team van Renault, Cyril Abiteboul.

"Ik wil Carlos Sainz bedanken voor zijn veertien maanden bij het team. Natuurlijk gaat Abu Dhabi de laatste race van Carlos worden voor ons team, maar zijn bijdrage voor het team van Renault is in de afgelopen veertien maanden erg positief geweest en we zijn hem extreem dankbaar voor wat hij heeft bereikt."

Abiteboul hoopt dat de Spanjaard een mooie toekomst tegemoet gaat. "Achter het stuur maar ook daarbuiten is hij een goed persoon en het is een eer geweest om hem in het team te hebben. Na de race gaan wij hem heel veel succes wensen voor de toekomst", blikt de Fransman alvast vooruit. 

Reacties (15)

Login om te reageren
  • FredEx

    Posts: 446

    zal ie hard nodig hebben,...succes

    • + 0
    • 20 nov 2018 - 14:29
    • Wel meer teams en rijders...

      • + 0
      • 20 nov 2018 - 14:32
  • Carlos is dan misschien niet het grootste talent ooit, maar het lijkt me verder een prima kerel die een heel aardig potje kan sturen. Hopelijk kan hij bijdragen aan de wederopbouw van McLaren waardoor hij zichzelf tevens een mooie toekomst verschaft in de F1. Persoonlijk gun ik hem dat van harte! Hetzelfde voor McLaren. Het zou mooi zijn als men de weg omhoog kan vinden komend seizoen.

    • + 6
    • 20 nov 2018 - 14:38
    • Precies dit! Fijn dat het ook zo kan!

      • + 1
      • 20 nov 2018 - 14:58
    • Hij zou alleen eens iets vaker "nee" kunnen zeggen tegen journalisten.

      • + 0
      • 20 nov 2018 - 15:38
    • Ik gun iedereen het beste Damon, en dat zou iedereen moeten doen. Het zou de wereld een stuk aangenamer maken. Persoonlijk ben ik er sinds zeer kort achter hoe mensen (echt) in de wereld omgaan met andere, waardoor ik in 2019 letterlijk op straat sta. Nooit gedacht dat het mogelijk zou zijn. Nee, ik hoef geen medelijden van niemand, maar ik wil er graag mee aangeven dat het de hoogste tijd wordt dat de mensen eens wat gaan veranderen. De mensen tegenwoordig draaien liever om terwijl je om hulp vraagt. Met nadruk op Nederland en Belgie. Deze twee landen zijn ontzettend oneerlijk naar hun eigen mensen toe. Wake up people, wake up! Nog nooit zijn de rijen bij de voedselbank zo groot geweest als tegenwoordig.

      • + 2
      • 20 nov 2018 - 16:02
    • @Harry,

      Jij bent bekend in welke situatie de interviews met Carlos worden afgenomen? Ken jij hem persoonlijk dan, of zit jij bij Sainz in zijn team? Volgens mij niet. Waarom dan zo zuur man? Als je de stukjes over Sainz niet graag leest, waarom doe je het vervolgens wel dan? Ohnee, natuurlijk, je komt alleen een beetje ruig doen. Vergeet niet dat Carlos zeer zeer waarschijnlijk meer heeft bereikt dan jij ooit zult doen.

      • + 0
      • 20 nov 2018 - 16:46
    • "Hij zou alleen eens iets vaker "nee" kunnen zeggen tegen journalisten."

      Of het zou kunnen dat een Nederlandse site weet dat Carlos Sainz hier veel clicks en reacties oplevert dus ze plaatsen elk interview dat ze van hem zien, soms in meerdere stukjes?

      • + 2
      • 20 nov 2018 - 20:00
    • Hij praat veel maar zegt weinig en komt niet verder dan het intrappen van open deuren. Zoals dat hij blij is met van alles en nogwat. Maar interesante info zoals bv met welke spec motor hij rijdt of wat het eigenlijke sterke punt van zijn chassis is daar hoor je hem nooit over.

      • + 0
      • 20 nov 2018 - 20:36
    • Das klote @Ayrton, sterkte. Zelf ga ik er heel lang vanuit dat je onder alle omstandigheden moet voorkomen om kwetsbaar te zijn. Onder een dun laagje fatsoen komt al heel snel de ware aard van de zogenaamde beschaving tevoorschijn als je van anderen afhankelijk bent.

      • + 0
      • 20 nov 2018 - 22:21
    • Ik krijg een beetje sympathie voor Carlos - is geen verkeerde gast, maar verkeerde start in F1 geweest.

      • + 0
      • 21 nov 2018 - 10:18
  • Als Carlos iets meer/beter gaat rijden dan kletsen, komt het nog wel goed met hem ;)

    • + 0
    • 20 nov 2018 - 16:34
    • Carlos rijdt prima. En dat kletsen valt wel mee, elk interviewtje wat hij geeft wordt in 22 uitspraken geknipt, net als bij andere rijders.

      • + 0
      • 20 nov 2018 - 18:00
  • mordor

    Posts: 1.133

    Carlos is een rijder die afhankelijk is van het momentum. Hij heeft daarin wel de benodigde pech gehad, qua timing van de stoelendans. Hij zal Lando moeten verslaan, en laat die nou net wel eens flink kunnen groeien in zijn rol, dan wordt het voor Carlos kruimels rapen. Redelijk cruciaal seizoen voor zijn carriere.

    • + 0
    • 21 nov 2018 - 00:35
  • Abiteboul: "de afgelopen veertien maanden erg positief geweest en we zijn hem extreem dankbaar" - en daarom vervangen we hem ook graag door een andere rijder ;-)

    • + 0
    • 21 nov 2018 - 10:17

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Renault
  • Punten 891
  • Podiums 23
  • Grand Prix 119
  • Land AU
  • Geb. datum 1 jul 1989 (31)
  • Geb. plaats Perth, AU
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar