user icon
user icon

Lauda komt waarschijnlijk met dokter naar Abu Dhabi

  • Gepubliceerd op 13 nov 2018 11:21
  • comments 14
  • Door: Niels Langenberg

Volgens zijn goede vriend Helmut Marko is Niki Lauda vastberaden om in Abu Dhabi terug te keren op de Formule 1-grid. De legende van de sport verliet recent nog het ziekenhuis na een longtransplantatie en zou dus in Abu Dhabi terug willen keren. Sommigen vinden dat voorbarig, maar de Oostenrijker lijkt alles op alles te zetten.

"Op dit moment kan Niki nog niet zelf lopen", zegt Marko tegenover Sonntagsblick. "Maar we kennen hem en wanneer hij een doelt stelt, dan is hij genadeloos. Net zoals in 1976. Zijn lichaam snakte naar rust en geduld, maar we weten wat er is gebeurd." Na zijn crash op de Nurbürgring, waarbij hij bijna levend verbrandde, zat de Oostenrijker na 40 dagen daarna alweer achter het stuur.

"Het was één van de grootste comebacks in de geschiedenis van de sport en dat is waarom ik Niki nu ook vertrouw. Ik heb met hem gesproken en hij is vastberaden om in Abu Dhabi zijn comeback te maken. Hij heeft ook al een dokter geregeld die hem kan vergezellen", aldus Marko.

Reacties (14)

Login om te reageren
  • WC MAX

    Posts: 2.454

    Mooiste en leukste nieuws van afgelopen maanden. geweldig.
    Deze man is van staal. Welcome back Niki.

    • + 7
    • 13 nov 2018 - 11:24
    • Brede AA

      Posts: 167

      Helemaal mee eens. Een held is het

      • + 0
      • 13 nov 2018 - 11:25
    • walter33

      Posts: 677

      Aansteller die Lauda

      • + 0
      • 13 nov 2018 - 12:22
    • FredEx

      Posts: 446

      RESPECT voor zn doorzettings vermogen...en vergeet niet,..70 jaar oud en vliegt/vloog zn eigen vliegtuig van en naar de races....

      • + 0
      • 13 nov 2018 - 12:27
    • Walter 33 het is verdomd knap om zo snel alweer terug te zijn na een longtransplantatie, maar dit zegt meer over jouw manier van doen en denken.

      • + 0
      • 14 nov 2018 - 12:35
  • MrD

    Posts: 194

    Comeback... klinkt bijna alsof hij weer in de auto stapt. :-D
    Taaie kerel is het hoor. Is niet niks.
    Kudo's.

    • + 0
    • 13 nov 2018 - 11:28
  • Met alle respect... maar laat die man alsjeblieft even wat extra rust pakken en gewoon tijdens de wintertests terug komen... niemand zit te wachten op een terugval van deze topper. Het zekere voor het onzekere.

    • + 0
    • 13 nov 2018 - 11:30
    • Precies!!

      • + 0
      • 13 nov 2018 - 11:44
    • Hoog

      Posts: 91

      Ik denk dat hem dat ook wordt geadviseerd, maar hij zal liever bij de race gaan kijken dan naar de geraniums. Als hij de mogelijkheid heeft, is hij er.

      Overigens hoop ik voor hem dat de pers hem met rust laat, zal wel niet eigenlijk.

      • + 0
      • 13 nov 2018 - 11:51
    • De stofbak van Abu Dhabi lijkt me ook inderdaad niet de meest ideale plek om even de inspanningen van F1 weer op te pakken, als je zwakke longen hebt.

      • + 0
      • 13 nov 2018 - 12:05
  • Ik zou als ik hem was lekker op RTL de race kijken vanaf zijn eigen bank.

    • + 0
    • 13 nov 2018 - 12:11
  • wat een held is die lauda toch..., bijna levend verbrand en daarna vol in het verband toch weer rijden, een vliegtuigmaatschappij opzetten, en o ja keertje of wat WK geweest, adviseur bij het beste team op de grid en zelfs na een nieuw setje supersoft longen gaat hij door.. respect, echt heel veel respect voor deze bikkel en volbloed F1 liefhebber in hart en nieren. De man ademt F1, is F1... ze zouden een film over hem moeten maken. :-)

    • + 3
    • 13 nov 2018 - 12:53
    • Trelas

      Posts: 696

      nog een film? ;-)

      • + 0
      • 14 nov 2018 - 08:53
  • Het lijkt mij als buitenstaander onverstandig, maar ik ben geen dokter en heb natuurlijk geen inzage in het medisch dossier. Altijd fijn om deze legend weer te zien en te horen! :-)

    Ik heb een naar voorgevoel dat Niki helaas niet lang meer onder ons zal zijn. Laten we hopen dat ik er naast zit.

    • + 0
    • 13 nov 2018 - 16:21

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar