user icon


Alonso kijkt uit naar drukke eerste maanden van 2019

  • Gepubliceerd op 14 nov 2018 11:24
  • comments 9
  • Door: Niels Langenberg

Fernando Alonso gaat in 2019 voor de tweede keer de Indy 500 rijden, maar dat wordt zeker niet het enige dat de Spanjaard volgend jaar gaat doen. Met WEC-verplichtingen tot juni aan toe, wordt het een druk begin van het jaar voor de huidig McLaren-coureur. Het WEC-seizoen brengt hem in 2019 nog naar Sebring, Spa en Le Mans. 

"Ik ga nog veel meer races rijden, maar dat ga ik beetje bij beetje bekendmaken. Buiten de drie WEC-races om, zijn er volgens mij ook nog vier tests", zegt de 37-jarige Alonso tegenover Motorsport.

"Maar wanneer je die drie raceweekenden erbij voegt, heb je er al zeven tot aan juni. Daarbij komen ook nog de IndyCar-tests en de twee weken van de Indy 500. Als je mijn kalender tot juni ziet, dan heb ik maar twee à drie weekenden niets. Maar ik kijk er niettemin naar uit." 


Reacties (9)

Login om te reageren
  • Maximo

    Posts: 5.634

    Ik kijk uit naar het moment er alleen nog maar F1 gerelateerde berichten rond Alonso worden geplaatst en niet dat we nu nog jaren lang Alonso zijn doen en laten in allemaal andere series hier te zien krijgen.

    • + 0
    • 14 nov 2018 - 11:51
    • mario

      Posts: 4.880

      Je bent niet verplicht om te lezen he....

      • + 2
      • 14 nov 2018 - 12:10
    • Buurman

      Posts: 655

      Ik kijk er naar uit dat je die langspeelplaat een keer bij het grofvuil gooit.

      • + 3
      • 14 nov 2018 - 13:09
    • Ik ben beniewd of ze deelnemen met een honda motor of niet

      • + 0
      • 14 nov 2018 - 16:14
    • Nou dan voorspel ik je nog een hoop frustratie Maximo, want Alonso is clickbait 😂😂

      • + 1
      • 14 nov 2018 - 18:32
    • Volgens de geruchten wordt t Chevy en las ook dat Honda niet zozeer een probleem heeft met Alonso, maar wel met McLaren, ook al wordt t gewoon een Andretti outfit in vermomming. Op the judge13 valt er wat meer over te lezen.

      • + 1
      • 14 nov 2018 - 18:34
    • Buurman

      Posts: 655

      Het zou jammer zijn als ze echt met McLaren een probleem zouden hebben. Ik vind het ook een beetje tegenstrijdig met berichten die zij de media in gooien. Al met al was McLaren dit jaar VEEL beter afgeweest met Honda.

      • + 0
      • 14 nov 2018 - 18:53
    • Ik kan t ook niet helemaal volgen buurman. Kon het ook niet echt uit het betreffende artikel halen (wie waar wat heeft gezegd dat ze McLaren niet moeten). Afgelopen jaar en dit jaar is er in ieder geval wel door directieleden van Honda Japan en Honda USA een aantal keren gemeld dat ze in de toekomst maar wat graag Alonso in een Honda aangedreven wagen zouden zien.

      • + 0
      • 14 nov 2018 - 21:09
  • verdomt das waar ook , de volgend race is zijn laatste man. Aan alles komt een eind maar wat heb ik genoten van deze gast ! Cheers Fernando !!

    • + 2
    • 14 nov 2018 - 21:16

Gerelateerd nieuws



SG Grand Prix van Singapore

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

SG Grand Prix van Singapore

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's


Test kalender

Circuit de Catalunya - Test

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Maakt de FIA de Formule 1 kapot door voor alles regels en straffen te bedenken?


WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand


Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar