user icon

Bottas wil geen winst cadeau krijgen van Hamilton

  • Gepubliceerd op 09 nov 2018 09:25
  • comments 22
  • Door: Niels Langenberg

Het is inmiddels alweer meer dan een maand geleden dat Valtteri Bottas een teamorder te verduren kreeg tijdens de Grand Prix van Rusland. De Fin lag virtueel in leidende positie, toen hij door zijn team Mercedes werd verteld dat hij voorrang moest verlenen aan zijn teamgenoot Lewis Hamilton.

De Engelsman was toen nog vol in strijd voor het kampioenschap en kon nog ieder punt gebruiken. Hamilton werd uiteindelijk wereldkampioen en vele mensen dachten dat Bottas nog wel een keer een winst cadeau zou krijgen van zijn team en zijn teamgenoot.

Hamilton gaf echter eerder al aan dat hij niet verwacht dat Bottas op die manier zou willen winnen en de Fin geeft op zijn beurt inderdaad aan dat hij daar geen behoefte aan heeft. "Ik wil zeker niet winnen, doordat ik een overwinning cadeau krijg. Ik wil alleen winnen op eigen kracht", aldus de Mercedes-coureur tegenover RaceFans. 

 

Reacties (22)

Login om te reageren
  • DonKarst

    Posts: 256

    Bottas lag niet in leidende positie toen hij die order kreeg…. Verstappen lag in leidende positie. Dat het om de winst ging was wel duidelijk aangezien Max nog moest pitten, maar dat is een ander verhaal.

    • + 0
    • 9 nov 2018 - 09:31
    • DonKarst

      Posts: 256

      Jullie zijn snel met aanpassen F1today, netjes hoor :)

      • + 0
      • 9 nov 2018 - 10:17
    • Eam50

      Posts: 160

      Bottas is op de eerste paar racen na continue langzamer

      • + 0
      • 9 nov 2018 - 10:49
    • Eam50

      Posts: 160

      Hij heeft er zelf voor gezorgd dat hij de waterdrager is van Ham als hij nu wint gebeurt dat alléén als ham het laat lopen op de baan en er staat nog een rekening open.

      • + 0
      • 9 nov 2018 - 10:51
  • Tja dat wordt dan lastig, zou betekenen dat je 2e zou moeten liggen achter Ham. Die kans is niet erg groot, ene VET en ene VER zijn in de basis gewoon veel sneller als jij in je Mercedes.
    Zelfs Kimi is vaak sneller als jij Bottas.

    • + 0
    • 9 nov 2018 - 09:31
    • Precies! Zodra het verschil tussen Mercedes en Ferrari en Red Bull minimaal is, komt Bottas eenvoudig weg gewoon tekort. Dan rijdt hij voor positie 4 of 5 in een kampioensauto.

      • + 0
      • 9 nov 2018 - 12:41
  • Hoog

    Posts: 91

    Op die foto lijkt het eerder alsof vader trots is op zijn zoon.

    • + 1
    • 9 nov 2018 - 09:33
    • op die foto kun je haast de gedachten zien
      Vallteri "heb ik het goed gedaan zo baas?"
      Lewis "ik ben trots op je mijn zoon, ik voel zoveel liefde voor je, en liefde overwint alles!"

      • + 1
      • 9 nov 2018 - 09:46
    • FredEx

      Posts: 446

      hahaha...janet jah

      • + 0
      • 9 nov 2018 - 09:54
    • Stitch

      Posts: 5.424

      @SCUDERIA: Ik zie Hamilton eerder denken: "Bedankt sukkel, zou ik zelf nooit gedaan hebben." En Bottas tandenknarsend "Eikel, als ik ooit de kans krijg ... Maar goed, nu moet ik me inhouden en nog vriendje spelen"

      • + 0
      • 9 nov 2018 - 10:00
    • hoe durf je dat soort dingen te denken van een liefdevol persoon als Lewis @Stitch !?

      • + 0
      • 9 nov 2018 - 10:02
    • Stitch

      Posts: 5.424

      Ha, ha, je vergeet "sarcasme" erbij te zetten ;-)

      • + 0
      • 9 nov 2018 - 10:03
  • Ach Lewis zijn bitch wil geen kadootjes

    • + 0
    • 9 nov 2018 - 09:39
  • Ik denk dat Ferrari beide gp's gaat winnen. Hamilton zal net als de afgelopen jaren gaan verslappen na de wk winst en Bottas is niet sterk genoeg om het in zijn eentje te doen.
    Ik verwacht tevens weer bandenproblemen voor Mercedes in de race op Interlagos.

    • + 1
    • 9 nov 2018 - 10:05
  • berend

    Posts: 25

    Treffende foto....

    • + 0
    • 9 nov 2018 - 11:03
  • GHM65

    Posts: 554

    Lewis: I feel lots of vibration..gotta make that extra stop, guys.
    Merc: Box, box..box, Lewis. Valteri will take it from here..

    • + 0
    • 9 nov 2018 - 11:19
  • Lol, wedden dat hij zomaar nog een keer op “eigen kracht” wint dit jaar...

    • + 0
    • 9 nov 2018 - 11:26
    • VES

      Posts: 1.171

      En hoe weten wij dan dat het op eigen kracht is ?
      Misschien als Lewis een dnf heeft.

      • + 0
      • 9 nov 2018 - 16:24
  • Numnum

    Posts: 3.128

    Hamilton pakte de winst graag aan in het belang van het wk.

    • + 0
    • 9 nov 2018 - 11:45
  • Ik denk ook niet dat het nodig is. Vatteri heeft zich een groot adjudant getoond en hij weet dat wanneer hij voor het kampioenschap zou vechten, de instructie ook aan zijn teamgenoot zal worden gegeven. Alle reden dus om flink aan de bak te gaan!

    • + 0
    • 9 nov 2018 - 20:05
    • Dan zal hij zich vanaf begin seizoen 2019 gelijk keihard moeten laten gelden om een voorkeurspositie af te dwingen!
      Ik denk dat hem dat niet gaat lukken, slechts incidenteel komt hij bij Lewis in de buurt, en in de races is het qua vechtlust en race skills huilen bij Bottas.
      Ik zie Lewis, Max en Vettel toch wel als een ander kaliber coureur

      • + 0
      • 10 nov 2018 - 08:44

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 1.463
  • Podiums 115
  • Grand Prix 241
  • Land FI
  • Geb. datum 28 aug 1989 (32)
  • Geb. plaats Nastola, FI
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar