user icon

Ricciardo: "Blij met hoe ik reed, het team en de strategie"

  • Gepubliceerd op 11 nov 2018 21:26
  • comments 19
  • Door: Bjorn Smit

Daniel Ricciardo reed in de schaduw van teamgenoot Max Verstappen een sterke race in Brazilië. Red Bull-coureur startte als elfde en werd op kleine afstand van Kimi Raikkonen vierde.

Ricciardo moest vanaf de elfde plek komen het wisselen van de turbo van zijn bolide. Hij werkte zich al snel op naar de zesde positie en in de slotfase van de race ging hij nog voorbij aan Sebastian Vettel en Valtteri Bottas. Kimi Raikkonen was in de slotfase nog binnen handbereik, maar de Australiër kwam er niet voorbij. Toch was Ricciardo wel tevreden over de race, zo vertelde hij aan Ziggo Sport.

“Ja, dit was goed. Ik weet niet of jullie het radiobericht gehoord hebben, maar ik voorspelde de inhaalactie op Valtteri al. Ik zag dat hij niet best uit de laatste bocht kwam, dus ik vertelde het team dat ik ervoor zou gaan. Dat was heerlijk. Ik ben blij met hoe ik reed en hoe het team dit weekend presteerde. De strategie was ook goed."

"Wel is het frustrerend dat wel altijd achteraan starten als we goede snelheid hebben", vervolgt Ricciardo. "Ik ben vooral gefrustreerd dat ik Kimi zo dicht bij een podium heb zien pakken. Met de race zelf ben ik echter blij en ik heb nergens spijt van.”

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Goed gereden Ricciardo, jammer dat je van zo ver moest komen anders had ik een mooi gevecht voorzien.

    • + 0
    • 11 nov 2018 - 21:29
  • sailor

    Posts: 10.268

    Goede race van Riccie , jammer dat hij net niet op het podium kwam , maar toch weer wat puntjes gepakt , ik hoop echt dat Riccie nog een mooie laatste wedstrijd heeft dit seizoen, ik gun hem het echt wel

    • + 0
    • 11 nov 2018 - 21:29
  • RenzoH

    Posts: 197

    Goed gereden. Helaas net als de rest vast in de Bottas trein. Wel lekker dat hij hem uiteindelijk heeft kunnen pakken.

    • + 0
    • 11 nov 2018 - 21:31
    • Bottas liet weer eens zien een middenmotor te zijn, had veel liever Ricciardo in zijn plaats gezien volgend seizoen.

      • + 1
      • 11 nov 2018 - 21:40
    • mosplantje

      Posts: 55

      Ach kom op, Bottas finished 22 seconden achter Hamilton en heeft veel moeten verdedigen, waardoor hij direct tijd verliest en zijn banden ook wat harder hebben gesleten.
      Als je dan toch niet naar de redenen wilt kijken, zonder het moment met Ocon had Max waarschijnlijk >10 seconden voor Hamilton en dus >15 voor Ricciardo gezeten. Vettel eindigt 22 seconden achter Raikkonen. Zowel Vettel als Ricciardo zijn dan ook middenmotors?

      • + 2
      • 11 nov 2018 - 21:57
    • mosplantje

      Posts: 55

      Ricciardo overigens wel goed gereden. Had hem graag op het podium gezien.

      • + 0
      • 11 nov 2018 - 21:58
  • VES

    Posts: 1.118

    Zo dicht bij wat wel eens je laatste podium had kunnen zijn.

    • + 0
    • 11 nov 2018 - 21:31
  • Had Ricciardo wel een podium gegund

    • + 0
    • 11 nov 2018 - 21:38
  • Mooie race van Ricciardo. Het valt wel op dat Max veel eenvoudiger langs Bottas ging. Ook de Ferrari’s lukte dat niet.

    • + 1
    • 11 nov 2018 - 21:47
    • ringo

      Posts: 3.358

      bottas is algemeen wel moeilijk te passeren Max had hamilton zuiver bottas strategie was duidelijk ferrari achterhouden :)

      • + 0
      • 11 nov 2018 - 22:14
  • Off topic.
    Terechte opmerking vav Van Gelder trouwens dat er interviews van die tandarts tussendoor komen terwijler veel aktie op de baan is of boardradio's die belangrijk zijn maar moeilijk te volgen door dat geneuzel......

    • + 0
    • 11 nov 2018 - 21:47
    • Dat is inderdaad vaak ergelijk. Regelmatig komen ze met die onzin terwijl er op de baan van alles gebeurt. Waardeloze regie van Ziggo.

      • + 0
      • 11 nov 2018 - 22:20
    • Pieterzji

      Posts: 919

      Dit geneuzel over Ricciardo is al pijnlijk. Maar ziggo is nog pijnlijker.
      Ik kijk via internet. Dat hapert, en zo, maar nog steeds zo veel beter dan die mongolen bij ziggo....

      • + 0
      • 11 nov 2018 - 22:36
    • De regie was ook te laat met die actie van Ocon en Max. Zag ik op de Engelse versie

      • + 0
      • 12 nov 2018 - 00:02
  • Tegenstuur

    Posts: 80

    Check zijn Instagram post waar hij het gedrag van Verstappen veroordeelt. Helemaal niet blij met zo'n belachelijk geduw van Max. En ik geef hem gelijk. Ook wal het Ocon zijn dikke schuld.

    • + 0
    • 11 nov 2018 - 21:48
    • Volgend jaar mag hij hopelijk tegensturen in een andere klasse en leest geen hond zijn berichten meer.

      • + 0
      • 11 nov 2018 - 22:21
    • Pieterzji

      Posts: 919

      Ocon. Beter dan Perez. Maar volgend jaar staat Ocon wc's schoon te maken, om aan zijn geld te komen...

      • + 0
      • 11 nov 2018 - 22:38
    • Mwa ik kan me Ricciardo nog herinneren in Monaco na die late pitstop waardoor hij de race niet won...ik denk niet dat hij heel anders gereageerd zou hebben.

      Een hoop coureurs zijn zo, mede daarom rijden ze F1, en niet de clio cup.

      • + 0
      • 12 nov 2018 - 10:56
  • sadosalo

    Posts: 198

    Ric podium gegund of gekund is wel iets anders. Bottas heeft vooral het eerste gedeeltevan de race verdedigend gereden om God Lewis te beschermen dat koste hem veel banden slijtage. Daarna was zijn race gelopen. Hij is vooral blij omdat dit wel eens de laatste keer kan zijn op P4 als je voor het grote geld gaat.

    • + 0
    • 12 nov 2018 - 04:05

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.223
  • Podiums 45
  • Grand Prix 122
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar